nutrilon forte of nutriton toevoegen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Jessmin, 28 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Beste voedingsdeskundige,

Het lijkt of mijn 3 wkn oud zoontje nog erg veel honger heeft na een fles van 150/5 (die er ook veel te snel ingaat). Hij mag dit eigenlijk nog niet omdat hij wél zes keer wil drinken, dus dan krijgt hij teveel. Daarom had ik wat vragen waar u me misschien mee verder kan helpen.

1. Welke fles is de fles die het meest langzaam drinkt? Hij krijgt nu Tommee Tippee maar dat duurt dus maar 10 min en dan is ie al op.

2. Het cb zegt dat ik nutrilon forte kan geven maar omdat ik huisstofmijtallergie heb adviseert nutricia mij dat ik nutriton moet toevoegen aan de nutrilon hypoallergeen die ik nu geef. Maar aangezien ik niet helemaal zeker weet of hij niet last heeft van krampjes (dan gaan ze ook happen naar alles, schijnt), en hij bij de overstap van bv naar fv verstopping kreeg, vroeg ik mij af, welke optie is het beste voor zijn darmpjes? Nutriton toevoegen of nutrilon forte gaan geven?

3. Welke speen en fles moet ik gebruiken bij het toevoegen van één schepje nutriton aan zijn voeding, mocht ik die optie kiezen? Kan dat gewoon met een 0 maanden speen of lukt dit niet?

Alvast bedankt voor uw tijd!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

10 minuten drinken is inderdaad wat te snel. 15-20 minuten zou beter zijn. Je zou eens bij de Kruidvat kunnen informeren. Volgens mij hebben ze speentjes waar je zelf een gaatje in kunt maken. Als je dat gaatje heel klein maakt, dan gaat het misschien beter.

Een voeding voor hongerige baby's is voor kindjes met krampjes vaak niet zo'n succes. De krampjes kunnen hier erger van worden. Je kunt inderdaad het beste hypo-allergene voeding blijven gebruiken, zeker omdat je huisstofmijtallergie hebt. Wanneer je nutriton aan de hypo-allergene flesvoeding toevoegt, gaat je zoontje ook wat langzamer drinken. Dat zorgt ervoor dat hij wat langer tevreden raakt. Misschien kan je dit eerst proberen, want als je de voeding wat dikker maakt heb je misschien geen andere speen nodig.

Welke fles en speen je nodig hebt hangt helemaal af van de zuigkracht van je zoontje. Dat is dus voor mij erg moeilijk om te zeggen. Probeer het eerst maar eens met de fles en speen die je nu gebruikt, wie weet gaat dat gelijk goed! Succes!

Groetjes Linda

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Dank voor uw snelle reactie! Dus nutriton veroorzaakt geen krampjes? En kan ik de 0 mnd speen van Tommee Tippee blijven gebruiken of stroomt daar geen nutriton doorheen?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Als je begint met nutriton kan je wel wat krampjes verwachten, maar dat hoeft dus niet perse. Je kan de hoeveelheid het beste langzaam opbouwen. Of je de 0 mnd speen kan gebruiken hangt van de zuigkracht van je zoontje af, probeer het en als het niet gaat kan je een groter speentje proberen.

Groetjes Linda

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha Linda,
    Ik wilde even zeggen dat ik het super vind dat je zo snel mijn vragen beantwoordt. Vooral omdat ik er vanaf vandaag mee bezig ben/ga.
    Ik had nog één laatste vraagje: ik merk dat hij op Nutrilon Standaard 150/5 (wél 6 voedingen waarschijnlijk, dat heb ik nog niet geprobeerd of hij dan zelf gaat minderen. Met die nutrilon hypo deed hij niet minderen iig) langer slaapt, dus dat het zwaarder valt dan de hypo. Maar omdat 6x 150/5 net teveel is, dacht ik dat ik dat dan beter niet kan gaan geven (en ook vanwege de allergieën misschien?). Maar is dit dan niet toch beter dan nutriton te gaan toevoegen? Ook vanwege het feit dat de darmpjes misschien beter de Standaard kunnen hebben dan de nutriton? En omdat over twee weken hij misschien wel een liter mag en dan zit je tenminste niet aan de verdikkingsmiddel... Lijkt mij misschien dat een liter Nutrilon Standaard per dag beter is dan de voeding aan te dikken met Nutriton...?

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Wanneer er i jullie gezin allergieën voorkomen, kun je beter een hypo allergene voeding met nutriton gebruiken dan een Standaard voeding. Dat geldt alleen als je kindje nog geen Standaard voeding gedronken heeft.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina