tis idd 1 grote aanfluiting geworden, dat hele eurovisiesongfestival, maar ik moet ook zeggen het nummertje dat zij deed.... op zich een heel leuk nummer, maar er had veel meer power in gemoeten, het is nog te "soft" gezongen, en pff de choreografie laat ook te wensen over zeg....dat ze niet door is gegaan (heb enkel haar act een stukje gezien op het nieuws vanochtend) vindt ik ook niet zo heel vreemd... t was gewoon niks, nummertje goed maar niet goed gezongen, en dan bedoel ik niet dat ze niet goed kan zingen, want dat kan ze zeer zeker maar te weinig power in dat nummertje...en die dames er om heen? kinderspel net zo als wat zij op die verhoging deed, het was gewoon 3x niks, enige wat mooi was, was zijzelf en de jurk... nee verdiend niet door, maar zowieso vindt ik dat Nederland zich zou moeten terug trekken want het zijn toch de oostbloklanden waar het om gaat, lanceer een europeesch songfestival...
Jammer dat Belgie er ook weer niet bij zit. Voor Ijsland vond ik het heel erg jammer. En ik vond De operazangeres van Slovenie echt heel mooi en het lied van Servië vond ik ook heel mooi! Ik kijk zaterdag al uit naar de typische Folk van Ierland Enne idd vriendjespolitiek doet sommige jaren wel heel erg zijn best om duidelijk te laten merken dat ze het voor elkaar hebben. Al was vorig jaar Finland (die nog nooit won) een uitzondering En in 2000 Denemarken ook Enne niet te vergeten België met de groep Urban Trad in 2003 werden we mooi 2e! Voor mij mag het weer met orkest zijn en een jury die kiest of half jury en half televoting. Enne ieder land zijn eigen taal en genre. Want folklore uit een land is echt prachtig! Liefs Winter
idd vroeger zong nederland gewoon nederlands, en de rest van de landen zijn eigen taal, zoals het nu is, vindt ik er ook geen bal aan.... maar ja tis niet meer zoals het was en zo zal het ook niet meer worden... wat deelname nederland betreft laat die het geld maar in "belangrijke" dingen steken, dit is gewoon zoveel weggegooid geld elke keer...
Ben blij dat ik niet ben gaan kijken. Jaren lang heb ik me groen en geel geergerd. 3 jaar geleden ben ik opgehouden met kijken. Ik moet zeggen, het bevalt me prima en ik heb tot nu toe nog niks gemist.
ach inderdaad nederland moet echt niet meer meedoen een grote vriendjes politiek. Er zijn behalve turkije(leuk liedje)alleen oost blok landen door naar de halve finale.Nederland zou gewoon massaal niet moeten gaan kijken zaterdag. Als je toch ziet sommige die door zijn,nou dan hadden die twee dames die een aantal jaren geleden eens meededen met de voorronde in nederland daar ook wel kunnen staan. Edsillia ik vond het een leuk nummer ze heeft een onwijs goede stem maar meschien had dit liedje iets meer over de top gemoeten zoals bijna alle landen het doen groetjes jeslin
mischien is het vriendjespolitiek. maar zoals wij de muziek van belgie en de ons omringende landen mischien leuker vinden, hebben die landen dat natuurlijk ook. die herkennen meer in de landen die in hun buurt liggen, en dat terug zien in melodie of taal. mischien zijn de liedjes daar ook al meer op de radio of tv geweest waardoor ze al bekend zijn. want hoe vaker je een liedje hoort hoe leuker het gaat klinken. daarbij komt natuurlijk ook dat als er weinig interesse is in het songfestival van het kijkende publiek van een land, en dat er dan ook minder gesmst word. waarschijnlijk leeft het ook meer in de oostbloklanden dan dat het hier doet en de ons omringende landen. want zeg nu eerlijk? heeft iemand van jullie gesmst of je favoriet? (ik niet)
nou je mag zelf al niet op je eigen land stemmen.En ik heb gestemt op turkije omdat ik die het beste vond. Ik blijf van mening een en al vriendjes politiek,de oost bloklanden stemmen allemaal op elkaar dat is ook zo met de buurlanden van een land en dat is ook het geval bij nederland als die mee hadden mogen doen.
Mag je niet op je eigen land stemmen? Nooit geweten, dan ben ik toch benieuwd hoe ze dat doen met die sms-ers. Waarom beadnkt Edsiala VOOR de uitslag dan de mensen die gesmsm hadden in het nederlands Tja het verklaart wel de vriendjespolitiek!
tja mischien vriendjes politiek, maar ik ken niemand die gsmst heeft. en als die landen daar dat wel doen omdat ze mekaar goed vinden of om wat voor reden dan ook. dan geeft dat aan, dat wij hier in het westen dat niet doen, omdat we er niet zo aktief in meedoen. dus dan niet achteraf gaan zeuren dat onze landen in het westen niet meedoen, als er ook niemand smst. en dat je niet op je eigen land mag stemmen is gezegd. dat turkije door is vind ik leuk, ze hadden ook wel een leuk liedje
Yep, Mee eens! Bij mijn nichtjes in Denemarken leeft da veel meer dan hier bij ons in België en Nederland. Die kijken daar echt naar uit. Toen Denemarken in 2000 won heb ik in 2001 toen ze het organiseerden de kans gehad om te gaan kijken! De sfeer is echt wel de max maar idd alle andere landen vooral de Oostbloklanden dan en zo leven veel meer voor het festival dan wij. Zo moeten Duitsland, Engeland en Frankrijk nooit een halve finale meemaken omdat zij grote sponsers zijn van het hele gebeuren. En er zoiezo inzitten. Wel die mannen maken dan ook geen prachtige nrs meer. Waarom zouden ze. Efin als wij Belgen ooit nog es willen winnen, zullen we ook met een heel ander nr moeten afkomen en met goeie zangtalenten, vond Kate Ryan en Xandee nu niet bepaald goed overkomen. Gelukkig hebben ze in Nederland betere zangtalenten. Liefs Winter ***
het gaat tegenwoordig ook niet meer om de mooiste stem en het mooiste lied.Dat zagen wij gister wel! De ene na de andere malloot voerde hun nummer op, te gek voor woorden! Ik ben het wel eens met cimbomlu, het was idd wel een goed liedje.
Vriendjespolitiek, lekker niet meer aan meedoen. Laten ze er maar een oost europees feestje van maken