Vruchtbare periode

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door maria80, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Hallo allemaal,

Een vraagje: Ik lees overal dat je je aan je afscheiding kan zien of je vruchtbare periode in 'aantocht' is. Je kan dan van je afscheiding draden trekken en het is slijmerig.
    Nu vraag ik mij af of je dit ook kan testen nadat je de vorige dag(en) gevreeƫn hebt, hoe lang blijft het sperma in de schede? Ik ben hard op zoek naar onze vruchtbare periode, maar na het vrijen heb je toch ook slijmerige afscheiding?
    Bedankt en succes allemaal!

2. Jellybean1976

Jellybean1976 Bekend lid

14 jul 2009
    577
    1
    0
    Assistant Accountant
    Zoetermeer
    Ik merk bij mij dat mijn afscheiding anders is, kleverig en dikker.

e zou eventueel ovulatietesten kunnen gebruiken of temperatuur meten. Op die manier hoor je het ook te achterhalen.

Succes

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mijn afscheiding is ook altijd anders, slijmerig en dikker, kan er een beetje doorzichtige draden van trekken zeg maar :D. En als je niet zeker bent kan je ook altijd ovulatietestjes doen. Maar bij mij hadden die nooit veel zin, ik heb er nooit een ovulatie mee ontdekt....zelfs niet toen de gyneacologe een duidelijke eisprong zag :p. Maar heb gelezen dat het bij sommige wel heel goed werkt, dus je kan het altijd een keer proberen!

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Ik zou proberen vlak voor het klussen je afscheiding te controleren.
    Na het klussen loopt het meeste sperma er na een tijdje weer uit, of wordt al opgenomen door de baarmoedermond.
    Dus als je zolang mogelijk wacht, kun je het misschien wel controleren, neem aan dat jullie het niet 3 keer op een dag proberen...:$;)

Je kunt het trouwens ook aan je baarmoedermond voelen, die is als je vruchtbaar bent erg zacht, of zelfs helemaal niet meer te voelen.
    (als je met je vinger van binnen voelt, dan voel je de meeste tijd een knopje, zoals het puntje van je neus, behalve dus als je vruchtbaar bent)

OV testjes zou je ook kunnen gebruiken, maar bij mij zijn ze ook niet zo duidelijk.

Deel Deze Pagina