Hoi dames, Ben benieuwd wanneer jullie kleintjes fruit lekker begonnen te vinden? Ik geef ons mannetje vanaf 4 maanden een paar hapjes per dag (niet elke dag) om te wennen maar hij walgt er echt van. Hij trekt een heel vies gezicht en gaat een soort van kokhalzen. We hebben zowel potje als vers geprobeerd (peer en banaan). Ik weet dat hij nu nog geen bijvoeding hoeft en doe het ook rustig aan. Eten van een lepel vindt hij trouwens erg intressant maar zodra hij het fruit proeft...ieuwwwww! Ik geef het rustig de tijd maar was gewoon even benieuwd na hoelang jullie baby fruit een beetje lekker vond? Groetjes Miracle!
onze dochter vind fruit helemaal geweldig vanaf het begin eigenlijk.. In tegenstelling tot groenten, dat vind ze echt smerig!
mijn zoon kreeg het met 4 maand en vond het pas lekker rond de 6 maand, mijn dochter kreeg het ook rond de 4 maand maar die vind het nu nog steeds niet lekker,
Mijn zoontje vond het meteen lekker. Keek alleen wel even heel bedenkelijk met de eerste hap. Maar daarna ging de mond vlot weer open.
Ik ben vorige week met fruit begonnen. Babycook gekocht... maar hij vond er niks aan... En potjes fruit.... die gaan voor de helft leeg.....
Hier is het erg wisselend... de ene keer gaat het wel op en de andere keer wil ze maar 1 hapje! Groenten daarentegen gaan er vanaf het begin goed in... Toch een kwestie van blijven aanbieden en blijven proberen!
Ze kreeg het vanaf 6 maanden en ze vond het direct lekker. Groente idem. Wel vers en in stukken. Potjes of gepureerd heb ik nog nooit geprobeerd. Misschien ben je nog iets te vroeg? Even wachten en later weer proberen.
Hier zijn we pas met 6 maanden begonnen en dat ging vanaf begin af aan goed. Ze eet alles maar bij banaan trekt ze ook een heel apart gezicht als ze het doorslikt maar daarna gaat weer even hard die mond open. Zoals de rest zegt blijven aanbieden en het komt vanzelf wel..
wij geven het nu een week maar nee, meneertje spuugt nog steeds alles uit.. banaan vindt hij nog wel ok maar appel en courgette drie keer niks! Het pureren gaat ook niet super en het lijkt erop dat hij een hekel heeft aan die stukjes.. hoe pureren jullie het? ik heb een staafmixer maar lukt niet echt omdat het zo´´n kleine hoeveelheid is denk ik.. ik geef het ook vaak na bv want als meneertje van kdv komt wil hij direct aan de borst en heb ik het eten nog niet klaar... dus misschien is hij ook niet hongerig genoeg om iets binnen te houden? hoe doen jullie dat?
Wij zijn met de oudste ook met 4 maanden begonnen met fruit tegen de verstopping. Nou, het hielp daar weinig tegen, maar ze vond het al vanaf het begin lekker. Ben begonnen met gepureerde peer. Ze is nu nog steeds gek op fruit, haar broertje ook, al kreeg die met 5,5 maand ofzo voor het eerst fruit. Oh ja, ik pureerde gewoon een wat grotere hoeveelheid en vroor de rest in in Aventbekertjes of de ijsblokjeshouder.
@ Bunchy; ik doe het raspen op de fijnste stand. Had een tijdje terug een topic geopend omdat ik fruithapjes vers wilde maken. Ze krijgt nu appel, peer en mango. Banaan doe ik prakken.
Hier trok ze met 4 maanden een vies gezicht en spuugde alles uit. We zijn gestopt omdat ze er ook krampen van kreeg. Met 5 maanden trekt ze alleen een vies gezicht bij de eerste hap en wil vervolgens een half potje opeten
Hier met 5,5 maand begonnen met groentehap (zelf gemaakt). Eerst 5 dagen wortels (yum yum), toen een paar dagen bloemkool (lekkerrr) en daarna sperzieboontjes (vies!). Kreeg het advies van het cb om een aantal dagen achter elkaar hetzelfde te geven zodat ze kon wennen aan de smaak. Ze ging van 1 theelepel naar 2 eetlepels in 3 weken. Na 3 weken groenten gestart met verse peer en die ging er gelijk in als koek! Ze is nu ruim 6 maanden en ze is begonnen met gemixde hapjes zoals appel/peer/banaan. Daar smult ze ook van. Ik pureer alles fijn met de staafmixer en maak het smeuïg met moedermelk. Qua smaak lijkt het dan ook iets op wat ze al kent. En ik weeet niet of je het harde fruit kookt eerst? Doe ik wel, bijvoorbeeld met peer en daardoor wordt het ook wat zachter. Kan misschien ook helpen? Ik maak grote hoeveelheden, meestal zo'n 4 ijsblokhoudertjes vol en als het bevroren is, dan overhevelen naar diepvieszakjes zodat je heel snel kleine hoeveelheden kunt pakken/mixen/verwarwen. Succes meis!!
Zoonlief vanaf dag 1 (5 maanden) Dochterlief ook vanaf de eerste dag (6 maanden) maar niet alles.. Nu met 10 maanden eet ze wel (bijna) alles.
Ok meiden, ik vind het stiekem wel een gedoe om het elke dag te moeten maken.. dus wil ook gaan invriezen maar hoe doe je dat? bv appel, met wat water koken, fijn maken en dan gedeelte invriezen? en dit met groente idem? of gaan dan alle goede stoffen verloren?
Wij zijn met 6 maanden met groente. Nooit gepureerd, gewoon stukken. Fruit kwam er met een maand of 8 bij. Het duurde wel een week of 4 voor ze het gingen waarderen, terwijl groente wel meteen met smaak ging.