Mijn dochtertje van bijna 5 mnd draait al bijna 2 maanden van buik naar rug. Nu kan ze sinds 2 weken ook van rug naar buik draaien. Omdat ze dit ook doet, als ze een beetje wakker wordt 's nachts, wordt ze helemaal wakker. Ze kan dan pas weer in slaap komen, als ik haar tegenhoud en ze dus niet kan omdraaien. Dan is ze binnen een minuut weer in slaap, maar zodra ze dan weer een beetje wakker wordt.... je raadt het al.. Ze is ontzettend beweeglijk en daar heeft ze dus erg vaal last van. Ze heeft heel veel slaap nodig en als ze de halve nacht van haar eigen gedraai wakker ligt, slaap ze overdag meer. Gevolg: haar dag- en nacht ritme begint om te draaien en dát willen we niet natuurlijk. Ik weet dat ze hier geen last van zal hebben, als ze niet de kans kreeg om te draaien. Maar ik weet ook dat fixeren weer niet goed is. Ze mag van mij op haar buik slapen (we hebben een aerosleep), maar ze valt niet in slaap als ze op de buik ligt, haar hoofdje doet ze dan steeds omhoog en als ze eenmaal is aan het draaien, dan gaat ze niet terug rustig liggen om te gaan slapen, ondanks dat ze zo moe is. Houd ik haar even vast, dan slaapt ze zo. Heeft iemand ervaring met de SafeTsleep of de Snoozzz Slaapwikkel? En welke kies ik, áls ik hiervoor kies? Ik ben dan van plan om haar alleen 's nachts hierin te laten slapen, overdag gewoon in de slaapzak, dan kan ik regelmatig haar terugdraaien of even vasthouden als het nodig is. Ze slaapt overigens in een slaapzak zonder dekentje en ook in de slaapzak draait ze dus om. Een dekentje strak indekken heeft geen zin, dat trappelt ze los en dan ben ik bang dat ze hier onder raakt (ze draait ook ondersteboven namelijk). Ik ben erg benieuwd naar ervaringen, of andere oplossingen natuurlijk..
Hier goede ervaringen met de SafeTsleep. Onze zoon was vanaf het begin erg onrustig met slapen en heeft eerst in een bakerzak geslapen. Het afbouwen daarna ging niet zo goed (met 6 maand) en hij bleef erg onrustig, zodat we uiteindelijk de SafeTsleep hebben aangeschaft. Ik ben er erg tevreden over, het ging meteen een stuk beter, hij was veel rustiger. Dus ja, ik zou 'm aanraden, maar hij is wel belachelijk duur...
Ik gebruik hier de snoozzz. Prima ding! Onze zoon is ingebakerd in Pacco doeken toen hij in de wieg lag. Sinds een paar weken is hij verhuisd naar zijn ledikant en kan daar alle kanten op bewegen. Als hij wakker is en huilt (lees hysterisch wordt), dan raced hij heel zijn bed door en slaapt dan slecht. In de snoozzz ligt hij niet super strak. Inbakeren hebben we afgebouwd, maar je kunt in de snoozzz de baby's ook ingebakerd laten slapen (dan sla je de kruisflap naar onderen, zodat ze alleen over het buikje vast zitten). Onze zoon ligt nu in een slaapzakje in de snoozzz met een lakentje er over heen (is nogal warm bij ons boven). Gaat prima! Als hij direct van buik naar rug en terug kan rollen, gaat de snoozzz uit zijn bedje, maar nu is hij nog niet sterk genoeg om terug te rollen (we hebben wel aerosleep), maar ik vind dit een fijner idee. Zonder de snoozzz ging ik 4 x per nacht kijken of hij niet geklemt tussen de spijlen of onder het laken lag met zijn hoofd. Succes Jille
Bedankt beide voor jullie antwoorden! Ik heb vandaag de Snoozzz gekocht (wat goedkoper dan de SafeTsleep en die had deze winkel bovendien niet). Ik ben erg benieuwd. Ze ligt er net in en toen ze juist lag, maakte ze meteen de beweging om om te rollen, maar dat ging dus niet. Nu was ze, zoals voorheen, meteen weer in slaap. So far, so good! Nu kijken hoe het morgen (heel..) vroeg gaat.. @ Jille; is die doek bij jou ook zo lang? Ik heb de bovenkant omgevouwen, zodat mijn meisje met haar hoofdje op de aerosleep ligt (anders is de functie hiervan helemaal weg, toch?). Ik neem aan dat dit geen kwaad kan? En de beide uiteinden zijn breder dan het stuk waarop de baby ligt, dat steekt dus een klein beetje uit. Dat heb ik ook omgevouwen. Ik ben nog een beetje onzeker of we het wel goed gedaan hebben allemaal.. Er staat ook op dat als kindjes kunnen draaien, je ze kruisflap weg moet vouwen, waarom is dat? Het is toch niet de bedoeling dat ze in dit ding gaan draaien? Dan kun je toch beter die flap wel gebruiken? We hebben haar nu in de pyjama (nou ja, truitje met lange mouwen en broekje met voetjes.., die heeft ze nog nooit aan gehad en past nog nét!) in bedje liggen, normaal heeft ze een slaapzak aan. Dat gaan we straks ook weer doen, als we een beetje gewend zijn aan de Snoozzz. Ons meisje kan trouwens wel van rug naar buik draaien en terug, alleen dóet ze het niet, als ze te moe is.. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat vannacht!