Vrijwilliger goede doelen!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Zojuist de aflevering van Cordaid Memisa gezien en gelijk donateur geworden. Ik heb alleen vaak het gevoel dat ik meer wil doen voor deze arme mensen. Natuurlijk kan ik niet zomaar naar zo'n land toe, maar in NL is misschien wel het een en ander te doen.

Wie is vrijwilliger voor een goed doel en wat doe je dan allemaal?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Voor mijn werk koppel ik straks young professionals aan goede doelen. Dan moet je alleen wel minimaal HBO opgeleid zijn en minimaal 3 jaar werkervaring hebben binnen je expertisegebied. :) Is wel leuk, want deze mensen zetten hun expertise dus gratis in bij goede doelen (ze moeten wel solliciteren voor de opdrachten).

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Yukl: klinkt interessant...over wat voor expertise gaat het dan bijvoorbeeld?

4. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh en om wat voor functies gaat het dan?
    Heb zelf geen hbo hoor, maar ben even benieuwd waar het dan om gaat!!

Ik zat eigenlijk te denken aan donateurs werven op beurzen/evenementen ofzo...

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja, ik ben vrijwilliger bij de dierenbescherming. Ik ben contactpersoon voor de collecte en doe diervoeracties (ongeveer 1x in de 2 maanden)

Ik heb eerder gewerkt voor een vogelopvang, maar dat was me wat te zwaar (was eens per 2 weken een hele dag en ik werkte toen nog fulltime)

Ooit wil ik wel weer wat meer doen, maar daar heb ik nu de tijd niet voor. ;)

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik heb 1 x gecollecteerd voor de Dierenbescherming, maar ik vond de afhandeling niet goed geregeld. De collectebus moest bij iemand thuis afgegeven worden en heb er verder niets meer van gehoord. Van tevoren werd gezegd dat we nog zouden horen hoeveel geld er binnen was gehaald. Ik vond het dus slecht geregeld en heb het niet weer gedaan!

Maar toch lijkt het me leuk om weer eens iets te doen. Voor de dieren of ontwikkelingswerk.

7. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja logisch dat je je bus moet inleveren bij iemand ;) Het klopt alleen niet dat je er niets meer van hebt gehoord. Iedereen die zijn naam in de bus heeft gedaan krijgt in principe een brief met hoeveel geld in de bus zat. Ik loop zelf ook al jaren collecte en ben dus contactpersoon (straks voor de 3e keer) maar heb altijd bericht gehad. Misschien een foutje?

Jammer dat je alleen daardoor niet meer wilt collecteren, het afhandelen (incl tellen van alle bussen!!!) wordt ook allemaal door vrijwilligers gedaan.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    hahahah ja logisch dat ik de bus moest inleveren. maar toen we op het adres kwamen van die persoon hing er een briefje dat we de bus ergens neer moesten zetten, zo onpersoonlijk allemaal! had er een slecht gevoel bij. en toen ik ook nog eens niets hoorde was ik het zat!

heb trouwens ook nog een keer geholpen bij een dierenasiel. alleen kreeg ik echt het gevoel dat ik overbodig was! ze had niet eens een echte klus voor me, ja de pension dieren borstelen. nou die vind ik niet zielig. dan kan ik beter met mijn eigen hondje wandelen. ik moest zelf ook overal om vragen... dat was dus ook niks. ik dacht dat vrijwilligers nodig zijn bij de dierenbescherming.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Meest veelvoorkomend (waar ook de meeste vraag naar is) is strategie, rechten, marketing & communicatie en human resources. Maar we hebben laatst ook iemand aan het bestand toegevoegd die regisseur is.

Deel Deze Pagina