strippen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door luna25, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luna25

luna25 Actief lid

12 jul 2010
    214
    0
    0
    verzorgende ig in een verzorginghuis
    woonzaam in gelderland
    hallo verloskundige

ik zit al een poosje met een vraag en het houd me erg bezig. mijn eigen verloskundige is er maandag pas weer.

vorige week maandag had ik last van weeën, deze waren om de 5 min ,maar waren geen ontsluiting weeën.
    de verloskundige heeft ge probeert of ik te strippen was ,maar helaas was dit niet zo.
    in de loop van de dag en nacht zakte alles af en sindsdien is het rustig.
    momenteel ben ik 39 weken zwanger. en nou jah ik loop een beetje met me ziel onder mn arm.
    ik hoopte zo op dat moment dat ons kleintje zou komen en ben terleur gesteld dat het niet door zetten
    alles zit nu lijkt wel tegen en ben ook snel emotioneel, ik wou dat het kleintje zo graag kwam.
    sinds die maandag sliep ik ook slecht en besloot de verloskundige om dat ik zo oververmoeid was om 2 nachten te laten bij slapen 1 x met slaap med en de andere keer in het ziekenhuis zelf met injectie
    kwa slaap voel ik me weer top maar ik loop toch nog met mn ziel onder mn arm .

is het raar dat ik mn zwangerschap even zat ben?
    kan ik vragen om strippen? of is dat raar? doen ze dat misschien wel uit hun zelf ?
    kan je baarmoeder mond als je een week geleden nog geheel dicht zat binnen iets meer als een week open gaan? zodat je wel te strippen bent?
    ik draag namelijk hoog en smal dus de baarmoeder mond is lastig te bereiken zei de verloskundige

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Heel veel vrouwen zijn het zat aan het einde van de zwangerschap. dus dat is niet raar. Ook de emoties horen er helemaal bij. Dat het strippen niet mogelijk was verbaasd mij niet zo erg. De beste periode om dit te doen is voorbij de 41 weken. Daarvoor doe ik dit bijna nooit. Het kan wel zo zijn dat je baarmoedermond nu wel een beetje open is en dat strippen wel mogelijk is. houdt er alleen wel rekening mee dat het effect ervan vaak niet de bevalling is maar alleen die harde buiken. bij een tweede kindje heeft dit wel grotere kans van slagen.
    Ik snap goed je teleurstelling, alleen kunnen we bevallingen helaas niet plannen en het heeft gewoon echt tijd nodig. Waarschijnlijk is de baby er nog niet klaar voor, heel logisch. De meeste baby's komen eerder te laat dan te vroeg. Probeer iets meer te ontspannen en ook te rekenen op dat het nog een paar weken kan duren, Ookal is dit misschien moeilijk.

Groeten Evelien

3. luna25

luna25 Actief lid

12 jul 2010
    214
    0
    0
    verzorgende ig in een verzorginghuis
    woonzaam in gelderland
    hallo evelien

bedankt voor je antwoord. ik ben blij dat dat je schrijft dat mn gevoel niet raar is. en dat de teleurstelling begrijpelijk is.
    ik zal proberen meer op andere dingen te richten en de gedachtes te verzetten.
    bedankt voor je advies.

gr

Deel Deze Pagina