Hi Meiden... Ik heb 10 dagen geleden iets verkocht via MP, dit heb ik de 20e op de post gedaan. Nu krijg ik een email dat er nog steeds niks ontvangen is, dit vind ik erg vervelend. Weet iemand of er mogelijkheden zijn om het pakketje te achterhalen, het was geen verzekerde post, het was een shirt verzonden in een grote witte envelop, met daarop 1,84ct. Ik wil niet dat degene aan wie ik het verkocht hebt denkt dat ik haar oplicht, ik vind dit heus erg vervelend. Wat zouden jullie doen als het niet te achterhalen is? Die gene geloven op haar woord, en het geld terug storten, ook al is het niet mijn fout?
Wie weet licht zij de boel idd wel op, maar hoe dan ook, ik zou me er ook heel vervelend onder voelen. Ik denk dat ik het geld terug zou storten en in het vervolg mijn pakketjes aangetekend zou versturen.
TNT bellen en vragen of ze nog eens goed kunnen zoeken? Misschien is ie bij een van de punten wel uit de kar gevallen?
zou het geld terugstorten en in vervolg niet meer met gewone post versturen maar als pakketje van 6,75.. dan heb je in elk geval een trackingnummer.. dit omdat jij als verkopende partij verantwoordelijk bent voor zending tot die afgeleverd is
Ze mailde ook contstant met allerlei vragen, daarom twijfel ik een beetje aan het feit of het misschien wel is aangekomen....... denk dat ik de tnt bel, vraag of ze willen zoeken.... komt er niks, dan stort ik de helft terug, het is natuurlijk niet mijn fout, dus vind het belachelijk om het gehele bedrag terug te storten. Maar voel me er wel erg vervelend onder.
ik heb wel eens een boek niet ontvangen, en helaas wilde de verkoper nergens aan meewerken. ik zou voorstellen om tnt te laten zoeken, en mocht daar niks uitkomen de schade te delen.
Dat vind ik dus het risico van verzenden en dat gaat dus de koper aan.. Ze had het ook op kunnen halen?! Zou gewoon even TNT bellen en kinken wat daar uit komt.. Ik ben meer bang dat jij opgelicht wordt!
Je kan TNT onderzoek laten doen, hebben ze speciaal formuliertje voor dat je moet invullen. Mijn ervaring is helaas dat t nooit wat uithaalt, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
of je wel of niet bent opgelicht kun je natuurlijk niet zeker weten helaas trek je als verkopende altijd aan het kortste eind ik heb weleens geld teruggestort en na 4 dagen kreeg ik een mail ze had het alsnog ontvangen en wou mijn geld terugstorten. dus niet iedereen is zomaar een oplichter. ik zou tegen haar zeggen dat je het nog 1 weekje afwacht en dan het voorstel de helft van het kledingstuk terugbetalen. dan heb jij je in ieder geval van je goeie kant laten zien
TNT bellen en even navragen... en in het vervolg met pakketpost versturen. Dan heb je altijd een track n trace nummer.
waarom word iemand altijd meteen als oplichter bekeken gatverdamme!!! mijn man is zijn horloge (breitling per post kwijtgeraakt gelukkig voor 25,00 wel verzekerd op laten sturen) wij zeggen nu toch ook niet dat we zijn opgelicht en zou t erg vinden dat ze zo iets van mij zouden denken. wij hebben via tnt wel 3800 euro terug ontvangen gelukkig dat we het verzekerd hebben verzonden. maar was wel een heel onderzoek van 12 weken zowel wij als de juwelier moest verklaringen ondertekenen
Mirell: Weet je hoeveel er opgelicht op MP? Dan is het toch niet zo gek dat mensen hun twijfels hebben bij een soortgelijk verhaal. Het komt vaak voor dat mensen op deze manier een verkoper proberen op te lichten. Ik als verkoper zou eerlijk gezegd ook nooit het geld terug storten. Ik vind het voor risico van de koper komen, wil ze dit risico niet lopen dan had ze maar voor ophalen of verzekerd verzenden moeten kiezen.
Ik heb het ook een keer gehad dat iemand haar dvd niet had ontvangen. Had het met de gewone post opgestuurd. Ik heb haar het geld terug gegeven, vond ik wel zo netjes.
Pardon?? Waarom moet je dat zo zeggen? Ik zeg alleen dat ik daar bang voor ben omdat dat ontzettend vaak gebeurd op MP en zo ook bij mij.. Dus wil je aub netjes zijn en niet zo reageren?
Ik twijfel door het volgende ; er werd een vragenvuur gemailt dat duurde ongeveer een dag of 2, ik vind het niet erg om overal op te antwoorden, maar dit was erg overdreven. Vervolgens krijg ik een mail vandeweek dat het pakketje niet is aangekomen, dit kreeg ik woensdag en het pakketje is de 20e verstuurd. Vervolgens reageer ik dat we even moeten wachten omdat het misschien nog wel komt. Nog geen uur later krijg ik op de advertentie (deze stond nog steeds als gereserveerd, ik verwijder altijd pas als diegene het ontvangen heeft) een bod, met de zelde voor letter als diegene haar naam begint, en dezelfde achternaam, maar een hoger bod, en een ander email adres. Dus ik reageer terug dat het shirt niet meer te koop is maar dat de advertentie nog op gereserveerd staat zolang de koper nog niets ontvangen heeft. 5 min later krijg ik van de koper weer een mail, wat we er aan gaan doen. Vond het een beetje vreemd allemaal, daarom twijfel ik of het shirt misschien toch wel is aangekomen......... Maar goed er wordt zoveel opgelicht op MP, ik zeg dan ook altijd dat ik het wil verzenden voor 6,75 euro dat is verzekerd, maar meestal wil men dit niet, dan denk ik eigen schuld, maar ik heb ook geen zin om afgeschilderd te worden als een oplichter, want ik het het echt op de post gedaan. Dus bel idd de tnt wat we er aan kunnen doen, als we dan met 2 wkn niks horen, stort ik de helft terug.
Volgens mij is de verkoper verantwoordelijk. In het vervolg iets als pakket versturen is ook niet altijd handig. Een truitje of broekje is vaak nog goedkoper dan de verzendkosten op zo'n moment. Ik koop en verkoop al heel wat jaren op marktplaats en ben in al die tijd nog nooit opgelicht (wel eens dat een koper niets meer van zich liet horen, maar das een ander verhaal), dus om nou gelijk te roepen dat iemand je oplicht vind ik ook een beetje overdreven. TNT post garandaart nooit 100% aankomst, dus de fout kan best daar liggen.
Ik ga verder geen reacties lezen maar ik zou het geld terugstorten. @wonderbaby, dat valt toch wel mee?
Nee dat vind ik niet meevallen.. TS: ik denk echt dat jij opgelicht wordt als ik naar haar mails kijk en je verhaal zo.. En zeker dat ze geen pakket post wil, denk ik van ja het is haar probleem toch?!