Evaring negatieve test , wel zwanger ( langzame oploop hcg )

Discussion in 'Zwanger worden' started by LienJS, May 28, 2025 at 1:52 PM.

1. LienJS

LienJS Lid

May 20, 2025
    35
    16
    8
    Female
    #1 LienJS, May 28, 2025 at 1:52 PM
    Last edited: May 28, 2025 at 2:19 PM
    Hoi dames.

Ben benieuwd naar ervaringen.

Ik ben vandaag 4 dagen overtijd , heb getest op mijn nod en 2 dg later , beide dagen negatief.
    Nog wel steeds last van pijnlijke borsten en een bepaald gevoel in mijn onderbuik , kan het niet helemaal omschrijven , het zijn geen menstruatieachtige krampen.

Bij mijn 1e ging het ook zo , toen heb ik uiteindelijk met 6 weken een vroege echo gekregen en daar was duidelijk een zwangerschap op te zien en deze meneer is inmiddels bijna 19 jr :D

Vandaag even met de huisarts gesproken, die gaf als advies nog even te wachten tot Maandag , mocht er dan nog geen menstruatie te bekennen zijn maar ook nog geen positieve test , dan kan ik dezelfde dag
    komen bloedprikken voor mijn waardes HCG.

Het zou natuurlijk ook prima kunnen dat er deze maand geen eisprong is geweest , dat zou dan ook de uitblijvende menstruatie kunnen verklaren.

De tijd zal het leren , maar wel even op zoek naar ervaringsdeskundige die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt :thumup:

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,719
    27,364
    113
    Female
    De zwangerschapstesten zijn in die 20 jaar wel verbeterd. Bloedprikken zonder positieve test zou niet zo logisch zijn. Geen ervaring verder, negatieve test op de nod was voor mij niet zwanger.

Wel ervaring met een keer geen eisprong met een positieve ovulatietest en daardoor een langer cyclus doordat er een cyste was ontstaan.

3. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,468
    8,983
    113
    Female
    Ik heb een paar keer gehad dat ik later ongesteld werd. Kan zijn omdat er geen eisprong is geweest. Kan zijn dat de eisprong later was. Heb je ovulatietesten gedaan?

Share This Page