Eerste ronde

Discussion in 'Zwanger worden' started by cle23, Jan 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cle23

cle23 Actief lid

Dec 10, 2008
    420
    0
    0
    We hebben de eerste ronde achter de rug, maar helaas negatief :(.
    Hoop dat het volgende ronde positiever uitpakt...
    Wie kan ook alleen aan baby's denken? hihi

2. Marjannn

Marjannn Bekend lid

Dec 31, 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Spannend he?
    Weet je wat? Doe gewoon mij na, dan heb je na de 2e ronde ook een positieve zwangerschapstest in je handen. :)

3. sylcor

sylcor Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ik ben er ook wel veel mee bezig hoor....maarnaarmate ik lange moet wachten op mijn ongi zakt de moed er ook wel een beetje van... dan ben ik liever net als jou gewoon na een maand ongi...

4. ninii

ninii Lid

Nov 18, 2008
    73
    0
    0
    supermarkt medewerkster
    Ja ook wij denken alleen nog maar aan beebs 8)
    We zitten nu in ronde 3, bijna 4.
    En nog niks :(
    Als het deze maand niet raak is,
    ga ik toch eens foliumzuur proberen.
    Lees het veel hier, dus wie weet is dat ons hulpje..

x Nini

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

@ nini; als ik jou was zou ik ju al met foliumzuur gaan beginnen ;) foliumzuur moet je innemen om dingen zoals een open ruggetje bij je baby te verkleinen, en moet je al 4 weken voor de bevruchting mee beginnen , tot 10-12 weken in de zwangerschap .aangezien je nooit weet wanneer je bevrucht wordt moet je daar eigelijk mee beginnen op het moment dat je voor een kleine gaat om zo de kans op afwijkingen te verkleinen

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    De eerste ronde dacht ik er veel aan en de 2de ronde ook wel maar nu in de 3de ronde valt het eigenlijk wel mee heb zoiets van nou ja ik zie het wel of het komt of niet!

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Foliumzuur heeft niets te maken met verhoogde vruchtbaarheid. Foliumzuur moet je slikken om je kindje te beschermen tegen bijv open ruggetje. Hiermee moet je vier weken voor bevruchting mee beginnen, dus eigenlijk zodra je besluit een kindje te willen (omdat je nooit weet hoe snel of langzaam het gaat)

8. Yv86

Yv86 Bekend lid

Dec 14, 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Hier ook nog steeds in ronde 1 (5 dec voor het laatst ongesteld)

Ga vanmiddag een testje er tegenaan gooien, want op de test van zaterdag was een licht roze streepje zichtbaar.......
    Ook heb ik de nodige kwaaltjes (die ik had tijdens mijn vorige zwangerschap)
    - humeurig (zomaar kunnen huilen om niets)
    - Branderig gevoel aan borsten (tepel sinds vanmorgen grooter)
    - steken in buik, lies en vagina

Vanmiddag testen maar

9. Janneke G

Janneke G Actief lid

Oct 31, 2008
    204
    0
    0
    Front office medewerker
    Venlo
    in het begin dacht ik er ook erg veel aan, pas het moment dat ik
    bij mezelf dacht: owjee dit kan nog maaaaanden duren was het ineens raak!
    helaas misgegaan.
    toen we het weer probeerde dacht ik in het begin: dit doen we wel effe,
    later begon het steeds moeilijker te worden, vooral met de feestdagen( ik zou toen al 24 weken zijn) maar nu gaat het wat beter: is het zo dan is dat geweldig, zoniet dan op naar de volgende ronde!
    heel veel succes dames! 2009 word ons jaar!

10. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,875
    9,388
    113
    Gelderland
    Eerste ronde dacht ik er alleen maar aan, tweede ronde een stuk minder ( ook allemaal drukke dagen). en nu hoop ik toch echt wel dat het deze maand raak mag zijn. ;)

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hehe, volgens mij hoopt iedereen die op dit forum zit en nog niet zwanger is dat 't deze ronde raak mag zijn ;) Dus je bent niet de enige :D

12. Blij ei

Blij ei Fanatiek lid

Aug 20, 2008
    1,719
    0
    0
    Ik was ook alleen maar bezig met zwanger worden de eerste 2 rondes. Voelde van alles (vooral van t ontpillen) en totaal verslaafd aan t forum hihi.
    Daarna wat minder mee bezig, maar nu kan ik aan niets anders denken (zie mijn banner), heel spannend!
    Het gekke is dat ik in de rondes van alles voelde alsof ik zwanger zou zijn en dus niet was en nu voel ik niets.
    Allemaal veel plezier en succes met zwanger worden :)

13. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

Mar 28, 2007
    977
    1
    18
    dit is ook mijn eerste ronde, ben 27 dec ongi geworden en sinds dien ook geen pil meer geslikt.
    maar ik heb na mijn bevalling eigelijk maar 8 maandjes aan de pil gezeten, heb je dan ook heel veel last van ontpillen? of valt het dan mee.
    ik dacht na een week ofzo al mijn ei gevoelt te hebben want had last links onderin mijn buik leek op eisprong.
    maar vond dat wel heel vroeg hebben overgens wel geklust.
    en nou een paar dagen geleden had ik ook krampen links onderin kon bijna niet lopen, en heel veel rekbaar slijm.
    dus waarschijnlijk mijn echte ei sprong.
    maar ik heb al een hele week giga pijnlijke tepels. soms net of ze in brand staan. en kan er niet aankomen.
    en had gister wat steekjes in mijn vagina.
    zijn dit ook allemaal ontpillings verschijnselen.
    want lijkt me wel heel vroeg om nou al van alles te voelen voor een eventuele zwangerschap.

Yv86 spannend joh ben benieuwd.
    laat je het wel ff weten.

liefs diane

14. Priscilla83

Jan 10, 2009
    48
    0
    0
    Recruiter
    Hoofddorp
    Dit is ook mijn eerste ronde en ik vind het raar, spannend, eng, geweldig en weet ik niet wat voor een emoties er allemaal vrijkomen. En van die emoties komen weer fysieke verschijnselen, ik voel van alles. Zelfs toen mijn vriend er nog niet klaar voor was en we nog condooms gebruikten tijdens mijn vruchtbare perioden was ik diep teleurgesteld dat ik ongesteld werd.

Doordat ik al een flinke tijd van de pil en andere hormoonhoudende anticonceptie ben, hoop ik dat het ook sneller gaat. Maar... dat stemmetje in mijn hoofd wil niet ophouden: mijn ouders hebben er 10 jaar over gedaan om mij te krijgen. Mijn moeder is 1 keer zwanger geweest en daar ben ik uit komen rollen. Niet echt een goed voorbeeld dus. Ik ben heel erg bang dat ook ik verminderd vruchtbaar ben. Deze angst speelt eigenlijk al vanaf mijn pubertijd, maar nu merk ik dat het me af en toe overvalt.

Herkent iemand dit of word ik gek?

15. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik ben nu ook bezig met ronde 1 en kan echt aan niks anders denken bijna!
    ik droom zelfs over baby's/zwanger zijn!

16. Ik ben nu met de 2e ronde bezig, maar herken wel wat jullie vertellen.
    Was er ook heel veel mee bezig, dacht ook echt dat ik zwanger was, maar helaas waren het ontpillingsverschijnselen. Opgezette buik, misselijk etc. Probeer er nu wel wat minder mee bezig te zijn.

17. Skye

Skye Niet meer actief

Oh ik herken dit zo allemaal. Ik maakte mezelf in ronde 1 ook helemaal gek. Hier op dit forum de hele dag meepraten. Van alles over baby's uitzoeken. Ik heb dan wel weer het geluk gehad dat dit maar 1 ronde hoefde te duren (die onzekerheid). Het over zwanger worden denken en dromen is al helemaal te gek, maar het zwanger zijn en het voelen trappen in je buik is gewoon hemels. Ik gun daarom echt iedereen van harte om snel zwanger te mogen zijn.

18. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Wij zijn ook met de eerste ronde bezig, volgende week dinsdag kan ik testen, als ik dan niet ongi ben geworden.
    Heel stom, de ene dag ben ik overtuigd dat ik zwanger ben, de andere dag overtuigd dat ik niet zwanger ben. :rolleyes:

Liefs

19. Skye

Skye Niet meer actief

Hahaha, had ik ook hoor

20. Meagan

Meagan Bekend lid

Jan 10, 2009
    729
    0
    0
    Alkmaar
    Ik raakte zwanger zonder ronde (pil) en nu weer ronde 1 omdat het vorige niet mocht blijven zitten. Het zou wel heeeeeeeeeel raar zijn als ik gelijk weer zwanger ben maar de wonderen zijn de wereld nog uit.

Share This Page