Curettage en medicatie

Discussie in 'Miskraam' gestart door ladylucky, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladylucky

ladylucky Lid

4 nov 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Onlangs heb ik te horen gekregen dat het vruchtje helaas is overleden en tijdens de echo was geen hartactie te zien.

Aanstaande donderdag heb ik een curettage en daaraan voorafgaand moet ik een aantal medicijnen innemen. 36 uur van te voren moet ik mifegyne innemen en 3 uur van te voren twee pilletjes cytotec.

Mijn vraag aan jullie is wie er ervaring heeft met deze medicatie en hoeveel pijn jullie daaraan hebben ondervonden. Ik moet de medicatie oraal innemen, dus dit zal anders zijn dan vaginale inbreng.

Alvast bedankt,
    Liefs

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    @ladylucky ik hoef helemaal niks thuis in te nemen..
    Weet dat ik in het ziekenhuis een pilletje krijg om een beetje roessig te worden en daarna onder algehele narcose ga.
    ik moet zelf aanstaande donderdag om half 5 dus moet waarschijnlijk ook nog eens een nacht blijven waar ik al helemaal geen zin in heb...

dus sorry kan je niet helpen met ervaring moet het zelf ondergaan

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Hoi

Helemaal helpen kan ik je niet, heb cytotect vaginaal moeten inbrengen maar bij hielp dat helemaal niets. Echt niets gevoeld of wat dan ook. Later gecurretteerd. Ik hoop voor je dat de medicatie meevalt. In ieder geval veel sterkte!

4. Rizzie

Rizzie Actief lid

11 okt 2011
    469
    68
    28
    Groningen
    Hoi,

Ik heb afgelopen september cytotec gekregen om de miskraam op te wekken, had een MA met 9.4 wk. Ik heb dit 3 avonden 4 pillen vaginaal moeten inbrengen. ik kreeg er elke keer na ongeveer zes uur buikkramp van en pijn in mijn onderrug met wat bloedverlies. De pijn was wel vervelend (zeurend) maar niet extreem ofzo. Waarschijnlijk zul je van die cytotec niks voelen als je het 3 uur van te voren in moet nemen. Deze pillen zijn ervoor bedoeld om je baarmoeder open te zetten, zodat ze er gemakkelijker bij kunnen.

Sterkte!

5. Linda009

Linda009 Lid

18 okt 2011
    71
    0
    0
    Ik werk 3 dagen en daarnaast lekker thuis bij mijn
    NULL
    Ik moet morgen ook een curetage... veel meiden morgen zie ik?
    Ik heb zo gesprek met de anethesist (schrijf ik het goed?)
    Maar er is niks gezegt over medicatie tegen mij.
    Wou ook graag weten of mensen daarna pijn hebben ofniet.

Nou iedereen die morgen naar het ziekenhuis gaat heel veel sterkte!

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

#6 Flavour, 16 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2011
    Heel goed dat je Mifegyne en Cytotec krijgt. Op zich is die combinatie alleen al heel geschikt om de vrucht af te drijven, maar in jouw geval is het bedoeld om de vrucht te laten loslaten van de baarmoeder en de baarmoedermond vast wat open te laten staan zodat er bij het curetteren zo min mogelijk schade ontstaat.

Je kunt er overigens voor kiezen om het helemaal met medicatie te proberen hè, een curettage is niet verplicht en toch een ingreep, met ook weer zo z'n risico's, daar moet je maar net op zitten te wachten. Zijn jullie allemaal goed voorgelicht wat betreft de voors en tegen van medicatie of curettage?

Je kunt bloedverlies en kramp verwachten, maar in welke mate valt nooit zo goed te voorspellen. Ik vond het altijd goed te doen.

Heb overigens na een curettage nooit enorm veel bloedverlies of napijn gehad, dat viel reuze mee.

Heel veel sterkte, voor allemaal.

Suus

7. ladylucky

ladylucky Lid

4 nov 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de reacties. Ik heb eigenlijk voor een soort middenweg gekozen wat betreft afwachten en de curettage. Ik heb vorige week donderdag te horen gekregen dat het vruchtje geen hartslag meer vertoonde en ik had op dat moment al behoorlijk bloedverlies. Dit weekend heb ik dus afgewacht en gisteren is uit de echo gebleken dat er toch nog wel veel weefsel etc zit. Aangezien ik toch wel wat zekerheid wil hebben wanneer het helemaal weg is, heb ik toch voor een curettage gekozen. Die staat dus voor morgen gepland, maar voor de curettage wordt weer een echo gemaakt om te kijken hoeveel er dan nog in de baarmoeder zit.

Deel Deze Pagina