Ik ben 5 weken zwanger en ga morgen zwemmen vroeg me af of ik ook in een stoombad mocht, weet wel dat het afgeraden is om in een sauna te gaan de eerste tijd maar over stoombad lees ik verschillende dingen wie kan me helpen/?
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Zwemmen mag wel (ik heb steeds mogen zwemmen van de gynaecoloog). Expliciet gevraagd wegens vroeggeboorte van ons eerste kindje. Stoombad geen ervaring mee!
Ik zou het niet doen, een heet bad (boven de 38 graden) wordt ook afgeraden. Een stoombad is minstens zo warm. Je loopt dan namelijk het risico dat je interne temperatuur hoger wordt dan 37 en dat is erg slecht voor het kindje. Bubbelbad wordt ook afgeraden, weet alleen niet in welk deel (of de hele?) zwangerschap dat is, dat had volgens mij meer met mogelijk infectie gevaar te maken. Zwemmen is geen probleem!
sauna en stoombad is niet goed omdat jec sneller kunt flauwvallen. zwemmen mag gewoon anders zou er geen zwangerschapzwemmen bestaan. en heb hele zwangerschap gezwommen.