Hey meiden, Vorige week dinsdag, de 8e, heb ik mijn eisprong gehad. Mijn temperatuur steeg netjes, zakte een keer van 36.9 naar 36.8 om vandaag weer naar 37.0 te stijgen. Dat vind ik ergens vreemd omdat ik gisteren namelijk echt het gevoel had ongesteld te worden. Niet qua emoties, normaal ben ik snel geirriteerd en emotioneel, maar nu niet. Wel qua pijntjes. Ik kreeg gisterochtend last van steken bij mijn baarmoeder en dat nam gedurende dag eigenlijk toe. Een soort van menstruatiepijn, maar het lijkt ook op blaasontstekingpijn. Zo'n schrijnend gevoel... Ik kan het niet goed uitleggen. Dus vanochtend dacht ik, mijn temp. zal wel weer zakken naar 36.2 zoals altijd voor mijn menstruatie ( had de vorige periodes ook korte LF's), maar het steeg juist. Vandaag gaat het goed met de menstruatiepijntjes, nog geen last van gehad eigenlijk. Ik hoop dat mijn menstruatie wegblijft, ik kan, net als jullie, niets anders dan afwachten... Succes meiden!
en dat wachten is zooooooooooooooooo vervelend he!!!!! Ik zit hier met t zelfde en ik wordt er helemaal gek van soms denk ik dat ik t te graag wil en soms denk ik nergens anders aan als: ik hoop zo dat ik niet meer ongesteld wordt. en zoveel meiden om me heen zijn zwanger! dus ik wordt r ook steeds mee geconfronteerd. in januari zijn mijn vriend en ik twee jaar bezig en hebben 1 miskraam en 1 bbz gehad. de miskraam vond plaats voor ik wist dat ik zwanger was maar de bbz niet toen wist ik t al lang en had alle kwalen die erbij horen maar ik was vooral intens gelukkig en dat gevoel wil ik zo graag terug.... Maar goed ik zit nog even op t wachtbankje......
Hoi meiden, Ik zit ook op het wachtbankje. Zaterdag kan ik testen. Dit is nu de derde ronde voor ons tweede kindje. Bij onze dochter was ik bij ronde twee al zwanger. Annekelovenico, wat moet jij geduld hebben. Hopelijk is het snel raak en mag alles goed gaan. Sterkte met wachten. FBdB jij ook succes!
Hé meiden, Ik zit aan het eind van het wachtbankje, maar oh oh oh..... wat maak ik mezelf nu al gek zeg..... het is pas ronde 2. Ronde 1 nergens last van en deze ronde, denk ik, van alles te voelen..... pffff.... Toen ik nog aan de pil was lette ik totaal niet op mijn lijf, en nu ben ik zo'n beetje mijn borsten aan het ontleden en m'n buik aan het lezen. Maar ja.... de laatste dagen voel ik weer helemaal niks, dus ik denk dat ik tussen morgen en vrijdag gewoon ongesteld zal worden. Is wel handig dat ik voor de volgende ronde dan in ieder geval weet wat voor mijn geen symptomen zijn!! Succes met wachten allemaal...... ik duim voor goed nieuws voor iedereen! Liefs, Vivian
@ annekelovenico: inderdaad respect voor jou meid! Ik hoop dat het snel raak voor je is en het goed mag gaan allemaal.
Op den duur wordt je zoooo gek van jezelf... Been there, done that! Ik zit in rond 14, en heb alle 'symptomen' al van me af kunnen zetten. Iedere keer hoop bij misselijkheid, pijnlijke borsten, etc... Nu ondertussen erachter dat dat ook gewoon allemaal plaatsvindt voor m'n menstruatie. Hoop dat je geluk hebt!
Dat borst ontleden, buik bekijken, huid bekijken enz. ken ik! Wat erg he? Ik denk ook steeds van alles te zien! Ik heb vanaf vorige ronde alles bijgehouden wat ik voel. Zo zag ik dat ik vorige periode ook grotere tepels gehad, deze ronde weer. Het kan ook op zwangerschap duiden, maar door dit bij te houden zie ik wat ik vorige keer had en dat het deze keer ook wel bij mijn ongie zal horen. Uiteraard hoop ik van niet! Wat ik wel heb is witte en rode vlekken op mijn tepelhof. Heel raar... Nu heb ik ook mastopathie, maar ik heb dit nog nooit gehad. Ook heb ik vanaf vanavond steeds meer het gevoel ongie te worden, echt balen! Ik heb net mijn baarmoedermond gezocht, maar die zit nog hoog. Wat ik me eigenlijk afvraag of het kwaad kan dat je je baarmoeder aanraakt? Weten jullie dat?
Gelukkig ben ik niet de enige!! Volgende ronde ga ik dat niet meer zo erg doen hoor! (hoop ik :-S) Wanneer is je NOD? Ik heb geen idee of het kwaad kan dat je je baarmoeder aanraakt, zal wel niet toch?
Mijn NOD is denk ik morgen of donderdag. Mijn LF varieert nogal. Deze periode heb ik visolie en tarwekiemolie geslikt om deze te verlengen. Als ik zaterdag nog niet ongie ben, wat ik uiteraard hoop, dan ga ik testen.
Pfew, dus niet de enige die zelfs de baarmoedermond 'onderzocht' heeft! Niet dat je er een pijl op kunt trekken! Zolang je vingers schoon zijn, kan het niet zoveel kwaad geloof ik!! Wachtbankje is vreselijk he? Ik snap ook niets meer van m'n lijf... Al sinds vorige week vrijdag af en toe menstruatiekrampjes, gister een krampvlaag zoals ik nog nooit had gehad, veel lager dan normaal en deed echt pijn, hield een paar minuten aan... ik ken het niet in ieder geval. Had in ieder geval verwacht dat ik na zo'n kramp vanmorgen ongesteld zou zijn. Ben als k van m'n gemiddelde cyclus uitga een paar dagen overtijd, maar langste cyclus zou m'n NOD vandaag zijn dus alles kan nog... Alleen het mooiste aan het hele verhaal is, mijn man is in het buitenland, dus als ik zwanger zou zijn, ben ik al een week of 8, want toen heb ik hem gezien (maar naar mijn weten te lang voor ei, of hij heeft superzaad & ik een vroeg ei). Heb daarna - dacht ik - een normale ongesteldheid gehad... wel korter en zonder pijn/krampen, max. een dag of 3 (weet het dus niet tot in detail, omdat ik gewoon dacht "jammer maar helaas" & "goh wat fijn geen pijn" & "weer een paar maanden wachten..."). Nu geeft m'n lijf me toch weer hoop... hoewel ik me verder niet zwanger voel, maar normaal gesproken als ik krampen krijg, heb ik de volgende dag bloed.... zuchtttt... Anderzijds dus bang dat dit wishful thinking mijn lijf ook niet mee helpt om m'n ongi door te zetten! Heb dus ook nog niet getest, omdat het eigenlijk onmogelijk was allemaal... behalve als ik dus al vorige ronde geluk heb gehad.... Ben wel emotioneler, maar dacht en denk dat dat komt doordat ik mijn man weer een tijd niet ging zien etc. Nu ga ik dus ook daaraan twijfelen. En was vorige maand super verstopt... of iig moeilijke stoelgang... dacht dat ik te weinig dronk of slecht gegeten had, maar nu spookt echt alles weer door m'n hoofd. Anyway, mijn verhaal is echt onmogelijk... wil mezelf helemaal geen hoop geven... maar laat m'n ongi dan ook maar komen Sorry dat ik jullie topic hiervoor gebruik, moest het even van me afzetten gezien het zoooooooo onmogelijk is en ik er dus eigenlijk met niemand over kan praten Vind het zo vervelend zoals ons lichaam ons kan foppen.... (snap ook niet hoe ik dit geestelijk zou kunnen bewerkstelligen zelf, gezien ik helemaal geen hoop had en dus er niet actief mee bezig was).
@ Amona: Geeft niks meid, we zijn er allemaal maar druk mee! Misschien toch een testje tegenaan gooien voor je eigen gemoedstoestand? Je weet het maar nooit......
Zit er idd aan te denken, maar de krampen die ik af en toe heb, lijken dan toch ook weer op ongesteldheid waardoor je ook weer denkt "maak jezelf niet zo gek" en een test maakt het zo tastbaar dat ik mezelf wel heel gek heb gemaakt inmiddels Even kijken hoe ik er morgenochtend over denk, kom wel langs een apotheek voor ik ga werken.. Meestal zet mn ongi 's nachts door, maar ik had het dan zaterdagochtend minstens wel verwacht.. Dit zou zo'n mooi cadeau zijn, onze eerste(enige) volgende kans (als ei meewerkt) is met kerst/oud&nieuw (en dan weer een paar maanden zonder elkaar). Jullie ook succes met wachten!!!!!! *fingers crossed*
Ik herken het wachten! Mijn borsten heb ik ook al bekeken vorige maand dacht ik klachtjes te hebben, niet heel sterk maar wel wat. Maar werdt toch ongesteld. Nu had ik vandaag ongesteld moeten worden... maar het is nog niet zo. Heb wel afgelopen week twee momenten gehad wat gek was. Zat tomatensoep te eten, en hij smaakte me niet. Vriend vroeg wat er mis mee was... ik zei dat hij erg naar ijzer smaakte. Hij proefde en verklaarde me voor gek. Zo eergisteren hadden wij salmajak dropjes, waar ik gek op ben, maar nu smaakte het me ook niet, vond het naar mint smaken... volgens mijn vriend smaken ze alles behalve naar mint. Hij heeft zelfs op de verpakking staan zoeken of er mint in zat . Ook heb ik met vlagen steekjes in mijn borsten. Meestal wanneer ik ongesteld moet worden, heb ik andere krampjes dan ik nu heb... Toch vanmiddag maar een testje gedaan... maar helaas. Tja nu is het afwachten wat er komen gaat he..... Wens jullie ook succes toe!
@ Amona: nou, ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte.... balen dat je man zo vaak en lang weg is, maakt het klussen wel lastig, of tenminste.... het klussen rondom je ei. @ Cupcakefan: het veranderen van smaak schijnt een zwangerschapssymptoom te zijn en zolang je niet ongesteld bent, heb je nog wel een kans, sommigen meiden testen pas positief een paar dagen na NOD.
Stiekem heb ik nog wel een beetje hoop..de test zie ik als negatief.. maar als je heel goed kijkt lijkt het dat je toch licht het tweede streepje van een kruisje ziet. maar omdat ik bang ben dat ik het verkeerd zie en erg licht is (je moet echt turen) ga ik er maar vanuit dat ie negatief is (vriend zei het ook). zaterdag waag ik er nog eentje tegenaan... als mijn ongie er nog steeds niet is.
@ Cupcakefan: Ohhhh... wat spannend zeg! Laat je het tegen die tijd wel weten? Deze week weet ik ook wat meer, ik hoop op goed nieuws, maar eigenlijk denk ik dat het deze ronde nog niet zo mag zijn...... Dit is pas ronde 2, dus nog tijd zat....... leer zo wel m'n lijf kennen (hiervoor 14 jaar de pil geslikt, en nooit niet ergens op gelet eigenlijk). Maargoed..... is toch spannend zolang er nog geen ongi is. Vanaf morgen kan roodkapje langs komen...... (hard hopen van niet!)
Zeker spannend hahaha. ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig hoor! Je word je idd wel bewust van je cyclus . Ook spannend voor jou Vivian... duimen hihi! Ik wil zaterdag een testje doen (als mijn ongi er nog steeds niet is)... zal het daarna ff posten .
Hey ladies, Mijn temperatuur is vanochtend iets gezakt, dus ik ben bang dat bij mij morgen de ongie doorkomt... Voor het eerst moest ik wel even een traantje laten hoor! Het is pas ronde 3, maar het had ons zo leuk gevonden om het onze ouders met kerst te vertellen... Je hoopt er dan toch op he! Het moet nu wel heel raar lopen wil mijn temperatuur morgen weer stijgen. Ik houd jullie op de hoogte! Succes op 't wachtbankje!