Onze tweeling is nu ruim 4 maanden oud en wegen beiden tegen de 6 kilo aan. Nu mag ik van het CB beginnen met een fruit / groente hapje en ik mag over naar 4 flessen. Nu drinkt koen 5 x 180 en de gaan schoon op. Lotte krijgt ook 5 x 180 en drinkt in totaal 900 / 950 ml. Nu ik over mag op 4 flessen moet ik dan de flessen ophogen? En als ze dit niet aankunnen maar gewoon 200 ml blijven drinken is dit dan niet te weinig (800 ml per dag) En heb je een idee voor een goed schema? ik begin de dag om 06.00 uur en wil de laatste fles zo rond 19.00 / 19.30 uur gaan geven...
Hallo! Je mag over op 4 flessen maar dit hoeft niet hoor. Als het lekker gaat en je wil niks veranderen hoeft dit niet hoor! Mocht je naar 4 voedingen willen mag je het ophogen maar inderdaad 800ml is ook voldoende hoor. Een ritme zou kunnen zijn 6 uur-half 11-3 uur en dan half 8. Eventueel tussendoor zou je kunnen kijken om tussendoor een fruit of groentehapje te proberen. Het tijdstip hiervan maakt niet zo heel veel uit. Vaak is tussen 3 en half 8 een moment om iets te gaan proberen. Succes groetjes Femke
hoi Femke bedankt voor je antwoord. Ik ben gisteren direct begonnen met 4 flessen aangezien ik ze altijd moest wakker maken rond 22.00 uur. Ik heb dat gisteren dus niet gedaan en ze sliepen van 20.00 uur tot 6.00 uur....heerlijk doorgeslapen dus Vandaag ook direct begonnen met flessen van 210 + 7 en koen drinkt tot nu toe alles op en lotte heeft 1 keer 20 ml laten staan. Ze krijgen vandaag nog 1 fles en dan slapen ze hoop ik weer net zo lekker als afgelopen nacht. Morgen wil ik beginnen met een groente-hapje... Als ze dit zo vol houden dan krijgen ze toch nog wel genoeg binnen om van te groeien want heel erg groot zijn ze natuurlijk nog niet.....
Klinkt super! Ze krijgen zeker genoeg binnen, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Hopelijk is het slapen goed gegaan, lekker he? Groetjes Linda
hhheeerrrllijk Maar toch nog 1 vraagje (komt toch weer die iets onzekere moeder naar boven).... En als ze nu 4 flessen van 180 + 6 drinken? Is dat dan nog voldoende? Want Koen kan wel 210 + 7 op maar Lotte heeft er toch iets meer moeite mee...
Hoi, Het ene kindje heeft genoeg aan 800 ml en het andere kindje drinkt 1000 ml, dat verschilt en is geen probleem als ze maar goed groeit. Groetjes eveline