En kijken ze dan alleen naar blaasontsteking of gaan ze ook nog naar andere dingen kijken? Wat de assistente zei: Ze konden geen sporen van blaasontsteking vinden, maar omdat ik zwanger ben en gisteravond bloed in de urine had (waren nu geen sporen van gevonden), wilden ze de urine verder onderzoeken.
het kan zijn dat ze op GBS checken, een streptokokken bacterie, die kan in je urine zitten. dan moet je eventueel met bevallen een infuus met antibiotica, dat hebben ze bij mijn 1e en 2e zwangerschap ook gedaan, bij mijn 1e zwangerschap werd er positief op getest dus kreeg ik een infuus, en bij de 2e negatief, dus hoefde er niks te gebeuren. Vaak als ze je verdenken van een blaasontsteking maar niks kunnen vinden zoeken ze daar nog even naar.
Dank jullie wel! We zullen zie wat eruit komt! Ik ben in ieder geval blij dat het geen (ernstige) blaasontsteking blijkt te zijn, zal niet de eerste keer zijn dat ik er véél te laat achter kom
hartstikke goed hoor dat je urine hebt gebracht, als je zwanger bent zit je in de risicogroep wat betekent dat je er zieker van kan worden dan als je niet zwanger bent. dit geldt ook voor mannen, kleine kinderen en mensen met diabetes. de reden dat het naar het ziekenhuis gaat is dat het op kweek wordt gezet wat betekent dat ze dan op een andere manier gaan kijken of er bacterieen inzitten. zo ja; dan gaan ze bekijken waar de bacterie gevoelig voor is en die antibiotica krijg je dan. dat ze het in het ziekenhuis ook standaard nakijken op streptococcen is bij ons niet zo en wordt alleen gedaan bij afscheidingproblemen die niet overgaan met medicatie. hopelijk heb je geen blaasontsteking maar let wel op: krijg je meer klachten, koorts of voel je je ziek dan moet je niet die 5 dagen afwachten hoor! ik weet zo niet meer wie dat zei over dat de assistente vraagt waarom iemand wil komen maar dat wordt gedaan om zo te kunnen bepalen wanneer iemand gezien moet worden. bv bij hartklachten, hoesten, griep etc. dit is alleen maar in het belang van de patient zodat er minder kans zijn op complicaties. willen patienten het niet vertellen dan is dat ook goed maar vertel er altijd wel bij dat wij ook beroepsgeheim hebben en dat het eigen risico is omdat wij niet kunnen inschatten of het tussendoor moet worden gezien. en daarbij komt ook dat wij in de dossier kunnen kijken van alle patienten van onze praktijk dus achteraf kun je altijd nazien waarom iemand is geweest.
Pff, huisartsen. Het heeft mij al een hoop energie gekost. Ik heb een huisarts, die is van 9 tot 12 bereikbaar. Zowel telefoonisch als spreekuur. En al die tijd daar buiten, heb je gewoon pech. Ze zijn dan dicht Balie van de assistente ook. Heb me hier al zovaak boos om gemaakt, heeft toch geen zin. Dus ga naar een andere HA.
goed dat je doorgezet hebt hoor, ik ben ook wel benieuwd of er nu in het ziekenhuis nog iets uitkomt. Ik hoop het niet voor je.
Ik ben heel tevreden over mijn huisarts, heb maandag ook urine ingeleverd, maar had gelukkig toch geen blaasontsteking. En vandaag gebeld voor esmafene en de neusspray voor zwangeren. Heeft de dokter mij netjes terug gebeld. Alleen hij was wel een beetje ' boos' op mij omdat ik geen rust hou en weer veel te vlug ben begonnen met werken.
hier een hele lieve ha en assistengroep in de praktijk. De dokter woont hier ook in het dorp. Lekker boers haha de hapraktijk waar mijn oma en ouders enz. bij zitten is ook zo. Mijn oma is 87 en kan nauwelijk nog lopen en woont in een verzorgings/aanleunwoning en had laatst ook blaasonsteking. maar ze bleek allergisch te zijn voor de kuur.. Moest ze maar ff langs komen. jahoor! er lag 15 cm sneeuw, ijzelde en was dus spekglad.... terwijl de ha had afgesproken dat oma altijd huisbezoek van hem zou krijgen omdat hij haar toch echt te oud vond om langs te komen. Maarja de assistente vindt van niet. en toen mijn moeder ter controle urine van oma langsbracht om vijf over tien, werd het toch echt niet meer nagekeken, want dat doen ze voor 10 uur en daarna hebben ze andere bezigheden. Dus oma moest maar ff een dagje wachten....
nou tjonge zeg wat een assistentes hebben jullie. Hier gelukkig altijd hele vriendelijke! waardoor ik ook overweeg om een opleiding hiervoor te gaan volgen omdat ik punt 1: iets anders wil gaan doen en me dit erg leuk lijkt. En punt 2: ik meer uren wil maken dan wat ik nu maak. Dus als iemand suggesties heeft qua opleiding ed.. pb maar! . on-topic: Vervelend zeg dat ze dat dan niet nakijken.. heb een jaar of 7 terug ook heel veel last gehad van blaasontsteking vaak zo'n 4 keer per 5 maanden ofzo, of misschien wel vaker. En dat ging echt met vlagen. Dan ging het weer een tijdje goed en dan kwam het weer. Elke keer werd er gevraagd of ik voldoende dronk, en elke dag een schone onderbroek aan deed... jah duh! tuurlijk! kreeg uiteindelijk wel een kuurtje mee... Weet hoeveel pijn het kan doen! Lag ook bijna de hele dag in bad om de pijn te verlichten.. Gelukkig heb ik er de laatste jaren geen last meer van gehad!