Inmiddels al wel een optie voor jongensnaam en een meisjesnaam, maar weten het nog niet zeker. Eerder topic geopend voor Hebreeuwse jongensnaam. Het hoeft niet perse Hebreeuws te zijn. We zijn op zoek naar namen die je (bijna) niet hoort en waar een mooie betekenis aan zit. Niet te moeilijk in uitspraak, dus ondanks originaliteit niet te ingewikkeld Voor meisje en jongen. Hebben jullie nog suggesties?
meisje: -Jedidja -Sefanja -Shifra/Sifra -Rivka -Eden -Eleora -Ivane -Jenda -Kerrin -Morise -Sarai -Yitta -Aliza -Dara -Elisha -Luz -Syene -Berith -Vanja -Delilah jongen: -Jethro -Noam -Judah -Elon -Joshua -Ira -Evron -Joen -Ranon -Tivon -Ximon -Yadon -Yavin -Zeb
Naomi, Noémi, Salomé, Joëlle, Joëlla, Tirza(h), Lydia, Hadassa voor een meisje. Sarah vind ik ook altijd mooi, maar minder origineel natuurlijk. Ilaj, Simeon, Jefta, Joël, Manoah, Levi, Salomon, Joachim, Manuel, Micha, Joas, Yaron, Yaïr, Boaz, Jesse voor een jongen. Met Levi & Jesse als minder originele... Succes!
Asher : gelukkig David : geliefd, lieveling Doran : geschenk Ismael : God hoort, God verhoort Jaïr : de Heer verlicht Jasher : rechtvaardig Janoah : die rust brengt Jonah - Jonas : duif (= symbool van vrede) Liron : mijn lied; mijn vreugde Manoah : rust Nesher : sterk als een adelaar Noaz : dapper Oron : licht, vreugde Zimri : mijn psalm, mijn muziek Alize : vreugdevol Ardith : bloemenveld; spirituele rijkdom Arella : engel, boodschapper Daya : vogel; barmhartig Diza : vreugde Eden : zacht; paradijs Isha - Ischa : vrouw Jadira : geliefde vriend Neorah : licht Noya : schoonheid Rhoda : roos Rina : vreugde Serah : prinses Sela : rots Zahara : schitterend, uitblinkend
Bedankt dames, er zitten nog wel een paar mooie tussen. Denk dat de jongensnaam niet meer veranderd maar mogelijk meisjesnaam wel.