Is niet altijd zo. Ik krijg soms advertenties van dingen waarnaar ik echt niet heb gezocht, bv pampers of meubels.
Hier over raamdecoratie en daar is niet op gezocht...dus of ik heb een heel saai internetgedrag en verzinnen ze gewoon iets, of mijn iPad vind het tijd voor nieuwe gordijnen enz, of het is gewoon lukraak een advertentie...
Ik krijg te zien dat ze 11 huisartsen zoeken in friesland... ik weet zeker dat ik nog nooit op een vacature voor huisarts heb gezocht
Als je op je eigen mobiel zit op ZP en niemand anders gebruikt je mobiel, dan is het toch echt ergens aan gelinkt waar je zelf naar hebt gezocht. Zit je op jullie gezamenlijke pc? Nou, dan zou ik je man maar eens vragen waarom hij naar dit soort dingen zoekt
Je hoeft er niet eens actief naar te zoeken. Het kan ook te maken hebben met doorklikken naar websites. Of bv dingen die je besproken hebt in je mail. Gmail is namelijk van Google en die gebruikt de inhoud van je e-mails om (target)gegevens door te verkopen. Als je een Alexa in huis hebt of als je bepaalde apps toegang hebt gegeven tot je microfoon, kun je zelfs getarget worden op dingen waar je hardop over gepraat hebt. Het gaat echt geniepig. Als je altijd je locator aan hebt staan op je telefoon en je loopt een woonwinkel binnen, wordt dat ook opgeslagen. Kan best zijn dat je dan dus meubelreclames krijgt.
Ik krijg ook zulke advertenties, hahaha. Ik ga mijn man er eens naar vragen @Maslov van die gesprekken opvangen herken ik!! Wij zien het wel eens voorbij komen als wij net daarvoor ergens over gesproken hebben. Erg eigenlijk toch? En mijn man bekeek laatst een horloge merk en ik kreeg daarna dat horloge in mijn scherm. Maar nu krijg ik elke keer pampers in beeld.. volgens mij heeft mijn man die niet nodig en ik zoek er niet op..
Bij mij staat er nu een advertentie over een ouderschapscursus. Wij hadden het daar een paar dagen geleden over dat het voor sommige mensen misschien wel verstandig was. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze vinden dat ik dat nodig heb.
Waarom de reacties geven dat ze haar man eens moet ondervragen? Beseffen jullie wel hoe dit bij sommige mensen die onzeker zijn kan overkomen? Ik spreek uit ervaring, ik ben extreem onzeker en als iemand tegen mij zegt ja dat heeft je vriend vast gedaan ondervraag hem maar eens dan zou ik het nog doen ook omdat ik mijzelf anders gek maak in de kop. Denk soms even na met wat jullie zeggen/adviseren
hier schrik ik dan best wel van, en vind mezelf naief dat ik dacht dat dat soort dingen echt prive bleven.
Als ze willen dan kunnen ze je hele leven publiceren. Ze hebben namelijk ook de rechten over alles wat je op Google upload qua foto's, documenten enz. Het is dat de privacywet daar een stokje voor steekt. Maar als ze echt willen dan komen ze daar ook wel omheen.
Ik krijg reclame over Phillips scheerapparaten voor mannen (dat zal mijn vriend wel zijn, lol) en schoenen. Ja, dat ben ik