Goedemorgen meiden Sorry, kom even mijn hart uit storten en advies vragen. zit gewoon te huilen hier Belde net mijn baas om me ziek te belden. de pijn wordt steeds erger en trek het niet meer om nog 2 dagen te werken,moet gewoon even rust hebben. zegt ze dood leuk: " dit kan natuurlijk niet, je belt het ziekenhuis maar dat je NU geholpen wil worden omdat je niet meer kan werken en toen zei ze doei en hing op Wat moet ik hier nu mee. vond het ook giga erg om me ziek te melden en dan krijg je zo'n reactie. Belde vorige week naar de gyn om mijn afspraak te vervroegen, kon ik afgelopen donderdag terecht maar toen kon ik geen vrij krijgen op mijn werk en dan had ze a.s donderdag pas weer een gaatje. dus ze zal nu echt niet opeens 10 gaatjes hebben zodat ik NU geholpen kan worden.. Belde mijn moeder en die zeg dat ik haar gewoon terug moet bellen en zeggen dat ik niet eerder terecht ken en dat ik dus niet kom werken maar heb daar het lef niet voor ( mietje ben ik he ) nou zit ik hier lekker te janken en me druk te maken wat ook niet goed is voor die pijn. Liefs Kaatje
hoi kaatje tjeetje mina zeg, subtiel iemand. ik denk dat je idd terug moet bellen, om te zeggen dat je echt niet in staat bent om te komen werken. Vertel daar dan ook bij dat je hier zelf ook ontzetend van baalt, en dat je niet staat te springen om je ziek te melden... ik herken t nml als ik me ziek meld (en das best weinig), krijg ik meteen te horen of ik niet aangepast werk kan doen (ik werk met verst geh.).. dan vetel ik altijd, als ik me ziek meld, dan ben ik ook echt ziek genoeg om thuis te blijven.. KOm op meid, effe voor jezelf opkomen....(hebben we allemaal moeten leren hoor) Succes, beterschap en succes donderdag! X en knuf Bengel
Wat een verschrikkelijk mens is die baas van je zeg. Dat kan je gewoon niet zeggen,je belt toch niet voor niets. Jij voelt het toch. Dit mag ze ook helemaal niet van je eisen. Volgens mij kan je ook niet eerder terecht nee,plannen het allemaal te strak in. Want jij hoeft tegen je baas niet eens te vertellen waarom jij ziek bent.... (we zijn meestal te eerlijk) Probeer alle moed bij elkaar te verzamelen en bel op en zeg dat je gewoon ziek thuis blijft. Nou meis kom op. Groetjes kareltje
heb de gyn gebeld en had geen plekje meer dus als mijn baas het er niet mee eens is moet ze maar een arbo arts langs sturen... poe hee nu nog de baas bellen. ben echt een klein mietjes (schaam schaam) xxx
Iedereen kan ziek worden. En je doet dat tenslotte ook niet voor je lol...Ik neem aan dat jouw baas ook geen mega-imuunsysteem heeft zodat ze zelf nooit ziek wordt?? Ik zou ook zeggen dat je niet van haar opmerking gediend bent. Opkomen voor jezelf!!
Meis, Ik herken je situatie helemaal, want ook ik heb altijd (min of meer) problemen als ik me ziek moet melden. Vervelend he dat onbegrip! Ze prob je onder druk te zetten en daar ben je (net als ik) bevattelijk voor! Ik zou proberen haar terug te bellen al vind je het moeilijk en je hoeft haar NIET te vertellen wat je hebt. Je kan niet komen werken ..punt. En als je sterk genoeg bent moet je zeggen dat je niet gediend bent van haar opmerking(en) Wat je wel zou kunnen doen is het telefoonnummer van de arbo-dienst-arts vragen aan haar!! En zeggen dat je die gaat bellen om hun even op de hoogte te stellen van wat er met je aan de hand is! (dan dimmen ze meestal wel in, maar dan moet je ook wel zelf bellen naar diearbo dienst) Ze kan je gewoon niet dwingen. Enige wat dan kan gebeuren is dat je langs moet komen bij de bedr/arbo arts. Ik vertel ook altijd te veel WAT er met me is, maar dat gaat je wg-er niet in detail aan! Ziek =ziek..klaar. Ik zit nu ook thuis ziek en ik zal je de story besparen. Mij proberen ze ook altijd te pushen/manipuleren en dan ga ik maar weer werken..terwijl ik eigelijk niet in staat ben. Denk aan jezelf! Mirre
Veertje, ze is dus idd nooit ziek he. vraag me niet hoe ze het doet maar goed. haar hart ligt in de zaak en komt altijd werken heb haar gebeld en een lekker partijtje zitten janken aan de telefoon (schaam) Nu was ze opeens weer heel lief en vind het raar dat het ziekenhuis me zo lang laat lopen. haar reactie net was dus niet naar mij bedoeld maar naar het ziekenhuis toe. mag nu tot donderdag thuis blijven en bel als ik meer weet. ik wil dat ze dat ding er uit gaan halen want wordt hier niet goed van. op mijn werk hou ik me groot en loop thuis alleen maar te janken om dat ik alles wil mijn maar lijf niet... bedankt dat ik mijn hart weer ff mocht luchten. Liefs
Lieve Kaatje, Het is fijn dat ze nu wat begripvoller was voor je, maar zij bepaalt niet wanneer en hoe lang je thuis mag blijven he.. Onthou dat goed! Mirre
ja vind ik wel. ga nu even met een kop thee op de bank zitten want achter de pc is niet best voor mijn rugpijn.kom vanmiddag nog even spieken xxx
Dat is wel heel vervelend maar als je niet in staat ben om te werken gewoon lekker thuis blijven. Bazen doen vaak wel moeilijk als je ziek meld maar zei zijn er voor verzekerd en vaak gaat het direct al op de verzekering dus ze moeten niet zo zeiken. ik wens je heel veel sterkte en laat je niet op de kast jagen
vreemde zaak allemaal , maar kaatje dat jij geen vrij kon krijgen om naar je gyn , dat is ze verplicht je daarvoor vrij te geven net als tandarts en huisarts dus die dame zit zelf goed fout , ik zou me zeker niet oplaten jagen door haar en dan maar naar de arbo dan die hebben nog wel eens meer hart dan bazen ik zou zeker niet eerder gaan dan na je gyn controlle haar schuld dat je nu nog in de onzekerheid zit , had ze je maar moeten laten gaan wat haar plicht was sterkte meis met je pijn hopelijk krijg je meer duidelijkheid
bij ons is het normaal dat je afspraken voor arts, tandarts enzo in je vrije tijd moet plannen ,dat is bij mij dus de woensdag of donderdag ochtend, nou heeft ze tegen mij gezegt dat ze een uitzondering maakt dus dat het normaal niet uitmaakt (hadden afgelopen donderdag uitverkoop dus grote drukte) en dan krijg ik als enige ook mijn uren doorbetaald. nu heb ik me voor vandaag en morgen zo ie zo ziek gemeld en de eerste 2 dagen zijn voor mezelf xxx
@Kaatje85 Denk aan jezelf en aan de kleine he meis. Je kiest er ook niet voor om je niet lekker te voelen en wat niet gaat dat gaat niet. Je moet jezelf nu niet voorbijlopen en je al helemaal niet schuldig voelen. Ik weet hoe het is als je werk te zwaar voor je wordt (ook al wil je nog zo graag) en ik voelde me ook altijd schuldig, maar je kiest er uiteindelijk zelf ook niet voor om ziek te zijn! Doe lekker rustig aan en luister naar je lichaam. Ik heb daar zelf ook nog moeite mee hoor. Liefs, Velobabe