Waarschuwing heel genant, maar het doet pijn

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loesjes, 21 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Hoi dames,
    Ik ga de meest genante vraag uit mijn topicloopbaan stellen.
    Ik ben tijdens mijn bevalling geknipt en vandaaruit natuurlijk gehecht en nou... uhm uhm uhm...... ik durf geen gemeenschap meer te hebben. We hebben het wel geprobeerd maar het lijkt wel of het niet meer past :oops: :oops: Het doet hardstikke zeer, ik heb het gevoel alsof het liteken weer opnieuw uitscheurt :confused:
    Ik krijg een soort van fobie. :(
    Ben ik de enige en hoe hebben anderen dit "opgelost".
    Kunnen ze te ver gehecht hebben?

2. Batchie

Batchie Fanatiek lid

6 apr 2006
    1.002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Vind het helemaal geen genante vraag hoor..
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar kan het niet zijn dat je onbewust je bekkenbodemspieren aanspant dat het daarom niet meer past zeg maar?

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Volgens mij komt het best vaak voor, dat je niet goed durft de eerste keer na de bevalling. Misschien maak je je zo druk dat je je spieren aanspant, en dan gaat t niet lukken.

Ik heb wel eens gehoord dat het te nauw gehecht was. Ik weet niet of je nog onder controle staat de van VK, anders kun je vragen of ze wil kijken.

4. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb geen knip gehad, had zelfs geen schammetje.

Maar ook ik had een fobie om dat te gaan doen. Doodsbang dat ik was dat het zeer zou doen. En uiteindelijk was het ook zeer gevoelig en nu nog steeds zo af en toe. Ligt eraan welke positie.

Dus het lijkt mij vrij normaal ;)

5. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Ik vond het ook erg eng de eerste keren.
    Je moet ff met je vingers voelen. Als jij denkt dat ze te ver gehecht hebben, moet je ff n afspraak maken met je vk of gyn of desnoods een huisarts. Want zoiets komt bijna nooit voor, maar t kan es gebeuren.

6. Niet meer actief

Ben ook gehecht en we proberen het nu al aantal weken..maar ik vind het ook doodeng..ben als de dood dat de boel openspringt..en doordat ik het zo eng vind en dus te gespannen ben is de boel zo nauw dat het niet opschiet..
    Vorige week ging het voor het eerst wel..maar na afloop deed het zo'n zeer dat we het voorlopig nog maar ff niet doen..moet gewoon eerst ff goed genezen zijn...

7. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Wat een gedoe he dames!:p

Dit vertellen ze je er allemaal niet bij als je zwanger word/bent ;)

8. Niet meer actief

haha nee idd dat vertellen ze je niet..maar heb het er echt wel voor over hoor ;)

9. peggy en myrthe

11 jun 2006
    77
    0
    0
    moeder en verzorgende
    nederweert/limburg
    ik heb het ook het is wel minder hoor!!!
    maar het kan zijn dat het niet past omdat je een verzakking kunt hebben van de vagina wand

heb nog veel last van de knip vooral als ik mentrueer

10. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm de menstruatie van nu is toch al niet optimaal! Ik dacht constant dat me weeen terug waren niet normaal meer! Heb er echt wat pijnstillers voor moeten nemen.

En Sonnie, idd het is het allemaal waard! En ik denk dat als je het WEL van te voren wist (zonder al een kindje te hebben en dus een bevalling hebben meegemaakt) dan zul je er toch wel een heel hard hoofd in krijgen :p:p

11. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zou het idd proberen de eerste keren met heel veel glijmiddel (hebben ze ook bij de drogist tegenwoordig volgens mij).. door de spanning en evt. borstvoeding wordt je ook minder nat en ruim de tijd voor nemen de eerste keren... meestal duurt het ene paar maanden voor het echt weer als vanouds is

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij mij lukte het wel goed meteen :) na die tijd deed het wel een beetje zeer,maar dat was meer vh ruberen geval :evil:
    Zal ik blij zijn als dat de volgende strip niet meer hoeft :)
    Waren jullie trouwens na het stoppen van de 1e strip meteen ongesteld binnen 4 dagen?, en ook gewoon 5 dagen of langer?

13. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Wij gingen het pas na een week of 11 weer proberen en dat ging dus ook helemaal niet. Hartstikke veel pijn en het "paste" inderdaad gewoon niet, zoals jij dat zegt. Maar na verloop van tijd, bij mij heeft het echt wel een half jaar geduurd, ging het steeds beter. En na dat half jaar nergens meer last van gehad. Misschien moet je het even de tijd geven, want het is niet niks wat je lichaam allemaal te verduren heeft gekregen.

14. loesjes

loesjes Actief lid

29 jul 2005
    232
    1
    0
    pedagogisch medewerkster
    gelderland
    Idd veel vrouwen hebben er dus wel "last"van.
    Ik zal misschien ook glijmiddel moeten gaan gebruiken, das is een goeie tip.
    Ik denk dat spanning ook een grote rol speelt.
    Nou ja blijven oefenen en hopen ( voor man lief!!) dat het goed komt. Als het over een half jaar nog pijnljk is ondanks alle hulpmiddelen dan toch even langs de HA.

15. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    zou indd ff langs de dok of gyn, schoonzusje had dit ook, en nu gaan ze het bij haar oprekken ofzoiets :)

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    jee lijkt me vervelend zeg. Toen na de bevalling van Lisa de hechtingen eruit gehaald werden, ging het hele zaakje bij mij opeens weer open. Het heeft uit zichzelf dicht moeten groeien. Dus ik heb geen ervaring met het evt. verkeerd/te nauw hechten...
    Nu na de bevalling van Tim heb ik helemaal geen hechtingen en mijn man kan niet wachten totdat het vloeien weer over is... hihih

17. kyanapril

kyanapril Niet meer actief

Na de bevalling van djenna had ik het ook, tot in het extreme toe
    Nu na de bevalling van Kyan niet, zes weken nadien weer sex gehad en het ging wonderbaarlijk genoeg direct goed!

Groetjes Esther

18. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Een tip die ik van de gyneacoloog heb gekregen toen ik een paar jaar geleden pijn had bij het vrijen: op het moment dat ie erin gaat, moet je zachtjes persen. Hierdoor gaat het een beetje open daar beneden en kun je niet onbewust je bekkenbodemspieren aanspannen. En inderdaad glijmiddel gebruiken. Dat moet ik ook nog even halen... :oops:

Deel Deze Pagina