zwangerschapscursus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door skatjuh87, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hey meiden.

wat voor cursussen zijn er allemaal waarbij je samen met je man heen kan?

ik kan alleen de cursus samen bevallen vinden en verder niks. Yoga of zoiets is niks voor mij, hou niet van dat zweverige gedoe.

Iemand een idee?

Liefs

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Volgens mij kun je ook haptonomie echt met zijn tweeën doen. Dan zitten er ook geen andere stellen bij. Voor ons is dat alleen te zweverig dus starten wij 24 augustus met de cursus Samen bevallen. Heb er al helemaal zin in!

3. skatjuh87

ja dat haptonomie heb ik ook gezien maar klinkt echt niet als mijn ding. Veel te zweverig idd.

Dan blijft er zeker alleen samen bevallen over. Enig idee waar dit onder valt bij een verzekering?

Lefs

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Bij mijn verzekering (cz TOP) krijg ik alleen vergoed wanneer het via een thuiszorginstelling of de GGD gegeven wordt. Maar dat is bij deze cursus volgens mij helemaal niet aan de orde.

Mijn man is bij de Ohra (aanvullend plus) verzekerd en daar krijgen we tot 200 euro vergoed. Dus daar hebben we iig wat aan.
    Ik zou je verzekering en/of die van je partner gewoon even bellen morgen.

5. skatjuh87

dan ga ik dat morgen ff doen. Er is hier maar 1 instelling die samen bevallen geeft en dat kost me 160,-
    Hopelijk word hiervan wat vergoed, dan ga ik erover nadenken maar anders echt niet.

Liefs

6. skatjuh87

verder niemand meer een idee?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nee inderdaad krijg je het niet vergoed de samenbevallen cursus maar het is die 160 euro echt dubbel en dwars waard ( vind ik).

Verder heb ik niet een ander idee.

8. skatjuh87

o je krijgt het zowiezo niet vergoed?

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    3 jaar geleden nog niet.

Kan inmiddels zijn veranderd.

10. skatjuh87

overigens ben ik verzekerd bij De Friesland en heb aanvullend standaard erbij

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Bel ze anders even op (of laat je even bellen) Dan weet je het zeker wat je vergoed krijgt,

12. skatjuh87

dat zal ik morgen idd even doen maar ga er niet vanuit.

Dan houd het voor mij een beetje op denk ik

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Dat is wel jammer inderdaad,,:(

14. skatjuh87

ja nogal maar die 160 euro hebben we gewoon niet. Zou echt niet weten waar ik het vandaan moet halen :(

15. misa

misa Niet meer actief

Ik 'ken' ook alleen maar samen bevallen en haptonomie waar je samen naar toe gaat.

De andere cursussen zijn volgens mij alleen voor de vrouw en 2 avonden voor ook de man.

De cursus samen bevallen gaan wij ook doen, ook 170 euro. De menzis vergoedt dit waarschijnlijk niet.. Toch ga ik het proberen!

Deel Deze Pagina