Mijn precaire ego

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 17 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

Soms verbeeld ik mij in dat ik supergoed kan zingen. Want ja, ik heb ooit in het kerkkoor gezeten toen ik 12 was en ik rockte heel mijn slaapkamer natuurlijk waarbij ik ervan overtuigd was de nieuwste Christina Aquilera te worden...

Nou, misschien ben ik wel de nieuwe Susan Boyle ofzo en ik zet een nummer van Katy Perry op, want die kan zo lekker galmen. Dat galmen hou ik wel vol, dat vind ik de leukste stukjes. Het couplet op zich ook wel, maar dat is wat meer gereserveerd.

Dus wat denken jullie? Ik zing op volle kracht mee bij het refrein wat superawesome is, want mijn stem kan best ver dragen, en ik startte de recorder. Achteraf even terug luisteren hoe hard ik rockte... Om vervolgens gelijk knalrood te worden en mij af te vragen wie toch die kat aan het martelen is en of het nodig is om op zijn staart te gaan staan. Ik geloof dat ik toch beter ben met coupletjes, op de achtergrond, in een stomme-film.

Ik heb spijt met mijn partner, kind en mijn buren, want op moment suprême ben ik ervan overtuigd dat ik goed klink. Which isn't so. Ik heb dit soort situaties helaas wel vaker. Zo had ik verleden week een tussentijdse toets met de auto - en dat was nog veel dramatischer (wel de vrijstelling behaald ofcourse). Maar goed... Voortaan hou ik het maar bij kinderliedjes en forummen :D Daar liggen meer kwaliteiten.

Ego gedeukt, nooit meer doen. Herkenbaar voor iemand?

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nee joh ..

Blert mee met All by myself van Celine Dion.

AAAAALLLL BYYY MYSEEEEELLFF ....

*krak*

3. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Eeeh ja heel erg, haha. Als ik met dochterlief in de auto zit en ik wil meezingen met de radio krijg ik standaard commentaar. Mama jij mag niet zingen, dat is stom :).

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

In onze verdediging dan: in ons hoofd klinkt het vééééul beter :D !!!

5. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    quilty... :)

Gaat hier al niet veel beter ;) Maar het is zo lekker fijn! hahaha

Soms mòet het gewoon even

6. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ja hoor! Gisteren nog... Was overtuigd dat mijn eten super goed gelukt was (restaurant waardig)

Tot dat ik het moest eten! Maar goed de kliko vond het erg lekker en ik heb snel iets 'normaals' gekookt xd

7. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Wahahaha hier had het feit dat ik zo vaak aan de huistelefoon de vraag krijg of mijn moeder thuis is een belletje moeten doen rinkelen.....
    Twee jaar geleden ook mezelf eens opgenomen tijden mijn vertolking van i will allways love you....sooooo ik ben er nooit meer bovenop gekomen :0
    Sindsdien no nonsens meer over mijn tinkerbelstem....ik zeg glashard, dan heeft u het verkeerde nummer en gooi de hoorn er keihard op (probeer ik dan het is natuurlijk een draadloze....)

8. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ah nee joh gewoon lekker door zingen als jij dat leuk vindt! Geweldig dat je dat kan. Ik heb een soort rem waardoor ik nooit uitbundig kan doen, niet alleen met zingen maar met alles, best lastig soms.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb dezelfde rem, maar niet als er geen mensen (of 'alleen maar' mijn partner/kind/iemand-waar-ik-aan-gewend-ben) bij zijn. Dan ga ik voluit. Dan ben ik he-le-maal geweldig, briljant, fantastisch, onoverwinnelijk, reuzeslim, happy, het leukste mens ter wereld, een rockster, een superheld, stoer, sterk, iedereen kijkt tegen mij op, etc. Totdat er iemand een voet over de drempel zet, want dan is het van: oeh shippies, ik ben maar gewoon ik; en daar is niet zo heel erg veel aan (al zeg ik het zelf) :p Ik ben een uit-de-realiteit-vluchter waarbij alles gewoon veel mooier is in mijn hoofd, dan daarbuiten. Whahahaha.

Ik ben de vrouwelijke versie van Walter Mitty :)

Je had mij verleden week eens op mijn snufferdje moeten zien gaan bij mijn tussentijdse toets met autorijden. Oh wat verschrikkelijk. Mijn rij-instructeur en ik hebben gisteren even gepraat want ik wilde in eerste instantie de auto niet meer in. Al mijn vriendinnen lagen dubbel van het lachen en er wordt nog steeds over geproest.

10. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wist je dat meezingen met een cd of de radio eigenlijk helemaal niet zo handig is. Waarom? De kans dat het precies in een toonsoort gezongen wordt die bij jouw stem past is zooooo klein!
    Je bent dus altijd of te hoog of te laag of allebei aan het zingen als je meezingt.

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.417
    113
    Ach ja zingen wie wil dat nu kunnen :p. Ik mag van zoonlief niet eens een liedje met hem zingen, hij zegt nee mama hou jij je maar stil jij klinkt niet goed, en bedankt!! :D

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Oeffff, ik hoop dat ik dat nooit hoef te horen; mijn hart zou letterlijk even breken :):( Arme schatten, ze zijn zo eerlijk! :D

13. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zing lekker door en als manlief daar problemen mee heeft terwijl ik de huishouding aan het doen ben, dan mag hij mooi naar zijn pc gaan en daar de hardste hardcore opzetten, met koptelefoon uiteraard. :D

Overigens weet ik dat ik niet zingen kan hahaha. :p

14. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Yup. Terwijl het in het echie als een valse kraai klinkt, haha! :D

15. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Lekker blijven zingen! (En anders gaan bloggen, want je schrijft altijd geweldig!)

Als ik hier aan het zingen ben, klinkt het uiteraard altijd prachtig (not!) en dan komt manlief het weer verpesten door mee te gaan zingen (zelfde geluid als die kat met gebroken staart waar jij het over hebt)..

16. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Haha dat is echt een uitspraak voor iemand die niet kan zingen.
    Wel een goed excuus: het is niet mijn toonhoogte haha!

Ik kan zelf wel aardig zingen en zong vroeger vaak samen met een vriend. Af en toe kwam er dan nog een vriendin van ons langs als wij aan het repeteren waren. Dit was, zo te lezen, net zo'n zangtalent als jij, want soms begon ze 'gezellig' mee te zingen. En toen ik een keer heel oprecht geïnteresseerd vroeg of ze zelf echt niet hoorde dat het vals was, was ze nogal op haar teentjes getrapt. Maar ik vraag me dit dus nog steeds af. Moet je het echt terughoren of hoor je op het moment zelf ook gewoon dat je compleet de plank misslaat?

En verder vind ik gewoon dat je lekker moet blijven zingen. Als jij het leuk vindt en je omgeving heeft er geen last van, is het toch een heerlijke uitlaatklep?
    En jij hebt weer andere talenten, moet je maar denken!

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ach ja misschien heb je wel talend.

Ik zing graag heel graag en soms denk ik ja ik woord die super ster en ja soms is het redelijk maar!!!!! de nieuwe Barbara zal ik niet woorden en soms mag je dromen en dromen kunnen bedrog zijn maar als het je dromen zijn mag je dromen. Of ze uit komen dat is een tweede.

Ik droom lekker verder en soms ben ik er zelfs open in en dan schaam ik mij kapot dan heb ik meteen mijn antwoord zing is voor mij thuis en niet voor de rest van de wereld hoe leuk dat ook zou zijn. Ik droom wel lekker verder.

18. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha...ik moest even om je eerste zin lachen! Ik ben logopedist en kan wel zingen overigens. Maar zie soms mensen die door het meezingen met de radio stemklachten ontwikkelen.

19. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ok interessant... Want ze zeggen vaak dat je ook je bereik kunt vergroten. Maar dat zal er vast niks mee te maken hebben.

20. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Oja heerlijk, heel hard meezingen.
    Vorig jaar appte me buurjongen mij: leuk he buuf die die top 90 op de radio, ik kon je op eind van de straat al horen :D :)

Deel Deze Pagina