Kijken hoeveel cm. ontsluiting door verloskundige, doet dit pijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Zoals de titel het al zegt ben ik heel benieuwd of het pijn doet als de verloskundige kijkt hoeveel cm. ontsluiting je hebt! Je leest dit zoveel en dan denk ik: 'zou dit geen pijn doen?' Misschien een wat raar topic, maar ben er heel benieuwd naar! :D

2. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    bij mij deed het helemaal geen pijn hoor.
    Het is wel belangrijk dat je goed ontspant als ze gaat voelen.

Vaak heb je al weeën en ben je, ik in iedergeval wel, nieuwsgierig of het al een beetje opschiet.

3. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    ben ook wel benieuwd!

4. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

meestal gaan ze met 2 vingers naar binnen. alleen daar kan je wat van voelen maar dat is hetzelfde als dat je vriend dat bij je doet zomaar! dus je moet ontspannen, maar net als mijn voorganger zegt, je bent keinieuwsgierig hoe ver je bent dus mij maakte het niks uit! het daadwerkelijke aantal cm's bepalen heb ik niks van gevoeld.

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    In tegenstelling tot mijn voorstanders deed het mij wel zeer! Het is niet super pijnlijk maar wel absoluut een heel onprettig gevoel.

6. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Toucheren vind ik niet pijnlijk, strippen daarin tegen is niet geheel gevoelloos.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee deed geen pijn, maar als ze toucheren tijdens de bevalling doen ze dat bij voorkeur tijdens een wee, en dat ik wél irritant omdat je dan niet kunt liggen/zitten/staan zoals je wilt.

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik vond het echt niet prettig ;)

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Bij mij doet het wel altijd veel pijn! Mijn dochter heeft lang in de zwangerschap erg hoog gezeten, dus misschien komt dat daardoor maar 't is absoluut geen pretje!

10. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    bij mij deed het absoluut geen pijn! en ik kreeg ook gelijk te horen dat ik volledige ontsluiting had... dus was helemaal happy! probeer je er niet te druk om te maken meid, op het moment zelf heb je er amper erg in! succes, ps, ik vond sowieso bevallen wel meevallen! had zulke bizarre verhalen gehoord, maar denk dat je dat toch zelf moet ondervinden!!

groetjes riniti

11. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Bij mij deed dat geen pijn, alleen het breken van de vliezen deed me pijn.. Fijn is anders hoor, maar vond het zelf te vergelijken met een inwendige echo (neem aan dat je die hebt gehad)...

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vond het ook helemaal geen pijn doen. Heel klein beetje te vergelijken met wanneer je partner het doet inderdaad, alleen dan met het grote verschil dat dit gewoon gewroet is :-D
    Gewoon rustig blijven ademhalen. Ik zorgde er voor dat als zij naar binnen ging ik tegelijkertijd uitademde en vanaf toen door de neus in en de mond weer uit. Ging prima!

13. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Hier heeft het ook geen pijn gedaan!

14. Ess85

Ess85 Bekend lid

17 nov 2010
    950
    0
    16
    bij mijn vorige zwangerschap deed het totaal geen pijn, ook het strippen niet. Bij deze zwangerschap ligt mijn baarmoeder "om een hoekje" dus moeten ze veel meer drukken enzo en dat is niet echt een prettig gevoel moet ik zeggen. Heb er al een paar keer behoorlijk veel last van gehad door de hele nacht harde buiken ervan te hebben.

15. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

en daar voelde ik helemaal niks van! echt apart. ja alleen een enorme vloedgolf van warm water:D

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ik vond het niet prettig vooral niet tijdens een wee brrrr

17. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ik vond het niet prettig toen ze dat gingen checken bij mijn dochter, maar echt pijn niet en zeker niet in vergelijking tot de bevalling & weeen

18. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik vond het helemaal niet pijnlijk, ik was telkens veel te nieuwsgierig hoe ver ik al was! best effe ontspannen dan, dan voel je dat echt niet zo hard!

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Nou ik vond het dus wel pijnlijk hoor. Maar volgens mij heb ik een heel gevoelige vagina want als me vriend het doet vind ik het ook niet fijn. Ze moesten ook zo hard duwen auwwww.

20. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Ik voelde er niks van maar ik kan me ook goed ontspannen, dat scheelt al de helft denk ik en niet heel erg nauw daar beneden ha ha dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Deel Deze Pagina