Eurovisie Songfestival 2024

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ansje1982, 29 feb 2024.

  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.322
    26.024
    113
    Het zal nu wel bewijsmateriaal zijn, en dus in handen zijn van de politie. Wat er na een eventuele veroordeling mee mag gebeuren (van de wet / van een rechter) geen idee.
    Weet iemand dat? (iemand strafrecht gestudeerd oid?)
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.322
    26.024
    113
    Volgens mij was ze wel onderdeel van de crew. Dat ze filmde met een telefoon namens de organisatie. Misschien voor de social media?
     
  3. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.514
    5.809
    113
    Nou, politie schat de zaak toch serieus in en verwacht dat het leidt tot vervolging.
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.412
    17.378
    113
    Vrouw
    Ik begrijp niet wat Israël met die cameravrouw te maken heeft. Er gaat een filmpje rond waarin de crew van Israël heel flauw doet inderdaad, maar het incident heeft niet met deze personen te maken dacht ik te lezen.
    Ik ben wel benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Een verhaal heeft altijd 2 kanten en van een afstand oordelen is wat lastig.
     
    Paardenbloem, nizzie86, Noxe en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.912
    3.001
    113
    Vrouw
    Is een camera omlaag duwen en in emotie wat roepen geweld dan tegenwoordig? Beetje overdreven. Avro heeft het zelfs alleen over het omlaag duwen van een camera.

    Ik zou zelf ook boos worden als er duidelijke afspraken zijn gemaakt omtrent het filmen en deze worden overtreden.
     
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.703
    11.292
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nu maak je er wel behoorlijk een me2 verhaal van terwijl dat wellicht helemaal niet aan de orde is. En als hij is lastiggevallen dan zou daar absoluut wat aan gedaan moeten worden.

    Het gaat hier niet om twee maten. Als een medewerker van het Nederlandse team zich had misdragen vraag ik me oprecht af of de Nederlandse act gediskwalificeerd was. Als het meisje van Israel iemand een camera uit de handen had geslagen dan ga ik er even vanuit dat hier hetzelfde op gereageerd was.

    Maar als een OM over wil gaan tot vervolging dan is de verdenking wel serieus.

    Ik vind het absoluut lullig dat alles zo is gelopen voor hem en voor de Nederlandse club. Er zal vast op veel punten echt wel vanalles aan te merken zijn. Maar hij heeft zich bepaald niet professioneel opgesteld die dagen van het songfestival.
     
    Paardenbloem, nizzie86 en Neuzeke vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.703
    11.292
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vermoed dat die kapotte camera daar anders over denkt ;)
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  8. Liliane92

    Liliane92 Fanatiek lid

    7 sep 2020
    1.912
    3.001
    113
    Vrouw
    Nou, prima straf toch voor Eurovion voor het overtreden van hun eigengemaakte regels. Geloof niet dat ze te weinig geld hebben om een nieuwe te kopen. ;)

    Nee zonder gekheid natuurlijk, Joost had niet zo moeten reageren maar hem diskwalificeren kost Nederland heul veel geld. Iets meer dan die kapotte camera denk ik. Ze komen dus zelf ook hun afspraken niet na met een opdringerige cameravrouw. Dat gedrag zou je ook als 'agressief' kunnen betitelen.
     
    Zuul, citroenrasp en Mama8891 vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.703
    11.292
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit ben ik wel met je eens. Ze hebben er heel veel steken laten vallen, tot zo ver wel duidelijk.

    En er zijn ook behoorlijk veel klachten over de Israëlische delegatie waar hopelijk nog echt wel wat mee gebeurd.
     
    Sado vindt dit leuk.
  10. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.924
    3.491
    113
    Misschien zo kapot dat de beelden niet meer beschikbaar zijn...
     
  11. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.432
    2.597
    113
    Het gaat er om dat ze met twee maten meten en dan heeft dit vooral er zeker mee te maken want no tolerance moet dan dus ook naar Israël gelden.
     
    Vero0504, Vergeten, Mammavan5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.703
    11.292
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar de artiest heeft zich toch niet misdragen? Denk dat daar het verschil in zit nu. Althans dat lijkt me voor de hand liggend.
     
    Paardenbloem, nizzie86, chrystel73 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.039
    12.473
    113
    Vrouw
    Er ging toch filmpje rond dat ze deed alsof ze foto van andere maakte maar stiekem filmde ze hem ook tussen de mensen door.
     
  14. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.471
    1.636
    113
    Het is hoe dan ook een nare situatie.
    Wat we zeker weten is dat een medewerker een klacht heeft ingediend tegen Joost Klein en dat er geen fysiek contact is geweest. Daarnaast ligt er een verklaring vanuit avro-tros. Daar moeten we het nu mee doen.
    Alles bij elkaar opgeteld lijkt mij een diskwalificatie een erg heftige maatregel. Herhaaldelijk tegen je zin in gefilmd worden op een kwetsbaar moment zou voor mij heel bedreigend zijn. Meer bedreigend dan een gebaar. Maar goed, dat kan iemand anders natuurlijk heel anders ervaren.

    Hopelijk komt er ooit wat meer duidelijkheid. En dan hoop ik ook dat dit in het voordeel van Joost spreekt:oops:
     
    Zuul, nizzie86, Liliane92 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.703
    11.292
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat was niet degene die een aanklacht heeft ingediend maar een Israëlische journaliste die dit deed.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.040
    7.964
    113
    Vrouw
    Ik gok dat ze alle drie (Joost, camera dame en organisatie) het advies hebben gekregen om er niet op in te gaan voordat de zaak afgehandeld is. Er gaat nog wel het één en ander gebeuren en naar buiten komen. Aangezien er wel meer mis is vraag ik mij af hoe groot het bereik dan is.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  17. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.686
    7.436
    113
    Volgens mij vind niemand dat acceptabel. De hele issue is toch juist dat er geen geweld is gebruikt en dat daarom de diskwalificatie buiten proportioneel is.
     
    Zuul, Mama8891, citroenrasp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.796
    12.431
    113
    Vrouw
    Maar hoe zeker weet je dat er geen geweld is geweest? Ik heb ergens gelezen dat de camera van die vrouw kapot is gegaan. Dat gebeurd niet door een aai over je bol.
    Heeft Joost die uit haar handen gemept? Was misschien niet zijn bedoeling.

    Er is mi meer gebeurd dan alleen maar boos worden. Als het allemaal maar onzin zou zijn wat moet het dan bij het om? Die vrouw liep te filmen, dus is er bewijs van wat er precies is gebeurd. Blijkbaar vind de Zweedse politie het genoeg om door te zetten richting om.

    Of diskwalificatie terecht was moet gewoon nog blijken.
     
  19. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.631
    19.597
    113
    Ze kon het ook van de schrik hebben laten vallen ofzo, dat weet je natuurlijk niet.
     
    Zuul, Mama8891, evaleana en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    788
    497
    63
    Klopt, daarom denk ik ook dat we gewoon moeten afwachten en de experts hun werk laten doen. Wat @Zxcvb zegt, het ligt niet zomaar bij het OM.
     

Deel Deze Pagina