Met mn handen in mijn haar, wat moet ik nu?!?!?!

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 2 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Vorig jaar hebben we omdat ons zoontje heel ernstig ziek was moeten besluiten onze twee katers na een ander huis te brengen. Die beslissing viel niet mee en vele, vele tranen zijn er gevloeit. Na een tijdje "leuren" wilde mijn collega ze wel in huis nemen. Een enorme opluchting voor ons.
    Maar nu, een jaar later heeft ze een hond genomen en denkt ze dat de katten ergens anders beter af zijn ivm de hond.
    Ik voel me moedeloos en verdrietig. Zou niets liever willen dan mijn beestjes terug nemen maar dat gaat niet. Vorige keer was een nieuw husje zoeken al niet makkelijk dus wat moeten we nu in godsnaam?

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Fijne collega heb je. Zijn er geen sites waar je die dieren op kan zetten? en dan bedoel ik niet zo'n site als marktplaatst maar een betrouwbaar iets.

Succes, niet leuk!

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Het lastige is dat het dure raskatten zijn. Zodra ik ze op een site set vrees ik dat er maar al te snel "liefhebbers" zijn. Jeetje wat kunnen die beestjes je kopzorgen en verdriet bezorgen zeg

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Jonge jonge, ik vind het van die collega ook niet echt leuk hoor.
    Zorg wel dat jullie samen voor een oplossing zoeken. Het is dat ik genoeg in huis heb, anders waren ze welkom.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

+1!

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gadver wat vervelend :(
    Wat voor raskatten zijn het? Daar is eigenlijk altijd wel interesse na.
    Je hebt vast al contact het gehad met de fokker en rasvereniging.

Wat ik zou doen, ik zou ze op kattenplaza en marktplaats zetten.
    De katten voor nu weer in huis nemen, als dat mogelijk is, en de nieuwe eigenaren thuis uitnodigen. Goed naar je gevoel luisteren en kijken of het mogelijk is om een contract op te stellen, dat als ze besluiten de katten weg te doen, ze eerst contact met jullie opnemen.

Sterkte! Ik hoop dat het met je zoontje ook beter gaat.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zijn de katten trouwens geholpen? Dan loop je iig niet het risico dat er mensen met fokplannen op af komen.

8. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Waarom gaat het nu niet goed? Want ik ben van thuis uit een groten beestenboel gewend, en de katten waren de baas in huis als de hond later kwam zeg maar.
    Is de hond al volwassen toen ze aan schaften of was het een pup? Want als het een pup was zou er eigenlijk geen probleem moeten zijn??

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dat zou ik dus ook gelijk doen! In sommige koopcontracten staat zelfs dat je, wanneer je de katten weg wilt doen, eerst weer contact op moet nemen met de fokker, omdat die misschien de katten terug wil of zelf wil kijken naar een herplaatsadresje.

De meeste rasverenigingen hebben ook wel een apart gedeelte waar je advertenties voor herplaatsers kunt zetten. Een ander alternatief is inderdaad Kattenplaza, waar veel enthousiastelingen zitten.

Succes en sterkte!

10. Ervaren mama

Ervaren mama Actief lid

22 sep 2012
    194
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet misschien wel een goed tehuis.. Met goed, bedoel ik ook echt goed! Alleenstaande man, heeft al 2 poezen die zijn lust en leven zijn, als ik het hem uitleg krijg ik gelijk een Ja denk ik. Alles doet hij voor zijn katten, niks is te gek, bij mooi weer (onze bijna buurman) moet ik de poesjes niet vergeten buiten te doen (en wordt daarvoor 2 x geappt ha ha). Dus mocht je interesse hebben wil ik het voor je vragen. Stuur me even een PBtje. En anders heel veel sterkte!

11. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Jeetje wat vervelend. Die collega heeft die katten net en dan een hond :( Maarja, als ik jou was zal ik ook eens bij een kattenforum infomeren. Dat de katjes igg bij een goede eigenaar terecht komen. ;)

Succes!

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ze heeft idd een pup. Ik denk ook niet zozeer dat het niet echt werkt maar meer dat een hele grote hond en twee katten.op een kleine flat te druk voor haar is.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Terug in huis nemen is geen optie, mijn zoontje heeft kanker gehad en zijn weerstand is gewoon nog heel laag. De een is een britse korthaar met stamboom en die mag idd terug naar de fokker. Maar de ander is een bastaard brit. En ik wil ze absoluut niet uit elkaar halen

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wil de fokker die andere kat er ook niet bij hebben? Wetende hoe de situatie is?

16. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, inderdaad. Zou ik toch even proberen. En ze scheiden zou ik zeker te allen tijde zien te voorkomen.

De suggestie van Ervaren mama is ook nog de moeite waard om even na te gaan!! :)

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Kunnen ze niet terug naar de fokker.. Of via de fokker naar een nieuw huis.

Bij onze fokker staat er zelfs in het contract dat we d'r niet weg mogen doen.. Dan gaat ze naar de fokker terug.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Oh ik lees niet ver genoeg zie ik.. Sorry

19. kinderwens88

kinderwens88 Fanatiek lid

6 aug 2011
    1.213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het idee van ervaren mama ook het uitzoeken waard. en voor de rest fijne collega.

20. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou ook ervaren mama even pben :)

Deel Deze Pagina