Ow dat is fijn! Daar kun je dit soort dingen vaak ook mee bespreken hoor. Veel verpleegkundigen kunnen ook prima inschattingen maken als ze een ruime ervaring hebben. Nogmaals veel sterkte toegewenst.
heel heel veel sterkte voor jullie. een vreselijke gedachte dat jullie al snel afscheid moeten nemen. ik ben een keer aanwezig geweest bij een euthanasie voor mijn werk als verzorgende en het is de mooiste dood die ik van dichtbij heb meegemaakt.
WAt betreft de scenarts. Mijn baas is naast huisarts ook scenarts. Als hij het verzoek krijgt om naar een patiënt te gaan dangaat hij bijna altijd dezelfde dag (meestal vroege avond) en uiterlijk de dag erna. Ik neem aan dat andere artsen dat ook zo doen.
Heel veel sterkte meid. Hier heeft de sm van mijn nicht euthanasie gepleegd. Ze viel zo in slaap maar haar hart wilde het niet opgeven. Het heeft bijna een week geduurd voordat het hart stopte. Dat was slopend voor de familie. Het kan in korte tijd geregeld worden. Hier gaat de vader van een vriend van mijn vriend euthanasie plegen... alles is rond maar wanneer dat plaatsvind weet ik niet. Zal ook niet lang meer duren. Heftig allemaal zeg.
veel sterkte... wanneer de euthanasie doorgaat hangt helemaal van jouw moeder af want zij beslist de datum
ik werk al jaren als palliatief verpleegster en uit ervaring kan ik mensen enkel aanraden om voor de directe euthanasie te kiezen en niet de sedatie.de keuze is natuurlijk zeer persoonlijk maar mensen kiezen vaak uit respect voor hun familie voor sedatie omdat dat minder "hard"zou zijn maar soms is het harder als in één keer vredig inslapen.ik geef dit enkel mee maar respecteer steeds ieders wil en wens.
oh meiden, wat een lieve reacties allemaal. Wordt er stil van. Straks even prinsje naar school brengen en dan mijn moeder maar eens bellen. Ze gaat vandaag de ha bellen, pffff ben er de hele ochtend al mee bezig..