Klopt dit?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Cynthia1978, Mar 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

Sep 26, 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik heb vaak gehoord dat je altijd 2 weken na je eisprong je ongi krijgt (als je het eitje niet bevrucht is). Klopt dit?

Ik vraag dit, omdat het bij mij de eerste maanden ook altijd zo was tot afgelopen maand.
    Ik werd op de 10 feb ongi en 16 feb had ik mijn eisprong! Als bovenstaand klopt zou ik op een cyclus van 21 dagen uitkomen?!?
    Zit nu 25 dagen, nog steeds niks wel een beetje vage ongi klachten sinds gisteren.

Wie weet hoe het nou precies zit?

2. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Hoi,

De fase van eisprong tot ongesteldheid duurt ongeveer 10 tot 18 dagen.
    Hoe weet je dat je op die dag een eisprong hebt gehad, heb je een ovulatietest gedaan?

Groetjes Saskia

3. Niet meer actief

oke er was al gereageerd haha ben een beetje verstrooid.. succes ermee nog!

4. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

Sep 26, 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Nee, gebruik geen ovulatietesten. Ik voel mij eisprong altijd. De laatste keer had ik zelfs lichtroze bloed bij het afvegen.

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,292
    0
    0
    Als je steekjes hebt, dan kan het alsnog zijn dat je eisprong pas de dag erna is. En die steekjes hoeven ook niet je eisprong te zijn. Ikzelf had op dag 12 ook steekjes, waarvan ik dacht dat het mijn eisprong was, maar ik ben pas na een cyclus van 35 dagen ongesteld geworden...
    Stel je voor dat je inderdaad je eisprong op 16 februari hebt gehad, dan zijn we nu alweer 18 dagen later. Dan zou je toch verwachten dat je een dezer dag ongesteld moet worden. Ik weet niet of je geduldig bent, maar ik zou het nog even 2 of 3 dagen aankijken. Anders een testje doen, maar met het risico dat het weggegooid geld is en je alsnog ongesteld wordt. Meestal zeggen dat ze je rekening moet houden met je langste cyclus, maar ik zou in ieder proberen tot dag 29 te wachten, je eennalangste cyclus.

6. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

Sep 26, 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Bedankt voor je antwoord Sassie, ik wacht het nog wat daagjes af.
    Ik wacht het deze week wel af. ;)

7. Niet meer actief

Weet je 100 % zeker dat je je eisprong voelt?

Ik denk dat je maar ovu testen moet gaan gebruiken of tempen om te kijken of je gevoel klopt.

Share This Page