EU verbiedt gevaarlijke stof in babyflesjes

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Yukl, 26 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Link doet het niet.. zal even een ander zoeken.

Het zijn de creme flessen Ultra-S ofzo.

2. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Eindelijk is het erdoor in europa.

vorig jaar werd ik inderdaad voor overbezorgde moeder uitgemaakt toen ik naar BPA vrije flessen vroeg bij een babywinkel.

Er zijn inderdaad wat tegenstrijdige onderzoeken gepubliceerd. Ook is de analyse van BPA lastig omdat de gehalten die gemeten worden erg laag zijn en tegen de detectie of aantoonbaarheidsgrens van de apparatuur is.

Maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en flessen zonder BPA gekocht. Het is en blijft een pseudo oestrogeen, en alle kleine beetjes bij elkaar kunnen veel invloed hebben.

Vorig jaar had Avent al BPA vrije flessen, die waren bijna het dubbele in prijs:( Nu claimen ze dat alles 0% BPA bevat.
    Gek genoeg zijn de huismerk flessen van Etos, standaard 0% BPA en dat voor slechts 5 Euro. Alleen jammer dat de schaalverdeling erg snel verdwijnt.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Die heb ik ergens in een startpakket gezien voor 17,50

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja klopt is deze week bij de kruidvat. Jammer dat ik ze al had.. maar ik had ze in de aanbieding gekocht bij de Etos.

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

oja dat is waar ook!
    En ik werk er nog wel...

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben zelf eerlijk gezegd niet overtuigd van de schadelijke werking van bpa. Althans, niet in deze hoeveelheden en met normaal gebruik (het schijnt dat bpa meer vrijkomt als je de magnetron gebruikt, dat doe ik dus nooit met flessen). Maar omdat de onderzoeken tegenstrijdig zijn, heb ik dus toch het zekere voor het onzekere genomen. Het jammere is inderdaad wel dat bpa vrije flessen een stuk duurder zijn. De grote van dr brown heb ik voor 11 euro per stuk gekocht. En dan nog de spenen, die ook bpa vrij zijn... Poeh!

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik heb etos huismerk flessen gekocht die zijn vrij daarvan en kosten 3-4 euro

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

bedankt voor de link pino. zijn er van dirfrax ook bpa vrije spenen dan? denk niet dat onze kleine man nu nog voer wil stappen naar een ander merk fles. anders toch maar die van de etos halen vanmiddag dan.

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Avent is ook bpa vrij hoor. volgens mij al een tijdje. maar dat weet ik niet zeker. nu iig wel. volgens mij had ik in 2009 bpa vrije flessen.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.864
    19.281
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb inderdaad ook BPA-vrije flessen + kolf van avent. Ik neem eigenlijk aan dat de spenen dan ook BPA-vrij zijn?

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb ze nog liggen van 2007. En net vorige maand een nieuwe difrax fles gekocht.
    Nah ja... wil eerst toch bv geven, dus zal de fles in eerste instantie niet of nauwelijks gebruiken als het goed is. Daarna zie ik wel weer verder, kan ik altijd nog een BPA-vrije kopen.

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Tjongejongejonge, europa loopt weer achter de feiten aan... In Amerika is de stof Bisphenol-A al jaren verboden.
    Echt schandalig, die europeanen hebben weer zitten slapen :(

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

mijn difrax fles is nu ook pba vrij. waarschijnlijk gaan alle fabrikanten nu over nar deze variant.

Deel Deze Pagina