Hi dames! Mijn oudste is (als het goed is) net 2 jaar als de jongste geboren wordt. Nou zit ik even praktisch te denken over kinderwagens/vervoer. Vind het zonde om een dubbele wagen aan te schaffen, zit te denken aan een buggy erbij voor de oudste (en de jongste dus onze huidige wagen gaat gebruiken). Het lastige is alleen dat ik dan beperkt ben in naar buiten gaan als ik alleen ben. Heb geen auto op de dagen dat manlief werkt dus moet ook gewoon boodschappen kunnen doen etc. Dit is dus vooral handig als we echt als gezin op pad gaan zeg maar Andere optie is geen extra wagen te halen, de baby voorlopig in een draagdoek te doen en de ouste in onze huidige kinderwagen. Maaaar het wordt straks winter en de draagdoek mag niet onder je jas, en heb daarnaast niet eens iets wat er overheen zou passen als het wel zou mogen. We zaten ook te denken aan een fietskar, eentje die je makkelijk om kunt toveren tot wandelwagen zeg maar. Ik weet het niet! Wat is jullie ervaring? Ben benieuwd!
ik lees even mee, heb straks hetzelfde.. Misschien zo'n stepje aan de kinderwagen waar de oudste op kan staan, maar die van mij is nogal een wegrennertje en dat zie ik persoonlijk ook nog niet echt zitten. Dan kan ik straks met kinderwagen en al achter hem aan vangen
Ik heb mijn zoontje in het begin wel (half) onder mijn jas gedragen. Ik trok dan mijn positiewinterjas aan. Mijn zoontje is straks ook (bijna/net) 2 als dit kindje geboren wordt. Ook ik het er al over nagedacht, en denk toch dat ik het in het begin ga proberen met buggy en draagzak. Dan kan er altijd nog een duowagen of andere oplossing komen. Ik zie het denk ik niet zitten met zo'n plankje (weet natuurlijk nog niet hoe mijn zoontje tegen die tijd is, maar nu smeert 'ie 'm als hij even de kans krijgt....)
Ik heb een fietskar waar een maxi cosi in past, dus ik kan met de fiets overal makkelijk heen. Echt ideaal. Beste koop die ik gemaakt heb !! Korte stukken bij de winkel bijvoorbeeld kan zoontje dan lopen (als de kleine geboren wordt is hij 18maanden) En dan los koppelen en je hebt een heerlijke wandelwagen. Ik wil vragen aan mijn schoonvader of hij een kleine stang erop wil maken, zodat mn zoontje er dan op kan staan/zitten. Bekijk bijlage 167271
Hier dezelfde situatie. Mijn zoontje is ook een 'wegrennertje', maar toch wil ik als de baby er is alleen maar een meerijdtplankje kopen, omdat hij toch niet graag zit en liever loopt. Ik denk wel dat ik dan een soort tuigje koop dat ik om zijn en mijn pols kan doen zolang hij nog de neiging heeft om weg te rennen.
Wij wilden ook zo'n fietskar kopen voor ons eerste kindje, omdat mijn man geen rijbewijs heeft. Maar ik heb vorige week met een meisje uit mijn ouders dorp gesproken en zij is kinderfysio. Ze heeft vorige week een baby'tje van 14 weken behandeld (althans dat was de bedoeling) maar dat baby'tje bleek de rug gebroken te hebben door zo'n fietskar Door het gehobbel van die kar is dat kindje veel te veel heen en weer geschud, waardoor er een wervel gebroken is. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet weet vanaf hoeveel weken je een baby in een fietskar mag zetten en hoe goed het kind vastgezeten heeft, maaar hier zijn we wel heel erg van geschrokken. Toch zijn die dingen wel goedgekeurd en getest, alleen wij kopen er voorlopig geen. Pas als ons kindje wat ouder is! Bij collega;s heb ik zo'n meerijd plankje gezien wat je aan de kinderwagen bevestigd, dat vond ik er heel praktisch uitzien dus ik denk dat hem dat bij ons wordt!
Ik wil zo'n kid-sit kopen (een meerijdplankje waar je ook op kan zitten) en voor het begin ook de baby in de draagdoek en zoonlief in de kinderwagen.
Wij hebben een meerijdplankje en zijn daar al bijna 16 maanden erg tevreden over. We gebruiken 'm nu een stuk minder, Eva loopt meer, maar fietst vooral ook meer. Maar dan is ie weer ideaal voor een tas boodschappen
Ik had toen gewoon eigenlijk niets volgens mij, mijn oudste liep het liefste, wel had ik een buggy voor als we samen weggingen dan nam een de kinderwagen en de andere de buggy, maar voor gewoon boodschappen doen of de hond uitlaten of gewoon ff lekker naar buiten dan nam ik mijn zoontje altijd lopend mee hij was toen 23 maand oud toen zijn zusje werd geboren..... Toen ik de derde kreeg een jaar later , toen wel een dubbele wagen aangeschaft en de oudste liep al hele tijd zelf...
Een meerijplankje leek me niets, je loopt half naast je kinderwagen en mijn zoon zou er nooit op blijven staan zo tegen de kinderwagen aankijkend. Ik heb via mp een zitje voor op de kinderwagenbak gekocht. Die zet je op het voeteneind van de bak. Veel makkelijker! Bij babypark verkopen ze ze ook, alleen via mp zijn ze 15 euro ipv 60
Ik heb Thirza heel veel in de draagdoek onder mijn extra grote winterjas gedragen.... had nog een fleece-regenjas liggen, waar ze lekker bij onder paste en dat ging prima. Lekkere warme, dichte sjaal achter d'r nekje langs, mutsje op en dan was het buiten prima warm In de winkel jas los, sjaal los en mutsje af en dan kreeg ze het ook niet te warm. Ze had dan zelf geen jasje aan, niet nodig onder mijn jas en met mijn lichaamswarmte natuurlijk Ga ik dus straks ook weer zo doen, vind de wandelwagen echt een gepruts in de supermarkt (ZEker omdat er doorgaans maar 1 kassa is waar je dan door kunt en daar staat dan altijd de langste rij )
Dank voor jullie reacties! Misschien is een draagdoek dan toch wel te doen in het begin, ga ik kijken of ik een poncho ofzo kan scoren voor eroverheen! Hoor zelf ook veel positieve verhalen over fietskarren. Geloof dat de kidcar en de roady roller goed uit de verf komen. Heb een collega (met 4 kinderen) die zooo blij is met haar aanschaf van haar fietskar. Zij zegt dat het ook haar beste aankoop is. Het blijkt dat er karren zijn waar een maxicosi en een peuter naast elkaar kunnen dus dat zou helemaal ideaal zijn natuurlijk! Ik ga maar eens google-en Maar hoor inderdaad ook wel dat je een baby niet vanaf dag 1 er in moet doen, inderdaad te hobbelig. Die collega deed het vanaf een maand of 3-4 dacht ik. Maar de eerste maanden is die draagdoek dan weer prima! Zoals ik het nu bekijk dus een extra buggy aanschaffen, en een fietskar. Pff nog even sparen!
Het verschilt wel per kinderwagen of het kan. Hier een Quinny Speedi en daar kan echt geen kindje op de reiswieg zitten. En wat doe je na een half jaar? Het lopen met een plankje vind ik goed te doen trouwens.
Ik kan hier bij elke kassa erlangs en ik vind de kinderwagen ook erg handig om boodschappen in te leggen, hoe neem je het anders mee?