Beste verloskundigen, Even een vraagje, van de drogist "mocht" ik als hoogzwangere vrouw (38+4) geen zout neusspray met eucalyptus geur gebruiken. In zijn algemeenheid waren esterische olieen slecht voor zwangeren volgens de drogisterij mevrouwen, ook in bad bijvoorbeeld. Ze konden me niet uitleggen waarom dit zo was. Ik had begrepen dat ik xylometazoline in neusspray moest vermijden, dit zat er ook niet in. Eerder in mijn zwangerschap heb ik wel zoutneusspray met eucalyptus gebruikt, zonder problemen. Maar het kan natuurlijk heel goed zijn dat het toch niet zo handig was. Ik lees op internet alleen maar informatie van fora, en daar staat dat deze olieen mogelijk weeen kunnen veroorzaken, gezien mijn termijn lijkt me dat geen probleem Nou Vind ik fora ook niet zo'n betrouwbare bron dus hoe zit dat met esterische olieen? Wel/niet schadelijk, en waarom? Vrgr, Pocketsize
Hoi, voor zover ik weet is dit geen probleem. Alleen de neusspray met xylometazoline mag inderdaad niet in de zwangerschap. Echter kan je zelfs die nu wel een paar dagen gebruiken hoor als je veel last hebt. En al helemaal tijdens de bevalling gewoon doen. Groeten evelien