Wij ook, doen toch nog maar voor de tweede keer mee? En mochten ze winnen, dan zit je weer met het tijdsverschil qua uitzenden.
Dat Israël meedoet komt omdat ze een christelijk land zijn in de Arabische wereld en dat het 'niet zo botert' met de buren 😉 Dit is ook de reden dat ze meedoen met het EK. Dat Australië meedoet vind ik raar... En ik vind het stom dat ze zoveel punten krijgen. Moeten we nu nog een rondje langs die 42 landen???
Dat vind ik echt een gekke reden voor Israel, maar goed het is zo. Australie is wat logischer omdat hun staatshoofd officieel nog altijd de engelse vorst(in) is.
Ik vind Australië en Israël beide niet logisch. Ze horen niet bij Europa dus punt. Anders kunnen we voor Afrika, China, Amerika en noem maar op ook wel vast een uitzondering vinden zodat ze alsnog mee kunnen doen.
Israël mag meedoen omdat het in het uitzendgebied valt en daar ze niet echt goede vrienden met hun buren zijn doen ze maar al te graag mee. Egypte, Jordanië, Libië en Algerije liggen ook in het uitzendgebied van de Eurovisie en mogen dus ook meedoen, hebben dit echter nog nooit gedaan. Tunesië en Libanon (ook in het uitzendgebied) hebben zich ooit aangemeld maar hebben zich teruggetrokken. Marokko ligt ook in het uitzendgebied en heeft deelgenomen in 1980 https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest
Nou werkelijk..dat het lelijkste nummer die ik vanavond heb gehoord wint..bijzonder. Maar goed, liever Oekraïne dan Rusland.
Vind het wel een stunt dat Polen 222 punten van het publiek kreeg en maar 7 van de vakjury.. Maakt weer een hoop duidelijk.
Ik vind het een eng lied.. Bij het songfestival denk ik aan vreugde en liefde, nu denk ik juist aan oorlog en onrust.. Zal wel aan mij liggen.
Georgië, België, Cyprus, Bulgarije of Malta... Maar Ukraïne??? Oké, altijd nog beter dan Rusland of Australië.
Goh wel handig van die Polen om zoveel in het buitenland te werken mag je wel op je eigen land stemmen.... Congratz to Ukraine, vond niks aan dit nummer. Sneu voor Australië. Denk je met dik 100 jurystemmen boven nummer 2 wel te gaan winnen, niet dus.
Hypocrieter kan het niet, dit was één van de afschuwelijkste nummers van de avond. Ik zou zeggen: klaar met het songfestival, nepcontest. Het draait alleen maar om vriendjespolitiek zoals je ook al zag bij de vakjury's en dan nog niet te praten over al die Poolse migranten binnen heel Europa. En hoe Oekraïne heeft kunnen winnen snap ik al helemaal niet. Australië had nummer 1 moeten worden. Maar goed wij hebben ook verloren van een vrouw met een baard 2 jaar geleden, zo zie je maar dat alles kan en niets gebaseerd is op eerlijkheid binnen deze competitie.