europapark betaalbaar uit eten

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Athina, 16 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.589
    3.211
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Waar hebben jullie gegeten in Europapark?

    Wij gaan 3 dagen naar het park - komen op dinsdagochtend aan. Ik heb al wel wat gekeken - maar zie soms door de bomen het bos niet meer. Kwalitatief schijnt alles best goed te zijn... maar de prijs.. oef. Een buffet restaurant vind ik al niet te betalen; 46 pp alleen de jongste mag nóg net voor het kindertarief van 15 euro (als dat nu voor de oudste ook gold zou ik het nog overwegen) . En volgens mij is dat nog exclusief drinken- maar dat weet ik niet zeker.

    Eigenlijk wil ik ook niet 3 dagen een hamburger en patat eten zeg maar... maar wat dan wel? Ik overweg wel na een goed ontbijt eens een keer lekker lunchen daar en dan s avonds gewoon een soepje/noedels/broodje op de hotelkamer. Of vanwege wachttijden bij de restaurants extra vroeg te eten -om 16.00 uur ofzo. Maar ben je ergens rond de 100 euro klaar met zijn vieren? Zonder dat je het idee hebt bij de mc donalds te hebben gegeten?

    Na Europapark rijden we donderdagavond door naar een hotel om daarna vrijdag naar Centre Parcs te gaan... maar in een huisje kun je nog gewoon wat simpele boodschappen halen natuurlijk.

    Wij gaan normaal trouwens ook niet vaak uit eten :p - ik ga voor zo'n bedrag liever een dag naar een pretpark ofzo...

    Dus in welk restaurantje in Europapark moet je zijn als je enigszins low budget wil eten?
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.657
    2.535
    113
    #2 Jessi79, 16 apr 2024
    Laatst bewerkt: 16 apr 2024
    Er is ontzettend veel keuze en ik vond alles goed betaalbaar. Je kunt eigenlijk niet slecht eten in Europa-Park. Wij hebben één keer bij het buffetrestaurant in het hotel gegeten, en één keer a la carte in de Saloon bij het Camp Resort. Beide prima maar je bent inderdaad wel snel €100,- kwijt voor een gezin.

    Qua lunch vonden wij de broodjes bratwurst bij de bootjes van het Oostenrijk deel heel lekker. In Griekenland kun je heerlijke gyros halen en daar is een fijn terras. Bij Rusland is een snackkraam met goede broodjes worst en schnitzel. De crepes met Nutella bij het Frankrijk gedeelte vonden de kinderen heel lekker. En daar vlakbij zit ook een bakkerij waar ze verse broden, croissants, stokbrood etc. verkopen. Dat zou ik combineren met noodles ofzo. Of een maaltijdsalade halen bij de supermarkt in Rust?

    Ik heb veel foto's gemaakt van menukaarten met prijzen, ik zoek ze vanavond even op.
     
    Athina vindt dit leuk.
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.589
    3.211
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    super! Bedankt voor de tips - broodje bratwurst is ook altijd lekker -zeker échte uit duitsland :p .
     
  4. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    860
    531
    93
    Het eten bij de “normale” restaurants in Ep zijn heel goed te doen. Ik heb geen ervaring hoe het in de hotels of omliggende restaurants is, maar in het park kun je voor een normaal bedrag wat eten. Wij zijn nu een paar keer geweest. Een keer pizza gegeten, die was een tientje volgens mij en wij hadden er 2 met zn vieren. Het griekse gedeelte is het eten heel lekker. Portie poffertjes in het Nederlandse deel was 3 euro voor een portie. Ook hebben we gegeten bij Seehaus. Heel lekker en goed betaalbaar. hebben ze halve kippen of schnitzels voor een tientje met friet etc.
    Er is ook een goede podcast over Ep, afterpark lounge. Die hebben ook goede tips, als je even zoekt is daar vast een hele aflevering aan gewijd.
    Heel veel plezier alvast! Het is een geweldig park. Wij gaan in juni weer en kijken er al heel lang naar uit.
     
  5. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.721
    3.494
    113
    Er zijn in ieder themadeel leuke kramen waar je lekker eten kunt krijgen. Broodje Bratwurst in Duitsland, falafel in Spanje, crêpes in Frankrijk, poffertjes in Nederland, stukje pizza. Wij hebben dat voornamelijk gedaan, en dan een leuk terras of tafeltje opzoeken om te eten.

    Het achtbaanrestaurant is erg leuk om te zien en mee te maken, maar ontzettend lang wachten en heel duur. En ook niet bijzonder qua eten. Als je dat wilt zien (onze kinderen vinden het wel geweldig leuk) zou ik er eerder op een gek tijdstip wat gaan drinken of een gebakje eten.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.589
    3.211
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bedankt weer dames!! Foodloop stond hier bij de kinderen uiteraard ook op het lijstje... maar de tip om daar dan een gebakje ofzo te doen vind ik ook een goeie!
     
  7. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.657
    2.535
    113
  8. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.581
    936
    113
    Het plaatsje rust waar Europa park in ligt heeft op loopafstand ook een Italiaan en een griek zitten. (Wij daar gegeten nml)
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina