Las vanochtend dit: D66 pleit voor flexibel bevallingsverlof | nu.nl/geldzaken | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Ik persoonlijk had dit wel zien zitten, was het na, in mijn geval dan, 12 weken helemaal zat om thuis te zitten. Maar ik heb er genoeg in mijn omgeving gezien, waarbij 10 weken niet eens voldoende was. Ben benieuwd wat ze er van gaan maken.
Van flexibel wordt niemand minder inderdaad. Degene die willen kunnen ook gewoon de 'oude stijl' volgen. Sowieso positief dat we het eens over het zw'schap verlof hebben, het is al zoveel jaren hetzelfde.
Niet mee eens. Ik heb bij de oudste een cursus gedaan toen ze 8 weken was, en hele dagen weg was echt nog te lang. 10 weken is al niks, laat staan 6! Dan is de navelstreng bij wijze van spreken nog niet echt los. Als je dit gaat toelaten, zullen veel vrouwen toch de druk voelen, al dan niet door toedoen van de werkgever, om na 6 weken alweer teveel te doen op het werk. Zeker bij de eerste kan je dat van tevoren toch niet inschatten. Ik heb bij beide kinderen een geplande werkreis na de geboorte alsnog afgezegd omdat het gewoon te snel kwam. Bij mijn dochter merkte ik dat onze symbiose na 4 maanden begon af te nemen. Dat lijkt mij dan ook een prima tijd voor einde verlof (ik moet nu na 13 weken weer aan de slag)