weer last van t hart maar er kan (nog) niks aan gedaan worden..

Discussie in 'De lounge' gestart door wensdroom, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Nadat ik eindelijk hersteld was van de ablatie van vorig jaar november ging het sinds januari eigenlijk heel goed. voor mijn doen redelijk wat energie en geen klachten, geen vocht vast houden, of kloppingen enz.. kortom je zou kunnen zeggen ingreep geslaagd.

tot vorige maand 6 mei ik midden in de nacht wakker werd met een enorme chaotisch gevoel op de borst. ik had gelijk het idee dat mijn hartritme op hol was en ik weer een ritmestoornis had.

Heb het een paar uur aangekeken, geprobeerd te slapen, in de hoop dat het zo spontaan las het begon ook weer zou overgaan.

Maar helaas het werd wel minder maar ging niet over. dus die ochtend heel vroeg de Eerste hulp gebeld en ik kon gelijk komen.

Omdat ik het echt had voelen ontstaan de hoop dat er gelijk wat gedaan kon worden , soms kan dat als je binnen 48 uur na het starten van de stoornis dus in het ZH komt. maar helaas kon er niks worden gedaan omdat er te veel verschillende ritmes zich afwisselde en er ook periodes waren dat er geen stoornis zat. ( heb een paar uur aan de monitor gelegen ) waar dat dus op te zien was.

Dus met een extra medicijn naar huis gestuurd en ik zou een oproep krijgen voor een 24 of 48 uur holtor ( monitoring) die heb ik gehad.

Gisteren de afspraak gehad met de cardioloog met betrekking tot wat er uit de holter gekomen was en wat we nu eraan kunnen doen.

Het is iig nog steeds niet goed. voel regelmatig kloppingen of raar ritme en heb last van vochtophopingen waardoor ik weer aan de plastabletten zit. ben weer regelmatig licht in t hoofd of niet lekker enz.. en ook het energie peil is weer afwezig (ben veel moe):(

Alleen nu is het zo ( ook te zien of de holter) dat ik dus afwisselend zo nu en dan een ritmestoornis of hartkloppingen heb en geen continue ritmestoornis maar ook periodes waarin het hart dus normaal klopt en daardoor kan er eigenlijk niks aan gedaan worden.
    verder dus wel weer last van het vocht. daarvoor dus inderdaad de plasmedicatie maar dan elke dag en niet zo nu en dan zoals ik het nu gebruikte maar in een vast schema in de hoop dat las ik dat onder controle krijg en daarmee een redelijk stabiele vochthuishouding kan houden de ritmestoornis die zo nu en dan dus optreed ook minder wordt. Helaas weten we allebei Cardioloog en ik dat dat een hoop is die tot nu toe nog niet eerder het gewenste effect heeft gehad. maar misschien dit keer wel omdat de ablatie die ik heb gehad er voor zorgt dat de klopping en de zo nu en dan opkomende ritmestoornis niet continue gaat worden ( dat hoopt de cardioloog) wel gaat hij me nog bespreken in het ritmeteam of die misschien nog een mogelijkheid zien in een bepaalde behandeling/ingreep of tips hebben.

het is toch een heel verhaal geworden weer. maar ik baal er zo van dat het toch weer minder goed gaat, het ging zo lekker, en ik had echt gehoopt dat ze wat konden doen zodat ik weer terug naar het half jaar hiervoor kon waarin het goed ging.. het is tot nu toe iedere keer maar van korte duur dat het goed gaat en ik zou zo graag eindelijk eens een langere periode willen genieten zonder klachten.

sorry voor het lange verhaal maar moest het even van me afschrijven omdat ik er toch oz enorm van baal :(

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jee meid balen zeg!
    Hebben ze ook bloed geprikt om te kijken hoe het zit met je kalium? Als dat afwijkend is kan dat ook hartritmestoornissen veroorzaken.
    Ik neem aan dat je ook een kaliumsparend diureticum hebt gekregen?

3. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Ik loop al heel lang bij t ziekenhuis en ben al vanaf geboorte hartpatiƫnt. heb een hele waslijst zeg maar..

: chirurgische correctie groot atriumseptumdefect. .
    eerstegraads AV-block.
    rechts decompensatio cordis.
    : diverse episodes met forse vochtretentie en oedemen op basis van pericarditis constrictiva.
    levercirrose/ congestieve hepatopathie,
    pericardectomie.
    : paroxysmaal Atriumfibrilleren bij hormonale therapie voor zwangerschapswens.
    recidiverend bezoek SEH cardio in verband met oedemen, mogelijk verergerd door langer bestaande atriale flutter
    : recidiverend atriale flutter
    CARTO gestuurde RF-ablatie rechter atrium.
    Nadien sinusbradycardie met later herstel.
    bezoek Eerste Hart Hulp met paroxismaal atriumfibrilleren.

bloed is op de eerste hart hulp nagekeken. en de plastabletten zijn idd kalium sparend, dus denk niet dat het daardoor komt..

maar ik baal er zo van dat het eigenlijk nooit hele lange periode echt goed gaat en ik klachten vrij ben, en ik had heel erg gehoopt dat de ablatie juist ervoor zou zorgen dat ik er wat jaren vanaf was.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    oh meis,.. knuffel!

Ik had zo gehoopt dat je ervan af zou zijn.

Heb je het nu continu? En zijn het flutters of iets anders?

Wellicht een aanpassing in de medicatie? Of nogmaals ableren?

Knuffel!!

5. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ja had ik ook gehoopt,
    het is dit keer paroxismaal atriumfibrilleren. dat is aanvalsgewijs atriumfibrilleren. dus soms is het er wel en soms is het er niet.
    is zijn af en toe hartkloppingen, af en toe flutters en soms nog weer een andere ritmestoornis. dit wisselt elkaar af met zo nu en dan en normaal ritme.
    aanpassing in medicatie is gedaan door nu dagelijks een vaste dosis diuretica te nemen. en heb bisoprolol erbij in hele kleine dosis want eigenlijk kan ik niet tegen de lolletjes maar ja.. het onderdrukt het ritme , maar ik krijg er alle bijwerkingen van, dus slik daarom er echt heel weinig van..
    verder kon er op dit moment niks gedaan worden, wel wordt ik weer besproken in het ritme team maar een ablatie op dit moment had volgens de cardioloog geen zin, omdat het geen continue ritmestoornis is. maar we wachten even af wat het ritme team zegt, mogelijk dat zij wel iets zien in nog een ablatie of iets anders weten wat een oplossing kan zijn.

Deel Deze Pagina