hoeveel/hoe vaak beweging voelen, bijna uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunnyke, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoihoi,

even nog maar eens een klein vraagje (tja dat komt ervan als je al een paar weken verlof hebt, dan begin je te denken over vanalles:)).
    Ik ben nu 39 +2, en voel onze ukkie niet meer zoveel. Tijdens mijn ZS was hij/zij steeds superactief, maar heb de indruk dat dit de laatste week afneemt. Ik vroeg me af hoevaak of hoeveel bewegingen je nog hoort te voelen in dit stadium van de ZS.
    Kan het bijvoorbeeld dat je een paar uur echt niks voelt, en dan opeens weer verschuivende billetjes of zo? Ik kan niet echt zeggen dat er op een uur tijd een reeks bewegingen achter mekaar zijn, maar doorheen de dag voel ik af en toe eens iets...

Alvast bedankt!
    Sunnyke

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hoi sunnyke,

ik heb dat al ongeveer anderhalve week. De ene dag is ze heel rustig, en voel ik echt na een paar uur niks ineens billetjes bewegen, en de volgende dag kan ze weer heel druk zijn.. Ik heb dr vandaag nog niet gevoeld..

Ik had het bij vk aangegeven, en ik moest 24 uur lang bijhouden hoevaak ze bewoog, als dat minder was dan 10x moest ik bellen, dan doen ze een hartfilmpje maken. Maar ze had veel meer bewogen dan die 10x, dus ik heb niet gebeld.

Maar als je het niet vertrouwd, dan bel je de vk toch gewoon?

3. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey sunnyke

hier ook veel minder actief , en dan ineens heb ik weer een schuif kontje wat voorbij komt of een voet in mijn rib en dan weer hele tijd niks

maar schijnt heel normaal te zijn aangezien kindje minder de ruimte heeft.

en als je het echt niet vertrouwd ff met je verlos. bellen

4. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik heb eergister een afspraak bij de vk gehad en vertelde daar ook dat ik sinds een paar dagen stuk minder beweging had!!ze stuurde me gelijk door naar het zh voor een hartfilmpje en echo!!ze zei 9 van de 10 keer is er niks maar ze nemen het zekere voor het onzekere!!dus als je het niet vertrouwd of je ben een beetje ongerust gewoon bellen hoor!!en even langs het zh huis het betekent waarsch niks maar voor je eigen gemoedsrust!!heel veel succes met de laatste loodjes!!

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb het hier nu al. de ene keer wat drukker dan de andere keer maar wel af en toe. als ik overdag druk ben dan voel ik de kleine ook minder maar zit ik de hele dag op me kont dan is ie ook heel druk hihi. ben maar klein en hij heeft dus ook echt weinig ruimte nu al denk dat het daar ook van komt. maar voel je helemaal niks dan zou ik ff bellen beter een keer teveel dan een keer te weinig.

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier ook hetzelfde...
    is mijn tweede zwangerschap en ben niet meer zo bang als bij de eerste want daar heb ik ook 3 keer voor een ctg gelegen.
    Nu voel im me zoontje ook veel minder de vk wilde me al doorsturen maar heb gezed ik kijk het nog ff aan want smiddags voel ik hem toch wel weer.
    zij zei dat een keer of 7 tot 10 wel minimaal nodig was!

maar vertrouw je het niet dan wordt je doorgestuurd voor een ctg, heb je ook echt recht op!
    suc6

7. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik ben nu bijna 34 weken en ik voel de kleine ook al veel minder dan eerst. rond de 25 weken tot 32 voelde ik de kleine het best.
    en ik heb ook een echo gehad maar niks aan de hand. heb ook bij gehouden hoevaak ik het voelde nou veel meer dan 10 keer dus ik denk dat het ook gaat wennen en dat je denkt dat je het minder voelt. maar ik ben ook erg kleine 154 en daardoor heeft ie minder bewegingsruimte en vindt de kleine het ook minder prettig om te bewegen heb ik mij laten vertellen.
    maar als je het niet vertrouwd idd bellen zoals iedereen hier zegt want daar zijn die mensen voor en worden ze voor betaald!!

liefs

8. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi meiden,

bedankt voor de reacties, het heeft me wel gerustgesteld hoor, want ukkie beweegt zeker minstens wel 10x per dag! Ik da<ht dat je minstens 10 bewegingen per uur moest voelen of zo, en dat is het dus niet. Ik denk dat ik het zo gewoon was geworden dat mijn buik heel de dag door verbouwd werd, dat ik nu zoiets had van "he, is het dat maar":(
    Ik doe overdag nu wel eens een slaapje tussendoor, en dan is hij/zij heel rustig, dus als ik ontspan, wel gek he :)
    Ik heb wel de indruk dat het 's avonds na 10u wat drukker wordt daarbinnen, hihi.
    En je hebt gelijk: als ik echt ongerust word, dan ga ik er verder mee en bel ik even naar de VK.

Liefs,
    Sunnyke

Deel Deze Pagina