Twijfel, dus een nieuw polletje!

Discussion in 'Babynamen' started by mmuisje, Jun 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Welke jongensnaam...?

1. Thomas

2. Lenn

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. mmuisje

mmuisje Bekend lid

Dec 23, 2008
    589
    0
    0
    Dames,
    Al jaren zeggen we (m'n man en ik) als we een jongetje krijgen noemen we hem Thomas.
    Nu ben ik alleen zo aan het twijfelen geslagen sind een paar weken en denk ik moeten we niet een naam kiezen die iets minder vaak voorkomt en al minder lang 'in' is, zodat de kleine niet als heeeeel veel andere Thomas heet...

De naam die ik als tweede heel erg leuk vind is nl Lenn. Aan de andere kant denk ik tja om nu te wisselen is ook wel beetje gek eigenlijk, misschien twijfel ik wel door de hormonen en krijg ik 'spijt' als we voor Lenn kiezen... hebben jullie tips?
    En de poll natuurlijk eventjes om te kijken wat jullie een leukere naam vinden.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik vind Thomas veel leuker.

3. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,636
    379
    83
    ..
    Ik vind Lenn een erg leuke naam..
    maar zou zelf toch eerder voor de tijdloze Thomas gaan..

4. ladyblabla

ladyblabla Actief lid

Apr 13, 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind ze alle 2 heel erg mooi :D hahah lastig ...

5. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Lenn ... Maar goed ik heb een voorkeur als onze dochter een jongen was geweest hadden we de naam Senn

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Haha, ik weet alles van die hormonen. Ik had voor een meisje altijd al de naam 'Isabel'. En toen... werd ik zwanger van een meisje. Ik vond die naam helemaal niks meer en we zijn voor een andere (hele mooie maar heel andere naam) gegaan. Spijt heb ik er nooit van gehad, maar achteraf had ik 'Isabel' toch ook wel heel erg leuk gevonden.
    Oftewel om een lang verhaal kort te maken, ik zou gewoon bij de naam 'Thomas' blijven (hele leuke naam trouwens). Gewoon, omdat je die al jaren mooi vind, en je die dus ook nog jaren mooi zult gaan vinden..

7. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Absoluut Lenn!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Thomas! Veel mooier!

9. Annika1980

Annika1980 Bekend lid

Jun 8, 2006
    676
    0
    0
    100 % Thomas.

Ik ken een Glenn, dus voor mij staat Lenn als "niet af".

10. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    ik heb eerst gestemd en toen pas je verhaal gelezen..
    ik heb voor thomas gekozen.. en als ik je verhaal lees zou ik dat ook doen, juist omdat je die al heel lang hebt.
    ik denk niet dat je een naam moet veranderen omdat die vaker voorkomt... de enige reden voor mij om een naam te veranderen is als ik hem toch eigenlijk niet leuk vind ;)

11. Kovu

Kovu Fanatiek lid

Jan 30, 2007
    1,130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Thomas is èn blijft een mooie naam!

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Thomas, Lenn vind ik geen mooie naam.

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hoi, wij hebben van naam gewisseld aan het einde van mijn zwangerschap, ookal hadden we al heel lang een andere naam (Lexi.)
    als ik nu naar Fenne kijk, kan ik me geen Lexi voorstellen bij haar, t past gewoon niet.
    ik zou even niet na denken over hoe lang je de ene naam al wilt, en hoe lang de andere naam, kijk gewoon wat je het mooiste vind en wat je gevoel aan geeft.
    probeer anders een week lang thomas tegen de baby te zeggen, en na die week Lenn, puur om er aan te wennen, en kijken wat je gevoel aan geeft.

vind het trouwens beide leuke namen, dus kan ook niet kiezen :)

14. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    In Arabische landen krijgt een baby na een week pas een naam tijdens een soort van doopfeest. Daar vinden ze dat je pas kunt bepalen hoe een baby gaat heten als de baby is geboren, want hoe weet je anders wat bij hem/haar past als je het nog nooit gezien hebt?
    Zit inderdaad wat in, maar ik wil er als controlefreak ook van tevoren al uit zijn en na de geboorte meteen kunnen zeggen hoe het heet. Maar ik wil maar zeggen, misschien weet je het straks ineens wel als je je baby in je armen hebt. Dat het dan een echte Thomas of juist Lenn blijkt te zijn.

15. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik vind Thomas leuk!

16. mmuisje

mmuisje Bekend lid

Dec 23, 2008
    589
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties hoor! Fijn... ik denk dat ik er ook wel uit ben!

Blijf gewoon bij de naam die we al jaren in ons hoofd hebben en dat is Thomas.. vind het een leuke naam en m'n man ook.
    Ach die hormonen, soms kan je er wel een beetje 'gek' van worden haha...

17. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

Nov 4, 2009
    4,805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Thomas :)

18. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Als je bang bent dat Thomas te veel voorkomt, is Thom dan geen optie? Lijkt op Thomas maar is net wat korter, als in Lenn...:)

19. misa

misa Niet meer actief

Ik vind Lenn wel een leuke naam. Maar als je al heeeeel lang Thomas hebt, moet je m denk ik niet veranderen omdat ie veel voorkomt. Wees er zeker van, want je moet 'm eeuwig mooi blijven vinden! Dus persoonlijk vind ik dat je niet (altijd) moet kijken naar hoevaak de naam voorkomt..! (Doe ik ook niet meer..!)

Wat vind je partner?
    Succes met de keuze!

20. misa

misa Niet meer actief

Ja, klinkt heeeel logisch! Alleen jammer dat we in NL binnen werkdagen je kindje bij de gemeente moeten opgeven!

Grappig, maar wel heel wat anders: toen wij onze kitten toendertijd ophaalden, hadden we 'm nog nooit gezien maar wel een naam bedacht (Sjoerd). Toen we 'm hadden en in de trein terug zaten vonden we het helemaal niet bij hem passen en hebben we nog een nieuwe naam bedacht! (hugo)
    Nu beetje jammer: want dat vinden we voor een kindje ook super..! Ach ja!

Share This Page