Het nummer trok ook op niks, haha. Met meedoen bedoel ik ook een nummer van betekenis maken, haha. Maar buurlanden punten geven bestaat al vanaf dat televoting is gestart. En eerlijk? Al kan moldaviË ofzo nog zo mooi zingen, als ik de taal niet versta ga ik er niet op stemmen
Ik denk dat sinds ze de vakjury weer hebben geïntroduceerd dat het stemmen voor elkaar een klein beetje aan het afnemen is. En dat is een goede ontwikkeling. Ik vroeg gisteren aan mijn man wie we nou volgend jaar moeten sturen ... Ik stem voor Blof met het metropool orkest (omdat dat van mij ook wel weer terug mag komen)? Krijgen we ook weer eens een Nederlands liedje ...
Tsja, met Nederlands winnen we nooit. En Pascal's Engels is nou geen visitekaartje. Doe dan die andere Zeeuwse topper Racoon maar! Zolang we geen Sineke's enzo sturen, maken we kans.
Ik vinn het zo jammer dat een nederlandstalig liedje niet gewaardeerd wordt binnen het songfestival..dan hadden we echt wel wat goede kandidaten.
Dat komt door de televoting vind ik. Thuispubliek wil gewoon Engelstalige muziek, ook al is de uitspraak vaak om te huilen. Ik heb juist respect voor artiesten die gewoon in eigen taal zingen, als ik de tekst wil weten zoek ik het wel op. Zo ging dat vroeger ook: vakjury kreeg de lyrics ter beschikking en oordeelde verder op muziek, arrangement, uitvoering, stem enz enz. Daarmee was het festival ook een mooi cultuurevenement
Als je die schreeuwerige aanstellende vent in een jurk niet mooi vindt ben je intolerant? Geweldige statement is dat, dat blijkt maar weer. Als zeg maar, Letland zo'n circusact zou sturen zouden we allemaal boe en bah roepen..lekker tolerant inderdaad, tolerantie is de nieuwe modewoord in een wereld dat dagelijks het tegendeel bewijst.. Als dit om een echte transgender of een echte travestiet zou gaan die daarmee zijn eigen 'ik' naar buiten wil brengen, DAT zou pas een statement zijn. Een stukje schreeuwerige propaganda door een verklede man (die buiten een podium snel zijn pruik en jurk uittrekt) om zieltjes te winnen...een sterke statement inderdaad..[/QUOTE] Dank je. Amen.
Ja daar heb je gelijk in idd. Ik denk er net zo over als jij. Als ik het voor het zeggen had bij het songfestival zou elk land voortaan weer verplicht in de eigen taal zingen.
Helemaal mee eens. Ik ben absoluut heel tolerant, maar ik vind dit zo verschrikkelijk![/QUOTE] Eens! En vraag me af wat het statement is? Dat iedereen een baard mag hebben . Want een travestiet heeft al weleens gewonnen...in 98? Oud nieuws dus en moet er iets nieuws uit de kast worden getrokken om te winnen. Ook jammer dat er vanuit een slachtofferrol wordt beredeneerd...zag wel meer 'minderheden' of mensen met problemen op het podium (want zo is het leven) en die kwamen om te zingen. Circus was niet nodig geweest, want nummer van conchita was ok. Ach, mss moet ik volgend jaar maar niet meer kijken.....
Lees verder dan je neus lang is... Normaal gezien zij ik ook ergens... Wij stemmen ook minder op oostblok landen als je dat beter begrijpt.
Als je die schreeuwerige aanstellende vent in een jurk niet mooi vindt ben je intolerant? Geweldige statement is dat, dat blijkt maar weer. Als zeg maar, Letland zo'n circusact zou sturen zouden we allemaal boe en bah roepen..lekker tolerant inderdaad, tolerantie is de nieuwe modewoord in een wereld dat dagelijks het tegendeel bewijst.. Als dit om een echte transgender of een echte travestiet zou gaan die daarmee zijn eigen 'ik' naar buiten wil brengen, DAT zou pas een statement zijn. Een stukje schreeuwerige propaganda door een verklede man (die buiten een podium snel zijn pruik en jurk uittrekt) om zieltjes te winnen...een sterke statement inderdaad..[/QUOTE] Amen. Ik ben perfect tolerant. Heb niks tegen homes, travestieten, transgender, maakt mij helemaal geen f--- uit. Maar dit is een act. Hij heeft het zelfs toegegeven... Conchita en Tom zijn 2 werelden van hem die hij gescheiden houdt... nou ja sorry dan als ik, en met mij nog leden, het een act vind. En nog niet eens zo heel goed. Mijn stiefzoon vond dat de mevrouw een mooie nepbaard had, hij heeft er zo ik in zijn verkleedkist. Dat is nu eenmaal kinderlogica.
Ik mag toch hopen dat ze geen nederlands liedje volgend jaar sturen, dan eindigen we gegarandeerd laag. Tegenwoordig vind ik het juist goed dat het engels is, nu is het voor iedereen te verstaan. De betekenis achter een liedje brengt het lied ook hoger dan alleen de zang.
Een betekenis van een goed liedje voel je ... Dat lees je niet. Daarom was het Nederlandse nummer zo succesvol, je voelde het liedje en de chemie tussen Ilse en Waylon spatte van het scherm. Ik zou het helemaal niet verkeerd vinden als we weer Nederlands gingen zingen en de inzendingen voor Anouk vorig jaar waren ook in het Engels en daar zijn we ook bedroevend laag geëindigd (als in de finale niet gehaald)
Ik wil helemaal niet tolerant zijn... dan tolereer je mensen... dat wil je toch niet? Respect dat is wat je wil... Maar bottumline...er is verloren van een vent in een jurk met een baard die niet zou misstaan op de kermis. Wat een clowneske act zeg... mijn broek zakt er van af en het statement dat voor mij gemaakt is... ook een volkomen idioot kan winnen (maar dat is niet nieuw bij dit zgn festival)