oke na aanleiding van mijn klaag topic maar weer contact gezocht en vriend heeft net temazepam opgehaald bij de verloskamers. maar wat doet dit?en wie heeft er ervaring mee?
Temazepam is een inslaper, werkt 4 uren en dan werkt ie langzaam uit. Het is dus geen doorslaper, dus mocht er wat zijn of je moet erg nodig plassen dan word je gewoon wakker. (heb ze zelf een jaar gebruikt toen ik overspannen was en niet kon slapen)
Die kans is er wel maar het maakt je ook rustiger vond ik dan.. en daardoor slaap je iets makkelijker door. en dus pak je die 4 uur rust iig al..
is het wel een heftiger middel als pethadine dan? want dat heeft me 2,5 uur geholpen namelijk even als morfine trouwens
pethadine is een pijnstiller temazepam is een slaapmiddel..dus je voelt wel pijn maar kunt je beter ontspannen...je word slaperig en gaat slapen. je word bij erge pijn wel wakker denk ik, maar de scherpe kantjes gaan ervan af doordat je lichamelijk compleet ontspannen bent
Temazepam is idd een inslaper. Zodra je weer wakker bent dan ben je ook wakker... Soms val je als een blok in slaap en kun je heftig dromen. Iedereen reageert anders. Heb zelf geen ervaring maar werk in een ziekenhuis dus strooi er vaak genoeg mee
Er zijn natuurlijk meer middelen maar de benzodiazepinen zijn over het algemeen veilig te gebruiken tijdens je zwangerschap. ( niet alle natuurlijk en ligt aan de dosering)
en het mag gewoon in combinatie met de paracetamol toch? echt gewoon vergeten te vragen stom haha. ik gebruik 8 paracetamol
kan ej beter 4 zetpillen paracetamol; gebruiken van 1000 mg..zetpillen werken beter en gaan niet langs je lever
weet ik maar helaas is het al 5/6 weken zo anders kan ik helemaal niets. zetpillen ben ik niet van heb ik echt een hekel aan.
Tuurlijk gaan zetpillen wel langs je lever, ze komen net zo goed in je bloed als pijnstillers via de maag. Het gaat alleen op een andere manier en door de weg die het neemt in lagere dosering. Maar het komt er hoe dan ook wel. Je krijgt uiteindelijk ook van alle soorten en vormen pijnstilling leverschade als je het (te) lang en (te) veel gebruikt. Voordeel van zetpillen vind ik vooral dat ze je maag niet belasten. Maar 4x1000mg paracetamol is lange tijd veilig. Ik zit er zelf ook al een tijd aan i.v.m. heftige pijnklachten en heb van meerdere artsen een positieve mening erover gehad, in tegenstelling tot andere pijnstillers. Ook heb ik de tip gehad na de pillen wat koffie of cola te drinken omdat cafeïne het effect wat kan versterken. Met Temazepam heb ik geen ervaring, wel ruim met andere benzodiazepinen en ook met middelen die inslapen moeten vergemakkelijken bij pijn. Helaas is mijn ervaring met beiden niet echt goed. De benzodiazepinen ben ik gewoon ongevoelig voor, ik sta nog gerust rechtop bij een dubbele dosis diazepam terwijl mijn man na een halfje een hele middag zo ongeveer in coma lag. Het zijn middelen die op verschillende personen heel anders kunnen werken. Ze staan er ook niet om te springen dit te geven als je zwanger bent, dus je klachten zullen wel flink ernstig zijn. Ik moest met alles stoppen toen ik zwanger werd. Met middelen die moeten helpen met slapen bij pijn kan ik je zeggen: als de pijn maar erg genoeg is dan brengt niets je in slaap Behalve dat je vanzelf een keer wegzakt omdat je te lang wakker geweest bent. Middelen die je echt knock-out doen gaan mag je gewoonweg niet gebruiken nu. En dat kan heel erg zwaar zijn weet ik nu uit ervaring! Het enige wat ik je kan adviseren is proberen ondanks de pijn rust te zoeken (op zich of nadat je de medicijnen hebt ingenomen). Probeer eens kruidenthee met wat valeriaan en kamille. Een warmtekussen met lavendel (of drupje lavendelolie) op de pijnlijke plek kan ook prettig zijn en de geur helpt ontspannen. Ga weg bij beeldschermen en media, misschien kun je proberen je te concentreren op een rustig muziekje. Druk bezig blijven zorgt ervoor dat je lijf het medicijn gewoon negeert als het ware. Dus probeer juist er voor te gaan zitten om het te laten werken. Het vermindert de pijn niet, maar als je iets kunt ontspannen kan het wel meer kracht geven de pijn aan te kunnen. Hoe vermoeider je bent, hoe meer pijn je lijkt te hebben, is mijn ervaring. Heel veel sterkte, ik hoop dat het allemaal toch wat mag helpen.
hey edith, lief dat je het vraagt maar nee dus ik lijk wel imuun voor dat soort dingen heb hem om half 11 ingenomen en om half 1 was ik alweer klaar wakker liefs
Ik heb ze na de miskraam gekregen van mijn huisarts, omdat ik heel erg slecht sliep, heel erg moe was, (van de afgelopen 3 jaar eigenlijk), en mijn slaapritme sowieso al compleet verstoord was. Temazepam hielp me dan om sneller in slaap te vallen, maar ik sliep er bepaald niet van door.... Pas toen alles weer rustiger werd en ik fysiek opknapte, ging het helpen om er ook echt een paar uur op te kunnen slapen....