placenta opeten.....?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door giebel, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Moeders willen placenta baby opeten

[​IMG]In Amerika is een nieuwe trend ontstaan waarbij pas bevallen moeder de placenta van hun baby willen opeten.

Nog niets wetenschappelijk bewezen
    De moeders geloven dat het opeten van de placenta vele voordelen heeft. Zo is de placenta uiterst gezond omdat hij vele hormonen, vitamine B-12 en ijzer bevat. Daarnaast zou het ook helpen om een postnatale depressie te voorkomen en zou het ook de aanmaak van moedermelk bevorderen. Van al deze zaken is echter nog niets wetenschappelijk bewezen en de meeste ziekenhuizen beschouwen de placenta dan ook nog steeds als afval. Toch heeft dit al tot felle discussies geleid tussen moeders en ziekenhuizen omdat de jonge moeders hun placenta terug wilden.
    Bron: www.hln.be

Ik kwam dit bij toeval tegen... wat vinden jullie hier nou van? Ik heb wel eens gelezen dat sommige mensen de placenta bewaren of op de foto zetten of een heel ritueel van maken en begraven in de tuin.... Ik ben zelf in het ziekenhuis bevallen ivm veel te vroeg, en ik heb vanuit een ooghoek de placenta gezien, maar hij was gescheurd en toen moest ik naar OK. Ze hebben mij helemaal niet gevraagd of ik hem wilde zien, fotograveren, bewaren of zelfs........

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Uhh goor? Nee sorry ik eet liever beschuit met muisjes na de bevalling.

Ik wilde hem wel zien na mijn keizersnede en ze hadden hem speciaal naar mij toegebracht. Alleen mijn man heeft hem vergeten aan mij te laten zien, en ik was zo stoned van de morfine dat ik het ook vergeten ben.

3. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik ben het niet van plan, hahaha! Denk er wel over de placenta te begraven ergens en er een boompje op te planten.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Eet smakelijk!

Brrrrrr

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
  7. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Iieeeeuwwww....nee niets voor mij.

Ik zou hem denk ik wel graag willen zien. Gewoon om te kijken hoe zoiets eruit ziet. Dus meer uit nieuwsgierigheid.

Maar opeten...yuk

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik heb m beiden keren gezien en zelfs een foto van gemaakt....
    Het idee om dat op te gaan eten;);););)

9. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Dit is al tijden zo In China. Daar kan je je placenta verkopen. Degene die het gekocht heeft, kookt het en eet het.

Vind het maar gestoord en vies ;)

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

bah.....bah...bah...kan er niet meer op zeggen hahahaha

Trouwens die chinezen eten alles.....viezeriken wat het zijn!

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jammie, lekker de placenta van ching om de hoek opeten :D

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

En jij maar denken dat het vlees door de nasi of bami rund is:D

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Klinkt lekker

Hoe moet je zoiets klaarmaken?

14. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Haha :D

Geen idee, wil het niet weten ook haha :p

15. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    getver! ik zag de honden van de boerderij altijd aan de zeul gaan met de placenta van de kalfjes en dan smikkelen.... ging van dat beeld al bijna over mn nek!

je hoort ook wel eens dat ze het aan hun hond geven, schijn gezond te zijn... nou hier krijgen onze dieren geen portie placenta bleeh

dus zelf eten GATVER!!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Ah ik heb al een paar lekkere recepten gevonden:

Placenta Cocktail:
    1/4 cup raw placenta
    8oz V-8 juice
    2 ice cubes
    1/2 cup carrot.
    Blend at high speed for 10 seconds

Placenta Lasagne:
    Use your favorite Lasagne recipe and substitute this mixture for one layer of cheese. In 2 tbl. olive oil, quickly saute meat of 3/4 placenta, ground or minced; plus 2 sliced cloves of garlic, 1/2 tsp. oregano, 1/2 diced onion & 2 tbl. tomato paste, or 1 whole tomato.

Placenta Spaghetti:
    Cut meat of 3/4 placenta into bite size pieces, then brown quickly in 1 tbl. butter plus 1 tbl. oil. Then add 1 large can tomato puree, 2 cans crushed pear tomatoes, 1 onion, 2 cloves of garlic, 1 tbl. molasses, 1 bay leaf, 1 tbl. rosemary, 1 tsp. ea. of salt, honey, oregano, basil, and fennel. Simmer 1 1/2 hours.

17. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Wordt er een beetje naar van.... Bah!!
    Het zal gerust ergens goed voor zijn hoor, bedoel er zijn zat beesten die hun eigen placenta opeten. Maar om daar nou een voorbeeld aan te nemen......

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    waarom zo negatief?

Wat de boer niet kent.....

19. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    nou nee dank je.. was toch al zo misselijk na de bevalling t idee dat je dan zoiets gaat eten nee bedankt :)
    eet wel een boterham ofzo haha..

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik vind de placenta wel iets moois en bijzonders op zich. Het is toch 9 maanden het huisje van je kind geweest. Ik heb van de oudste ook een mooie foto ervan waarbij de verloskundige hem vastheeft. Erg mooi. Bij de jongste was hij helaas stuk, dus dat is geen mooie foto geworden ;).

Begraven vind ik op zich ook wel een mooi idee. Maar anderzijds veel te veel gedoe als je net bevallen bent ;) .

Eten: Nee dank je... :p

en voor wie wel wil: Uit de frituur smaakt (bijna) alles :p

Deel Deze Pagina