Eindelijk is het erdoor in europa. vorig jaar werd ik inderdaad voor overbezorgde moeder uitgemaakt toen ik naar BPA vrije flessen vroeg bij een babywinkel. Er zijn inderdaad wat tegenstrijdige onderzoeken gepubliceerd. Ook is de analyse van BPA lastig omdat de gehalten die gemeten worden erg laag zijn en tegen de detectie of aantoonbaarheidsgrens van de apparatuur is. Maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen en flessen zonder BPA gekocht. Het is en blijft een pseudo oestrogeen, en alle kleine beetjes bij elkaar kunnen veel invloed hebben. Vorig jaar had Avent al BPA vrije flessen, die waren bijna het dubbele in prijs Nu claimen ze dat alles 0% BPA bevat. Gek genoeg zijn de huismerk flessen van Etos, standaard 0% BPA en dat voor slechts 5 Euro. Alleen jammer dat de schaalverdeling erg snel verdwijnt.
You are viewing the following product: closer to nature® 150ml flessen Deze heb ik nu in huis liggen. Zit zelfs een ventiel in de speen enzo. En dat voor ong 5 euro.. Hopelijk vind de kleine het was straks .
Ja klopt is deze week bij de kruidvat. Jammer dat ik ze al had.. maar ik had ze in de aanbieding gekocht bij de Etos.
Ik ben zelf eerlijk gezegd niet overtuigd van de schadelijke werking van bpa. Althans, niet in deze hoeveelheden en met normaal gebruik (het schijnt dat bpa meer vrijkomt als je de magnetron gebruikt, dat doe ik dus nooit met flessen). Maar omdat de onderzoeken tegenstrijdig zijn, heb ik dus toch het zekere voor het onzekere genomen. Het jammere is inderdaad wel dat bpa vrije flessen een stuk duurder zijn. De grote van dr brown heb ik voor 11 euro per stuk gekocht. En dan nog de spenen, die ook bpa vrij zijn... Poeh!
bedankt voor de link pino. zijn er van dirfrax ook bpa vrije spenen dan? denk niet dat onze kleine man nu nog voer wil stappen naar een ander merk fles. anders toch maar die van de etos halen vanmiddag dan.
Avent is ook bpa vrij hoor. volgens mij al een tijdje. maar dat weet ik niet zeker. nu iig wel. volgens mij had ik in 2009 bpa vrije flessen.
Ik heb inderdaad ook BPA-vrije flessen + kolf van avent. Ik neem eigenlijk aan dat de spenen dan ook BPA-vrij zijn?
Ik heb ze nog liggen van 2007. En net vorige maand een nieuwe difrax fles gekocht. Nah ja... wil eerst toch bv geven, dus zal de fles in eerste instantie niet of nauwelijks gebruiken als het goed is. Daarna zie ik wel weer verder, kan ik altijd nog een BPA-vrije kopen.
Tjongejongejonge, europa loopt weer achter de feiten aan... In Amerika is de stof Bisphenol-A al jaren verboden. Echt schandalig, die europeanen hebben weer zitten slapen