Euro blijven of gulden terug?

Discussie in 'De lounge' gestart door LiittleOne, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Euro of Gulden?

1. [b]Euro[/b] mag gewoon blijven...

2. [b]Gulden[/b] terug!!

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Gevoelsmatig zeg ik ja.
    Ik moet nu nog steeds de meeste muntjes omdraaien om te kijken welke het is :)
    Vroegah, toen keek ik in mijn muntenvakje en zag hoeveel er in zat.
    En ik vind de euro's lelijk geld!
    Zo'n grauwe suffe kleur.

Maar ja, het gaat een klap geld kosten om de gulden terug te brengen en alles blijft gewoon net zo duur als nu.
    Kunnen we de broekriem (nog strakker) aanhalen om de gulden terug te krijgen.
    Want de kosten zullen gewoon weer op de bevolking worden verhaald.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En als de gulden terug zou komen ga je krijgen dat iets ipv 2 euro dan 4,50 kost.

Wat gaan mensen doen hand op de knip waardoor de crisis dan nog vele male erger word.

Je krijgt de gulden niet meer terug zoals hij was.
    En de euro heeft voor Nederland best veel gedaan ( zoals eerder al gezegd voor de export ) Aangezien NL een groot export land is is deze munt best belangrijk. Dat krijg je met de gulden echt niet meer.

En ik denk ook echt niet dat het huidige probleem daarmee opgelost word maar alleen maar erger.

3. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

De gulden terug dan is alles goedkoper.
    We betalen overal voor en alles word duurder alleen ons salaris blijft het zelfde.

Groetjes gaga

4. Papaver

Papaver Niet meer actief

Nee, en ik maar denken dat voor dit soort 'kindergarten' shit juist de Facebook groep was opgericht. Maar omdat daar waarschijnlijk het animo niet voor is/was druppelt het weer terug hier op ZP. Je moet íets doen om een reaktie uit te lokken ;). Heel jammer...

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar denk je dan echt dat waar je nu 2 euro voor betaald dan 2 gulden word?

Dat is dus echt niet zo hoor dat word dan gewoon 4,50 en ben je alsnog duurder uit met de gulden.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik vraag me af of we er ooit achter komen wat het ons precies gaat kosten bij de terugkeer van de gulden. het onderzoek is gedaan door britten die niet zo positief zijn over de euro. maar aan de andere kant staan de tegenhangers van de gulden en zij zullen juist positiever zijn over de euro.

Het is elk geval wel duidelijk dat er veel teveel risico aan zit om de gulden terug te halen.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    ja voel me daardoor ook wel wat oud ( ben ook al bijna 34 natuurlijk)

Maar goed, dit mag niet.

On topic dus :)

8. Papaver

Papaver Niet meer actief

Yep, en ik ben inmiddels al 42... En ik lig er werkelijk waar 's nachts wakker van... Maar aan de andere kant komt de wijsheid met de jaren. Ik wacht nog steeds... :D

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
  10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Terugkeren naar de gulden is totaal niet realistisch. Het zal Nederland economisch nekken en waarom zouden we ons willen terugtrekken uit de eurolanden? Nederland wil toch zo graag inspraak hebben, meedoen met de 'groten' Duitsland en Frankrijk? De EU levert ons heel veel op, laten we dat niet vergeten! De vergelijking met de UK is helemaal krom omdat het daar economisch net zo slecht of misschien nog slechter gaat.

Terug naar de gulden is een lachertje, een zelfverkozen isolatie van de markt en van de dagelijkse Europese realiteit. Een politieke keuze hiervoor zou dan niet gemaakt zijn op basis van gezond verstand.

Cijfers en feiten spreken boekdelen, maar helaas is het onderbuikgevoel, met de nostalgie en het 'vroegah was alles beter' gevoel nog altijd wat sterker. Heel slim van pro-guldenpartijen om daarop in te spelen.;)

11. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Waar basseer je dit op?
    Sinds de invoering van euro zijn de prijsstijgingen nooit zo laag en stabiel geweest. En als je dan de gulden invoerd worden de prijzen ook niet goedkoper hoor. Snap ook niet waar je dat vandaan haalt...

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ja, dat is een goede reden om die gulden terug te willen!:p

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    :D
    Ik heb mijn prioriteiten idd niet goed voor elkaar
    :D

14. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Denk dat het geen goed idee is om nu nog terug te gaan naar de gulden...

15. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Van mij mag de gulden terug, alleen verwacht ik niet dat alles dan weer goedkoper wordt.
    Gewoon ons eigen landje terug net zoals in Zwitserland.

16. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ik denk dat we ons wel een hoedje zullen schrikken als de euro prijzen opeens guledenprijzen worden...

17. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb op de euro behouden gestemd omdat het niet realistisch is om de gulden terug te nemen. Dat kost zoveel geld en het geeft niet de zekerheid dat alles goedkoper wordt.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik woon vlakbij de grens met NL, in B. Maar ik ga bijna uitsluitend in NL shoppen, doe veel boodschappen in NL, dus voor mij is de euro wel handig.Laat maar blijven ;)

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik heb het gevoel dat de "terug naar de gulden" wens eigenlijk gebaseerd is op het verlangen terug te keren naar de tijd vóór de crisis, "toen alles nog beter en goedkoper was". Punt is natuurlijk dat teruggaan naar de gulden op dit moment de crisis niet terugdraait of verhelpt...
    Deelname aan de euro is ook iets anders als deelname aan de EU (of bv het Schengenverdrag): waar zouden we als exportland zijn zonder open grenzen.
    Ik denk eerder dat het erger wordt omdat de omgerekende prijzen (aangenomen dat we terug zouden converteren op koers 1 euro = 2,20 gulden) zo hoog zijn dat iedereen de hand op de knip houdt en we nog verder wegzinken.

Ik ben niet dol op de euro.. maar ik denk wel dat behouden ons meer oplevert.

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Papaver, mss lees ik het verkeerd hoor. Maar jou stukjes komen op mij over, dat als je een andere mening bedeeld bent over Europa en de euro dat je maar een dommig mensje bent? Je reacties komen echt heel denigrerend bij mij over, maar mss lees ik het verkeerd?

De euro kan Nederland dan mss heel wat gebracht hebben, maar op het moment wordt alles wat het gebracht heeft opgeslokt. Wij als "sterk" land worden naar beneden getrokken door de zwakke euro landen die hun zaakjes niet voor elkaar hebben, dàt stoort mij aan dat hele europa. Ja natuurlijk willen de zwakke landen toetreden tot de EU. Zo kunnen zij heerlijk meeliften op de welvaart van de landen die daar jaren aan gewerkt hebben, terwijl zij d'r zelf ondertussen een zooitje van maakten. Zoals ik het zie, worden wij meegetrokken de draaikolk in door deze parasieten. Dit kòst alleen maar. De welvaart die de euro volgens jou zou brengen is ver te zoeken, maar dat is in mijn ogen. Maakt dit mij een kleuter?

Oh en even voor de duidelijkheid, ik ben geen pro- Wilders hè. Op de een of andere manier wordt je, als je een andere mening hebt over de euro, meteen daartoe bestempeld;)

Deel Deze Pagina