hoeveel dagen na je eisprong testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mausli, 23 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausli

mausli Lid

7 aug 2007
    63
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik heb een hele onregelmatige cyclus. en ben benieuwd na hoeveel dagen jullie er een test op wagen..

2. Parels

Parels Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.337
    0
    0
    Zuid Holland
    Ong 14 dgen na je eisprong is de tijd die ze nemen om te bepalen wat je NOD dag is, dus na 2 weken kun je ongeveer testen, heb je een idee wanneer je ei geweest is?

Zo niet zou ik als ik jou was, gewoon wachten tot de dag dat je langste cyclus is geweest, en dan testen, dan heb je de meeste kans op een positieve test als je zwanger mocht zijn!

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik heb zelf waarschijnlijk gisteren mijn eisprong gehad. ben heel onregelmatig en ben nu begonnen met ovu-testen, vandaar dat ik het weet. Superspannend! Ik wacht in ieder geval 15 dagen. Hopelijk ben ik dan niet ongesteld. Ik probeer een in ieder geval nog een week langer te wachten (als ik het volhou!) want stel dat ik dan zwanger ben, dan weet ik het in ieder geval niet zo heel vroeg.

Succes!

4. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    tel als er een bevruchting heeft plaatsgevonden dan moet t eitje eerst nog innestelen.Dat duurt n dag of 4 dacht ik. Pas een week later kun je het zwangerschapshormoon waarnemen in een test. Heb ik net op een ander forum gelezen.Ben zelf ook erg benieuwt. Heb zelf 10 dagen geleden mn eisprong gehad.Ik gebruik ovulatietesten. Was gister weer eens ongelduldig en heb n test gedaan. Negatief natuurlijk. Het was zo'n test van sensitest die je al 4 dagen voor nod kan doen. Maar idd hoe vroeg na je eisprong kun je testen, op zn vroegst.?

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    hoe vroeg je kunt testen is bij iedereen weer verschillend. Bij sommigen is de test al heel vroeg te doen, en anderen zijn al een paar weken zwanger voor ze een positieve test krijgen. Er zijn zelfs mensen die de hele zwangerschap lang geen positieve test hebben gehad.

Er is dus niks zinnigs over te zeggen, maar er wordt aangeraden om na je eisprong toch minimaal 14 dagen te wachten. En zo'n test waarmee je al voor je NOD kunt testen wordt zowiezo afgeraden, want ook al ben je zwanger, dan is er in die eerste dagen nog een hele grote kans dat er iets misgaat en dat je gewoon op de goede datum ongesteld wordt. Dan kun je beter niks weten.

6. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Ik test zelf pas 3 dagen na NOD, dat is 17 dagen na mijn eisprong.

Heb me de eerste maand zo gek zitten maken, door voor NOD te testen dus dat doe ik absoluut niet meer ;)

Deel Deze Pagina