Hallo allemaal, We hebben onze 3e IUI achter de rug waarna evaluatie zal volgen. Ik vroeg me af wanneer je eigenlijk in aanmerking komt voor een HSG of een laparoscopie. Wat werd er bij jullie bij de evaluatie besproken? Had je zelf ook nog ergens invloed op? Ben benieuwd naar jullie ervaringen !
@wachtende: ik heb nooit een evaluatie gehad na de derde iui. Een HSG heb ik al meteen gekregen toen ik in de MMM stapte. Dus ik denk dat je daar in ieder geval wel om kan vragen. Met wat voor medicatie heb je de IUI's gekregen? Vandaag heb ik mijn 4e IUI gehad, eerste 3 met clomid 100 mg en nu de laatste met Menopur.
Bedankt voor je reactie. Voor de IUI 2 rondes clomid gehad, daarna dus 3 rondes clomid +iui. Vraag me toch een beetje af wat ik kan verwachten, andere medicatie...andere onderzoeken etc Maarja uiteindelijk komt het er toch op neer dat ik gewoon moet afwachten :d Ik hoop voor je dat het raak is !
In ons ziekenhuis (MCL) wordt na de derde IUI-behandeling een HSG-onderzoek gedaan. Je komt in aanmerking voor een kijkoperatie als er van tevoren al vermoedens zijn van verklevingen. Maar dan wordt er vaak niet eerst met IUI gestart. Als er afwijkingen tijdens het HSG-onderzoek worden gevonden, dan moet je alsnog een kijkoperatie voordat je verder mag met de behandelingen. Je hebt zelf geen invloed op dit protocol. Succes!
Ik denk dat t per zh verschilt. Ik heb afgelopen donderdag een kijkoperatie gehad en 24 april afspraak gyn over t starten met IUI. Bij mij en mn vriend was alles goed. Maar gyn wilde toch een kijkoperatie om het zeker te weten dat alles doorgankelijk was. Dus bij ons vooraf gedaan. Ik hoop zo dat t deze x raak is bij jullie! Mn duimen draaien.
Wij hadden ook na de 3de IUI een evaluatie. Toen HSG gedaan en besloten verder te gaan met nog 3 pogingen met hormonen spuiten. (daarvoor was het in eigen cyclus) Bij ons weinig sperma, als na de eerste 3 pogingen was gebleken dat er te weinig sperma zou zijn dan zouden we doorverwezen worden voor ICSI.
Verschilt echt per ziekenhuis, geen pijl op te trekken. Als zij niet over een HSG beginnen en je denkt zelf dat het goed zou zijn, dan kun je dat natuurlijk altijd aangeven.