Zo verdrietig...:(

Discussion in 'Miskraam' started by Noenoe, Nov 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Hallo lieve meiden,

Ik ben zoooo verdrietig, afgelopen vrijdag had ik mn echo, ik zou precies 9wkn zwanger zijn. Wat bleek: bij 5w2d was het gestopt met leven :( ik wist niet wat ik hoorde...

Ik heb echt geen een keer kramp gehad of bloedverlies echt helemaal niks! Tot de dag vandaag nog steeds niks terwijl het al bijna 4wkn niet meer leeft. Hoe kan dit allemaal? Wie heeft dit ook weleens meegemaakt. Ik weet ook echt niet wat ik moet doen. Vk vertelde me dat ik 3 opties had:

1. geduldig afwachten wanneer het vanzelf eruit komt.
    2. vaginaal een pil innemen en zo de miskraam opwekken
    3. curretage

Weet echt niet wat ik moet doen....:(

2. Jel

Jel Niet meer actief

:( Heel veel sterkte voor jou.

Ik heb afgelopen september een missed abortion gehad en heb gekozen voor een curretage. Je hoort namelijk best vaak dat het lang kan duren met pillen of vanzelf laten komen, en met een curretage heb je in één keer alles achter de rug en weet je ook gelijk dat alles goed schoon is in je baarmoeder. Mij is de curretage enorm meegevallen, ik had algehele narcose.

Veel sterkte!

3. Marik

Marik Bekend lid

Oct 21, 2011
    885
    0
    0
    Ach meissie toch! Wat verdrietig!
    Ik zou niet weten voor welke optie je moet gaan, maar wil je toch een hart onder de riem steken!

Sterkte! Liefs

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Lieverd toch wat een verlies ! :( OOk ik heb dit mee moeten maken...1ste keer zwanger in de wolken echo goed totdat ik een gevoel kreeg dat iets niet goed was , verder zoals jij ook aangeeft geen kramp, geen steken, geen bloed geen niets!!! Maar mijn gevoel .... ik vroeg een echo aan om hartje te luisteren en nee die klopte niet meer. Ik was 11wk bijna en bij 8 weken was t al gestopt :( ppffff ik heb thuis alles kort en klein gegooid...juist omdat je je super goed voelt kun je t niet vatten he!

Ik heb gekozen voor curretage want wachten tot t vanzelf komt kan tijdje duren en ik wilde niet met een dood kindje blijven rondlopen, klinkt gek maar wilde het niet meer bij me dragen en verder gaan...deed me verdriet me nog zwanger te voelen. Dus hier curretage gehad en 6mnd later weer zwanger en dat ging goed maar 9mnd in spanning gezetenn.

het is heel erg, maar meis t heeft zo moeten zijn en je hebt er een engeltje /sterretje bij en zodra je je er klaar voor voelt en je lichaam ook ( vaak na 6mnd na curretage) ga je voor een kindje toch? dat deden wij iig wel want wilden na de mk nog steeds papa en mama worden. Heeeel veel sterkte lieverd, dikke knuffel ! xxx

5. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat vervelend voor je meid!
    Ik zit hier al anderhalve week te wachten of er iets vanzelf op gang gaat komen maar ondertussen blijf ik me zwanger en misselijk voelen.
    Ik ga morgen eens naar de huisarts omdat ik 1 van de andere opties wil. Liever geen curretage want heb ziekenhuisangst overgehouden aan mijn vorige bevallingen en zit niet te wachten op volledige narcose of het risico op ashermann.
    Maar goed na de pillen is de kans alsnog 30% dat je alsnog een curretage moet... pfffff vind het ook lastig!

Succes met je keuze!

6. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Heel erg bedankt voor je lieve woorden :)

We willen heel graag kinderen dus zodra het eruit is willen we weer verder proberen.

Ben alleen zoo bang voor curretage, heb toch wel wat verhalen gehoord dat het verkeerd ging en de baarmoeder beschadigd raakte met gevolg: onvruchtbaarheid. Nu zie ik bij jou dat het gelukkig allemaal goed is gegaan.

Dit zoooo moeilijk allemaal.....

7. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    En wat ik ook heel raar vind dat wanneer ik test deze overduidelijk positief zijn....

8. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Thanks mop, jij ook heel veel sterkte.

Ik wacht het nog wel even af, maar ik moet tog de knoop doorhakken, want dat het daar maar de hele tijd zit is ook helemaal niet goed denk ik

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    noenoe je lichaam "denkt" gewoon dat je zwanger bent.
    Hier ook donkere testen, misselijkheid wat alleen maar erger wordt en extreem moe en krijg zelfs al een buikje...

Ik snap je gevoel... curretage vind ik ook doodeng!

10. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    thnx mop

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh wat erg, ik weet precies hoe het voelt! Ik ging voor mijn eerste echo bij 10 weken en het vruchtje bleek al bij 6 weken te zijn gestopt met leven. Liep dus ook al zo lang rond met een dood kindje in mijn buik en ook ik had nergens last van, geen bloed, geen krampen niets!
    Ik heb gekozen voor de pillen want ik wilde niet meteen voor curretage gaan, omdat het toch een ingreep is met risico's. Ik dacht, als de pillen niet goed werken, kan dat altijd nog.
    En de pillen hebben goed gewerkt bij mij. Ik heb niet eens heel veel pijn gehad en het vruchtje kwam snel los, meteen de eerste dag al. Ik vond het fijn dat ik dit gewoon thuis heb kunnen meemaken en het is ook een soort proces waar je doorheen gaat. Op de een of andere manier had ik het niet prettig gevonden denk ik als het ineens patsboem weg was geweest zoals bij een curretage, maar dat is zoiets persoonlijks.
    Ik kan je natuurlijk niet zeggen wat je moet doen, maar ik denk wel dat afwachten erg zwaar is.
    Heel erg veel sterkte in ieder geval wat je ook beslist!!

12. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    noenoe: ja je hebt nog HCG in je lichaam en je lichaam denkt nog zwanger te zijn dus is normaal die testen die positief blijven. Wees niet bang voor een curretage en laat je niet gek maken met alle enge verhalen. Je gaat onder volledige narcose en als t achter de rug is kan je weer naar huis... na een week ong terug voor controle om te kijken of je baarmoeder schoon is en geen resten zijn achtergebleven. Ik vond dit echt de beste keus ook vanwege dat ik dan zeker wist dat alles van binnen schoon zou zijn...

denk rustig na meis en neem geen overhaaste beslissing waar je niet 100% achter staat.... xxx

13. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Wat voelde je precies? Echt hele erge menstruatiekrampen ofzo? En dat vruchtje? Had je dat bewaard? En moet je daarna ook nog voor controle om te kijken of alles schoon is?

14. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Pff je lichaam houd je dus gewoon voor de gek :x

Ik ga er goed over nadenken en bespreken met manlief....

Dank je voor je advies xxx

15. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ik wil nog even iets zeggen over als je die pillen zou nemen, ook dan krijg je een nacontrole om te zien of wel alles weg is! Dus het is niet alleen bij curretage dat je zeker weet dat alles schoon is. Ik wil de pillen niet ophemelen hoor want ik weet dat ze niet bij iedereen zo goed werken, maar ik vond het gewoon fijn om het in ieder geval geprobeerd te hebben (en gelukkig ging het goed).
    Mijn gyn zei trouwens dat de beste optie ook erg afhing van hoe ver de zwangerschap gevorderd was. Bij mij (en jou) was het pas 5, 6 weken in principe. Dan zijn die pillen dus wel een optie. Als het verder gevorderd is, raden ze eerder een curretage aan.

Nou nogmaals heel veel sterkte want het is zeker geen makkelijke beslissing en gewoon heel erg verdrietig om zoiets mee te moeten maken!

16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ja het voelde als menstruatiekrampen maar dan iets erger. Maar ik vond het heel goed te doen. Ik had wel wat pijnstillers ingenomen (dat hadden ze aangeraden) maar weet niet of het echt nodig was geweest.
    Ik heb het vruchtje wel gezien, al weet ik niet eens zeker of dat het was, maar het was een grotere 'prop' zeg maar en iets dikker en vleziger en ik heb er even naar gekeken samen met mijn man en toen hebben we het (ja misschien heel raar, maar wist echt niet wat ik ermee aan moest!) in wc-papier gewikkeld en weggegooid.
    Toen het vruchtje er eenmaal uit was werden de krampen ook minder en het bloeden ook. Al met al heeft het bij mij maar 2 dagen geduurd, daarna heb ik nog wel wat gebloed maar niet veel, meer als een gewone menstruatie.
    Na een week moest ik op controle komen en was bijna alles weg.

Share This Page