Hoi, We zijn vanaf gisteren overgestapt op pepti. Miss zijn deze vragen wel 100 keer gesteld, maar vraag het toch even. 1.Werd de ontlasting beter van jullie kindje toen je overstapte naar pepti? 2.Wanneer zag je echt duidelijk verschil. * vraag voor moeders met baby die verborgen reflux en kma hebben. 3.Was de verborgen reflux over toen je voeding gaf die voor kma is? Mijn zoontje heeft nutrilon (normale voeding) gehad en forte. Bij die voedingen heeft hij altijd dunne ontlasting gehad, maar nu zijn we overgestapt naar pepti en nu heeft hij wat dikkere ontlasting! Ik hoop dat dit ook zo blijft, want deze ontlasting ziet er wel normaal uit, stinkt nog wel een beetje maar dat zal denk ik wel door de voeding komen.
Ymke heeft Pepti gekregen toen ze bijna 6 mnd oud was. De diarree was na een dag of 3 over. De poep werd toen wel groen van kleur (schijnt te komen door de Pepti) en stonk iets meer. Na een week hadden we helemaal een ander kind in huis. Van 5x diarree op een dag naar 2x gewone poep.
Ik ken in mijn omgeving meerdere kinderen waar de reflux een stuk minder werd na het overgaan op ofwel pepti ofwel HA-dieet van mama.
Volgens de ha had mijn zoontje reflux, ook de verborgen. Echter was dit hier duidelijk een symptoom van zijn kma. Met de juiste voeding verdween het spugen direct. Hier was al verbetering zichtbaar na de 1e fles dieetvoeding.
Ik lees hier fftjes mee. Ook ons zoontje heeft verborgen reflux en gelukkig kwam ik er snel genoeg achter. Maar de osteopaat vermoed dat hij iets van lactose intolerantie heeft nog niet direct kma. Hij krijgt nu nutrilon Soya maar raakt hier enorm verstopt van. Weer pijn dus pfff. Weet dan ook ff niet meer wat ik nu moet doen
Daar loop ik al bij , bij de ka. Bij reflux zit er schijnbaar vaak iets mis in de wervels en omdat hij ondanks zijn medicatie voor reflux nu al 5 weken vaak blijft huilen tijdens de fles.
Moet wel zeggen de bv(afgekolfd) sinds ik geen melkproducten eet of drink , gaat het drinken beter, rustiger.
Hoelang laat je de melkproducten staan? Hier zag ik na 2 dagen resultaat en na 2 weken waren alle klachten weg. Ik heb ook ei, soja en alle sporen voor alles laten staan.
De ontlasting is het veel minder geworden. Gisteren 2 poepluiers gehad 1 dunne luier en de andere wat dikker (normaal wel 8 of 11 luiers op 1 dag en dan ook erg dun!..pfff) Dus dit vind ik persoonlijk wel een verbetering, toch? Net weer poepluier gehad en die was niet dun, maar ook niet dik. We geven hem nu ook jhbm, want hij zuipt het op of dat zijn leven er vanaf hangt (doet er gemiddeld 15 min over zonder jhbm) dus hij vind het niet vies smaken. *Elif Hoeveel bied je kindje aan voor voeding? Hij drinkt/eet tussen de 750 cc / 825 cc verdeeld over 8 flessen. Krijg het niet voor elkaar om het uit te rekken. Maar kan nog niet zeggen dat ik nu al een hele verbetering zie, want hij krijst nog steeds na zijn voeding!! Ik hoop dat het snel zijn werking doet. Volgende week do naar ka toe. Ben benieuwd wat die gaat vertellen, want we zijn zonder inspraak van ka begonnen met pepti (weet het, mag eigenlijk niet) maar we wisten er nu echt geen raad meer! Vooral zijn symp die er dik boven op liggen. Hou alles nu bij in zijn dagboekje. Ik wil zo graag een tevrede baby'tje hebben... snik!
Wij kwamen er gelukkig ook op tijd achter (2 weken en 4 dagen), maar nu hij de medicatie krijgt blijft hij krijsen na een voeding Zantac toen verhoogd Motilium gekregen en nog krijsen.. nu nog veel Niezen, verstopte neus, veel poepluiers en erg dun, stinkscheten, traag drinken (soms huilen tijdens fles) en hikken. Miss tip om venkel thee te gebruiken voor zijn darmen, maar miss heb je dat al wel uitgetest.
Balleke toch alvast over gegaan naar pepti,dat had ik in jou geval denk ik ook gedaan. Goed dat hij al minder poepluiers heeft dat is volgens mij een goed teken,hopelijk werkt de pepti snel en krijg je een blije baby die niet meer krijst na zijn flesje en gewoon lekker in zijn vel zit..echt ga heel hard voor je duimen ((((Knuff))))
Venkelthee aan je baby geven wordt afgeraden. Via de bv zou kunnen, maar dan 1 kopje per dag. Anders werkt het averechts. @Balleke, als ik jou lijstje hoor met symptomen, denk ik gelijk aan KMA! Het kan 2 weken duren voor je goed resultaat ziet.
Balleke sommige dingen herken ik idd. Nog steeds krijsen na de zantac en motilium. Stink scheetjes,veel luiers normaal gezien ( na nutrilon soya dus niet), ook vaker traag drinken of ineens erg gulzig, en huilen tijdens het drinken en enorm veel hikken. De ene dag is het wel erger als de andere dag moet ik zeggen maar vandaag was het weer een ramp
Balleke hij drinkt tussen de 90 en 110 ml in 6 voedingen nu ( maar vaak begint hij met 60 a 70 echt te weigeren) Iig nog veel te weinig voor zijn leeftijd maar hij komt gelukkig goed bij.
Heb net een symptoom gelezen wat Seyhan ook erg heeft. Tranende oogjes en heel vaak niezen. Mmmmm we wachten de bloedtest maar af.