Erg duizelig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door saartje27, 20 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hoi,

Heb sinds vrijdag heel veel last van duizeligheid. Heb steeds het gevoel dat ik ga flauwvallen. Als ik loop lijkt het net of ik dronken ben.
    Gister bij de huisarts-assistent geweest en zij heeft de bloedruk gemeten en hb waarde getest. De bloedruk was: 120/85 en de hb waarde 7,9.
    Volgens de huisarts-assistent is dit normaal.
    Maar ik blijf last houden van duizeligheid, met name als ik loop. Wanneer ik zit is er niet veel aan de hand. Als ik omhoog kom, doe ik dit rustig, ik drink genoeg water op een dag.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Groetjes

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Je bloeddruk en Hb zijn gewoon goed, dus daar ligt het inderdaad niet aan. Misschien dat het aan de verandering van je hormonen kan liggen, ik ben natuurlijk geen expert. Vraag het anders eens aan de VK, die kan je denk ik meer vertellen.

Liefs,
    Duveldraakje

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Is je neus toevallig verstopt of zit er een oor dicht?

4. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb ook wel last van duideligheid soms en mn HB is ook goed. De verloskundige zei me dat het kan komen omdat je lichaam harder moet werken (meer bloed rondpompen) en evt door hormonen. Als het te erg wordt zou ik toch even naar een arts gaan.

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ben al vanaf 3 maanden zwangerschap thuis omdat ik enorme last heb van duizelingen en zo. Bij mij is mijn bloeddruk en mijn hb ook goed. Het komt bij mij waarschijnlijk van de schommeling van de hormonen. Sommige vrouwen hebben daar last van en houden daar last van. Maar omdat jij nog geen 3 maanden zwanger bent, hebje een goede kans dat het na de 3 a 4 maanden gewoon verdwijnt. Je mag er zonder reden last van hebben tot 16 weken zwangerschap. Het kan waarschijnlijk dus geen kwaad.

Veel sterkte ermee.

6. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Ik heb ook duizelingen sinds afgelopen weekeind , ik heb volgende week dinsdag een afspraak met de gyn , dan vraag ik hem wel wat het is. Zaterdag viel ik bijna flauw kon nog maar net op tijd stoel paken en gaan zitten. Alle andere zwangerschaps klachten heb ik geen last meer van.Ik heb wel wat gevonden op internet maar ik kan zo niet zeggen waar het bij mij van komt...

Oorzaken voor de duizeligheid kunnen zijn:

Lage bloeddruk. Als je zwanger bent kun je plotselinge bloeddrukdalingen hebben. Dit is niet erg, maar zorgt er wel voor dat je duizelig wordt.

Bemoeilijkte terugstroming van het bloed. Door de druk van de baarmoeder op je organen en je benen, kan het bloed moeilijker terugstromen.

Lage bloedsuikers. Als je zwanger bent moet je regelmatiger en vaker eten. Als je dit niet doet kan je te lage bloedsuikers krijgen.

Rugligging. Als je op je rug ligt kan de baarmoeder een belangrijke ader naast je ruggenwervel dichtdrukken waardoor er een zuurstoftekort bij jezelf, maar ook bij je baby ontstaat.

Bloedarmoede. Ben je vaak duizelig en heeft het niets met het bovenstaande te maken, dan heb je waarschijnlijk bloedarmoede. Laat je bloed controleren bij je verloskundige of huisarts.

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb op dit moment geen duidelijke verklaring aan waar het kan liggen. Ik wacht het af, en hopelijk verdwijnt het weer.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Gr.

8. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik heb er ook last van, komt doordat er van binnen van alles gebeurd. Je beebje begint zich nu echt te ontwikkelen en hierdoor gaat je bloed harder stromen enz, daar kun je duizelig van worden. Gaat na een aantal weken weer over. Voorzichtig aan doen en je rust nemen!

9. ik heb er ok veel last van gehad nu ok nog wel maar wel minder en bij mij is ok alles goed ze zijden dat het wel noormaal is vooral als je lang staat of te snel op staan

Deel Deze Pagina