Euromillions

Discussie in 'De lounge' gestart door kus26, 15 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ongeveer 2 weken geleden is mijn vriend gebeld door Euromillions. Of ie mee wou doen met een maandelijkse loterij. Maar hij was natuurlijk druk aan het werk en zei dat ze maar info moesten sturen. Afgelopen week kreeg ik idd een brief met alle info. Kost 49,95 per maand:$ Nou dacht het niet, dus brief aan de kant gelegd.
    Tot mijn verbazing is er door hun vandaag 49,95 afgeschreven van mijn rekening:$ Mijn vriend heeft nooit mijn rekeningnummer of machtiging gegeven. Alleen zijn NAW gegevens.
    Dus ikke bellen met hun. Ja sorry mevrouw, u bent niet de enige. Dat callcenter heeft aan ons doorgegeven dat iedereen die gebeld is ook mee doet!
    Ze kon me alleen niet vertellen hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen.
    Heb gelijk de bank gebeld, geld laten storneren en een blokkade op dat rekeningnummer laten zetten.

Dus kijk uit voor Euromillions. Ook als je gebeld bent, en een brief hebt gehad...ze schijven vanaf vandaag af!

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Waaattttt

Wat schandalig zeg dat kan toch zo maar niet, moet niet gekker worden hier. Ik zou als ik jou was ook nog even een e-mail sturen en deze goed opslaan (bewijs dat je hem hebt verzonden) zodat mochten ze opeens herinneringen/deurwaarders weet ik wat nog meer gaan sturen jij bewijs hebt dat je niets toegezegd hebt.

Echt hoor tegenwoordig in deze wereld :-|

3. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Helaas geen mailadres, maar telefonisch had ze me beloofd een bevestiging te sturen;) Niet dat ik dat geloof hoor. Maar de rekening is geblokkeerd en laat hun maar bewijzen dat ik toestemming heb gegeven.

Daarom ook dit topic als waarschuwing. Ook al heb je nee gezegd aan de telefoon, ze schrijven toch af (zei die mevrouw aan de telefoon). Dus ben je gebeld, houd iig je rekening goed in de gaten!

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Nou wat een onbeschoft stelletje oplichters zeg. Misschien kun je zelfs aangifte doen tegen Euromillions, want eigenlijk stelen ze zomaar je geld.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Sterker nog: als hier zoveel klachten over binnenkomen bij de bank, dan zal de bank hun machtiging moeten intrekken en mogen ze niet meer automatisch incasseren.

Hoe komen die lui dan aan je rekeningnummer zeg? Je bent tegenwoordiger ook nergens meer veilig.

Bedankt iig voor de tip, ik hou het in mn achterhoofd.

6. Classic

Classic Niet meer actief

die kreeg ik gisteren ook aan mijn deur.
    heb hem weer vriendelijk gedag gezegd, en heb de deur weer dicht gedaan!

7. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Volgens die mevouw van Euromillions heeft een callcenter mijn vriend benaderd. Dat callcenter leverde ook de rekeningnummers en zei dat iedereen die ze uit het bestand hadden benaderd ja hebben gezegd.
    Ook al hebben de mensen nee gezegd, gingen ze alsnog als ja in het bestand. De telefoon stond daar roodgloeiend vertelde ze!

8. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Nou ja zeg...check ik net het KvK nummer van die loterij. Kom ik bij een bandenbedrijf in Hoogezand uit:(

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wat een onbeschofte mensen zeg !! .. Het is niet te geloven tegenwoordig, is er dan niets meer geheim in deze *&(*&* maatschappij, moet niet gekker worden...

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou een klacht indienen en dan OOK tegen die Callcenter!
    Wat een asociaal en onbeschoft gedrag!
    Dat is gewoon stelen!

11. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    KvK net aan de lijn gehad. Dat hele Euromillions komt niet in het register voor. Niet op naam en niet op adres. Je komt alleen uit op een bandenmeneer in Hoogezand. Deze beste meneer woont in Assen, zoals ook op de brief staat van de loterij. Meneer gebeld, maar hij neemt niet op. De loterij nog geprobeerd te bellen maar nemen ook niet meer op.
    Bij de Kvk adviseerden ze me aangifte te doen, en dat ga ik ook doen!

12. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    nou ben benieuwd naar hoe dit gaat aflopen zeg!!!!

wat een smerige oplichterspraktijken:$ dat dit dus gewoon zomaar kan, ongelofelijk zeg!!!

laat je t vervolg wel weten?

en die vrouw die je aan de tel. hebt gehad was van euromillions....maar verder is het hele bedrijf nergens geregistreerd???
    kan je niet terugbellen en dan aan de mevrouw de adres/correspondentie gegevens vragen??
    mss handig om te hebben ivm de aangifte

veel succes

13. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Dat vrouwtje was ingehuurd om de telefoon aan te nemen. Ze wist van niets...tot vandaag. Ze zat te trillen op haar stoel, was doodsbang en vroeg mij zelfs nog of ze wel uitbetaald zou krijgen aan het eind van de maand.

Correspondentie staat op die brief. Heb van dat vrouwtje het mobiele nummer gekregen van de vrouwelijke helft van het oplichtersduo. Maar ze neemt uiteraard de telefoon niet op. Ook geprobeerd die bandenzaak in Hoogezand te bereiken, mobiel en prive maar die nemen ook niet op!

Morgenvroeg ga ik aangifte doen. Zit nu met de kleine, dus kan geen kant op.

Ik laat het jullie weten!

14. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Heb net toch meneer de Waal te pakken gekregen. Het was volgens hem geen oplichting. De KvK had de zaakjes niet op orde waren zijn woorden.
    En dat mijn vriend alle gegevens heeft gegeven staat op een bandje, alleen kon hij mij daar geen kopie van geven. Hij heeft het werven van spelers ondergebracht bij een callcenter, maar hij wil me de naam niet geven.

Nou vanaf nu weet ik zeker dat het een oplichter is!

15. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Geen kopie van het bandje kunnen geven? Belachelijk!
    Hij beweert een opname te hebben? Laat hem die maar opsturen dan.
    Anders heeft hij geen poot om op te staan.

16. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    hahaha ja hoor meneer de Waal.....denk idd ook dat een organisatie als de kvk hun "zaakjes" niet op orde heeft;)

mss kan je ook een programma als radar ofzo benaderen, mag meneer de waal daar alles uitleggen:D

17. sannie306

sannie306 Actief lid

26 jul 2008
    316
    0
    16
    Vrouw
    Rotterdam
    oh....en wellicht kan je een aangetekende brief sturen, met daarin het verzoek om de opname, en dat jullie nergens toestemming voor hebben gegeven en wanneer er nogmaals wordt afgeschreven van jullie rekening, dat meneer dan in overtreding is met de wet, met een reactie termijn van 5 werkdagen...voldoet hij niet aan je verzoek en/of geeft hij hier geen gehoor aan, kan je dit meenemen in je aangifte

want meestal met zulke gevallen gaat de politie je vragen of je zelf al geprobeerd hebt om contact te zoeken en zeggen ze je dat je dit eerst moet proberen

en dan onderaan de brief vermelden dat een cc naar je advocaat is gezonden

18. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    @Sannie
    Das een goeie tip!

Wat een eikel die kerel zeg. Hij vind zichzelf geen oplichter en ik ben volgens hem de enige die zeurt. Nou dat vrouwtje aan de telefoon zei heel wat anders, en kreeg alleen maar boze telefoontjes.

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat erg zeg jeetje!!
    Moet niet gekker worden zeg.
    Succes met aangifte doen
    Zo een bandje mogen ze zowiezo nooit zomaar doen ivm wetprivacy gegevens. Zij moeten van te voren opgeven dat zij je op gaan nemen en dan moet jij toestemming geven.

20. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Dat klopt inderdaad, aan het begin van het telefoongesprek zeggen ze dan vaak dat ze het opnemen om verwarring te voorkomen (logisch natuurlijk, is voor hun ook veilig) en nadat ze het verhaal hebben gedaan vragen ze of je interesse hebt, het product af wilt nemen en jij moet dan overal duidelijk ja op antwoorden. En ze herhalen je gegevens waarop jij ook weer ja moet antwoorden..
    Mijn beste vriendin heeft heel wat jaartjes gewerkt op zo'n callcenter (studentenbaantje;))..
    Als jij oko maar 1x Nee of niet geintereseerd vermeld in het gesprek dan mogen zij al niet meer 'ja aankruisen' zegmaar, of jij moet later in het gesprek toch over gehaald zijn en dan alsnog ja zeggen;)
    En de opnames zijn ze verplicht om op te sturen mocht je daar om verzoeken. Dus dit lijkt me reinste oplichterij:x kan daar zo boooooos om worden.. Hopelijk doen alle mensen aangifte, dan komt de zaak ook in de bekendheid..
    En surf ook eens op tros radar, kans dat daar al mensen opstaan met hun verhaal!
    Het is zelfs zo net als bijvoorbeeld die energiemaatschappijen die je constant bellen, ben je ze beu het volgende zeggen: Ik wil door jullie organisatie *naam organisatie* en of callcenter die in dienst is van *naam organisatie* op geen enkele wijze meer benaderd worden voor alle doeleinden mogelijk. Ze zijn dan VERPLICHT om bij jouw naam in het systeem een hokje aan te vinken dat ze geen contact meer met je op mogen nemen. ;)
    *als ik een ander abbo wil of wat dan ook dan bel ik zelf wel...*8)

Deel Deze Pagina