Hallo verloskundige, allereerst wil ik jullie alvast bedanken voor jullie "bestaan", er vanuit gaande dat jullie vast wel een antwoord hebben op mijn brandende vraag! En nu dan de vraag: Ik ben benieuwd wat mijn vermoedelijke bevaldatum is. Ik heb deze al berekend op basis van de informatie hierover op de site, maar door een wat afwijkende situatie denk ik dat de berekende datum niet klopt. Ik zal het even uitleggen. Op 5 april was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik heb normaal gesproken een cyclus van (ca) 28 dagen. Toen ik een week over tijd was heb ik zelf een zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. Op 19 mei ben ik in het ziekenhuis geweest (waar ik al een tijdje bij een fertiliteitsarts loop, ivm het niet zwanger kunnen raken (inmiddels 3 jaar)). Daar heb ik ook een test gedaan. Ook deze was negatief. Ook heeft de arts toen een inwendige echo gemaakt, maar hierop was niets te zien. Aanstaande maandag zou ik wederom een afspraak hebben bij de fertiliteitsarts, om te kijken of mijn menstruatie inmiddels weer op gang is gekomen. Maar omdat ik sinds een week of 2 constant last heb van misselijkheid, vermoeidheid en pijnlijke borsten, heb ik afgelopen donderdag (5-6) toch nog een test gedaan. Deze was wel positief! Voor alle zekerheid heb ik de volgende ochtend (gisteren dus) nog een test gedaan en deze was ook positief. Ik mag er nu toch vanuit gaan dat ik zwanger ben? Toch blijf ik twijfelen, omdat de test bij de fertiliteitsarts negatief was. Wat ik heb begrepen is dat dat goed mogelijk is, als je te kort zwanger bent om iets te zien. Maar dan zou dat betekeken dat ik op dat moment maximaal een week of 3 zwanger was of niet? Terwijl die test toch al (dik) 6 weken na de eerste dag van mijn laatste menstruatie is geweest. Op zich vind mijn eisprong meestal laat (ten opzichte van het gemiddelde) in mijn cyclys plaats. Maar hoe dan ook... ik heb nu echt geen idee meer hoe lang ik nu ongeveer zwanger ben en wanneer dan de vermoedelijke bevaldatum is. Als ik uitga van de standaard berekening kom ik uit op een vermoedelijke bevaldatum van 10-01-09. Dat zou ook betekenen dat ik nu al zo'n 8 weken zwanger zou zijn. Op 27 juni heb ik een afspraak voor een echo. Op dat moment zou ik dus al 11 weken zwanger zijn! Is het dan niet "kort dag"? Kortom, een heleboel vragen van een onzeker typje. Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen en wat van die onzekerheid kunnen wegnemen. Alvast bednakt!
hoi, ik kan zo ook niet zeggen hoe langje zwanger bent, ik heb inderdada geen idee wanneer de eisprong hefet plaatsgevonden. Je zult moeten wachten op de echo. Je bent waarschijnlijk korter zwanger dan 11 weken dan omdat je testen in eerste instantie negatief waren en op de 1e echo was ook niets te zien. Dus laat die datum maar staan. Denk al wel vast over of je een combinatietest wilt, als je dat wilt kun je die meteen afspreken dan. Mirjam
Hoi Mirjam, ik heb vandaag mijn eerste echo gehad en hieruit bleek dat ik inmiddels 7 weken onderweg ben. Ik heb ook informatie meegekregen over de combinatietest. Nu kan ik hier dus nog rustig even over nadenken. Over 2 weken krijg ik nog een echo om te kijken of het goed groeit. Wel prachtig om het hartje te zien kloppen. Nu kan ik het pas echt geloven. Bedankt nog voor het antwoord.