Zou het kunnen...??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door 02life, 18 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 02life

02life Lid

18 mei 2011
    6
    0
    0
    Hallo,

Ik zit net op dit forum en ik heb een branderige vraag!

iK was voor 2/3 mei was mijn einde van mijn ongi. Dus dan zou je rond de 14e een eisprong hebben.Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen en we hebben op 12 en 13 mei geklust. Ook op de 12 mei had ik erg last van witte afscheiding wat als nattig aanvoeldde en zo eruit voelde lopen. Nu de laatste 2 dagen ook weer erg last van afscheiding.

Heeft iemand ook zo gehad en dat het raak was/is?

alvast bedankt!

2. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Hey meis,

Je rekent vanaf het einde van je ong? Want de eerste dag met bloed geldt als dag 1 van je cyclus..
    Ik heb rond mijn eisprong altijd veel afscheiding idd en voor mijn ong ook. Dat zegt bij mij dus niets..

Ik hoop voor jou dat het goed nieuws betekent!

3. 02life

02life Lid

18 mei 2011
    6
    0
    0
    ja klopt ik reken vanaf mijn einde ongi, maar dat moet dus niet? ik werd 29 april ongesteld en ik had een hele korte ongi tot ongeveer 3/4 mei!

ik weet ook niet presies wanneer je meot klussen om zwanger te raken??? ik ben al bijna een jaar gestopt met de pil en nog steeds niet raak:( ik hoop het nu zo....

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ok.. Dag 1 van je menstruatie is dus ook dag 1 van je cyclus!
    Dat maakt dus wel een belangrijk verschil. Ik ben bijvoorbeeld altijd lang ongesteld, 8 dagen. Mijn eisprong is vaak rond dag 14/15.
    Maar als ik dag 8 van mijn cyclus als dag 1 reken.. zou ik dus altijd een week te laat klussen.
    Snap je wat ik bedoel?

Hoe lang is jouw cyclus meestal? Op basis van wat je verteld over je afscheiding etc heb ik het idee dat je in ieder geval in je vruchtbare dagen hebt geklust.
    Mocht het nodig zijn dan zou je een volgende ronde eens ovulatietesten kunnen gebruiken. Op die manier krijg je wat meer zekerheid over wanneer je eisprong ongeveer is.

Ik weet zeker dat de andere meiden hier je ook veel kunnen vertellen over temperaturen etc. Daar ben ik dan weer niet zo mee bekend..

5. 02life

02life Lid

18 mei 2011
    6
    0
    0
    hey,

wat fijn dat je zo snel reageert, ik heb me agenda er bij gehaald en ik heb de laatste maanden alles bij gehouden. Ik ben 29 april ongesteld geworden maar een paar dagen. Ik ben nooit zo heel lang ongesteld, heel zeldzaam dat het wel eens voorkomt. mijn cuclus is 28 dagen.

Ik begrijp heel je verhaal, duidelijk uitgelegd.

Ik heb net op zo n site , dat je kan berekenen wat je vruchtbaarste dagen zijn en daar stond ook idd dat ik op mijn vruchtbaarste dagen heb geklust zeg maar om zo te zeggen.

dus denk dat ik het goed heb uitgekozen!

nu maar wachten tot testen voglende week!

ben jij al lang bezig?

6. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Wat is lang?;)
    Ik ben sinds november mirena-vrij en dit is onze 4e of 5e ronde. We hebben even tijdje rust gehad.
    Dit is de eerste ronde dat we er weer echt voor gaan.
    Straks even kijken of mijn ovu-test negatief is, dan is mijn ei zeker. Geweest en mag ik op het wachtbankje plaatsnemen.

Jij hebt nu over een week je nod
    Spannend!! Ik hoop dat je deze maand positief test meid!! :5

7. 02life

02life Lid

18 mei 2011
    6
    0
    0
    ja het duurt wel lang een week nu, ahhahah, maar ja ik ga niet hopen , ik ga gewoon me ding doen en zie het wel!

ik hoop voor jullie ook snel resultaat te zien is

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij mij betekende dunne afscheiding juist dat mijn ongi eraan kwam, dikke witte afscheiding was zwanger deze keer. Maar het is bij iedereen anders.

9. 02life

02life Lid

18 mei 2011
    6
    0
    0
    Hoi marieke,

ja bij iedereen altijd anders, ieder mens is uniek.

maar idd had ik vorige week voor mijn ei ook 1 keer hele dikke witte afscheiding, dat ik gelijk voeldde en gelijk naar het toilet ben gegaan.

nu al 2 dagen ook afscheiding, volgende week weet ik meer, spannend!

het was mijn vraag meer of ik het wel op de juiste dagen heb geklust, dat vroeg ik mij af!?

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb het op deze site ook even voor je uitgerekend.

Eerste dag van je laatste menstruatie: 29 april 2011
    Een beetje vruchtbaar:
    10 mei 2011
    Vruchtbaar:
    11 mei 2011
    Erg vruchtbaar: 12 mei 2011
    Eisprong:
    13 mei 2011 I
    nnesteldag:
    18 mei 2011
    Vanaf hier kun je testen:
    27 mei 2011
    Vermoedelijke bevallingsdatum:
    2 februari 2012

Het zou goed kunnen dat je op je vruchtbare dagen hebt geklust. Houd er wel rekening mee dat calculators van een gemiddelde uitgaan. Ze hebben het gemiddelde genomen van een cyclus van 28 dagen en zijn uitgegaan van een keurige luteale fase van 14 dagen. Maar dat heeft lang niet iedereen! Vandaar ook dat er veel vrouwen gebruik maken van ovulatietesten.

Jouw luteale fase (fase tussen eisprong en menstruatie) kan korter of juist langer zijn dan 14 dagen. Een luteale fase wordt als normaal beschouwd als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. Dat wil zeggen dat bij een cyclus van 28 dagen de eisprong ook plaats zou kunnen vinden op bijvoorbeeld dag 10 of dag 18 en niet perse op dag 14.

Als het deze ronde niet raak is, adviseer ik je om vanaf dag 8 van je cyclus om de dag het gezellig te maken in bed tot en met dag 19 van je cyclus.
    Ook zou je ovulatietesten kunnen gebruiken.

11. 02life

02life Lid

18 mei 2011
    6
    0
    0
    hoi happy!

wat fijn van je reactie!

gelukkig is het op dg 8 ook leuk geweest in bed :_} het is denk dan maar gewoon afwachten, zo lastig !!! pffff nog een week wachten...

Deel Deze Pagina