Krijg net een telefoontje van Energie Direct. Of ik ook stroom van hun wil. Jarissa had net de fles op en lag heerlijk op mn schouder te boeren. Ik heb dus maar even uitgelegd aan de telefoonmeneer waar die vieze geluiden vandaan kwamen. Afijn, hun stroom hoef ik niet. Maar hij had nog wat voor me zei hij. Hij vroeg hoe oud mn dochtertje was. Nou, bijna 3 maanden. Of ik haar wel eens visolie gaf? Of ik haar wel eens WAT gaf? Visolie! Dat vindt ze vast heel vies maar het is wel heel goed voor haar! Nou ja zeg, sinds wanneer geven meneertjes van de energieleverancier voedingsadvies voor baby's? : . Hmmm, even goed nadenken hoor.... Zal ik het maar gaan doen? Pfff, die vent is toch gek?
Ik ben daar ook eens over gebeld, maar dan wel door de leverancier van visolie. Ik heb toen eigenlijk best duidelijk gezegd dat ik dit niet wilde. Ik vind het maar een raar idee om zoiets zelf of aan je kleintje te geven. Als je het wil doen zou ik eerst informatie gaan inwinnen. Wel grappig dat een man zoiets aanraad! Liefs, Duveldraakje
No way dat mijn dochtertje iets anders krijgt dan haar fles! Toevoegingen kunnen later wel. Niet als ze nog geen 3 maanden is!
Wij hebben Kylian vanaf ongeveer 6 weken lijnzaadolie bij in zijn flesje gegeven. Dit omdat hij heel veel last had van verstoppingen en daardoor ook van krampen. We hebben het op advies van de huisarts gedaan (dus niet van de energieleverancier ) en het heeft heel goed geholpen. Misschien was hij net vader en heeft hij hetzelfde advies gekregen en is hij zo gelukkig en over the moon omdat het helpt dat hij je helpen wilde. Maar zolang je kleintje geen problemen heeft met vastzittende ontlasting zou ik niets bij de fles toevoegen. Groetjes Anita
Lijnzaadolie bij verstopping is ook heel logisch. En dan inderdaad nog op medisch advies. Maar visolie is weliswaar erg gezond maar de bedoeling van het toevoegen is dat je kindje lekker slim wordt. Nou, ze is zo al slim genoeg. Ik vind al die toevoegingen echt onzin. Kijk, in jouw geval heb je een probleem en daar zoek je natuurlijk een oplossing voor. Dat vind ik echt een ander verhaal. Gelukkig heeft Jarissa geen verstopping. Integendeel, door de Comfort is het heerlijk vloeibaar!
Ja het gaat dan om de omega nogwat wat er dan in zit. Dit zit dus ook in lijnzaadolie maar dat is gewoon een bijkomstigheid. Ach tegenwoordig willen ze geloof ik het liefst dat je op dag 1 al begint met pushen met die kleintjes, ze mogen niet eens meer gewoon kind zijn. Groetjes Anita
hihihihi wat raar.. Had net wel de man van de energie over de vloer, maar kreeg enkel een rekening van 245 euro.. "ja, ik heb de elektronika even vervangen".
Omega 3 visolie capsules omega 3 zit ook in becel boter en als je bv 2 keer per week vette vis eet is het ook prima
Precies. Ik eet ook heel regelmatig vis. Maar ga mn baby hier nog niet mee lastig vallen. Wat al eerder werd gepost: baby's mogen amper nog baby zijn. Er moet gelijk gepresteerd worden! Alsof ze zo niet goed genoeg is, zoals ze is.
Zo raar is dat niet hoor en waarschijnlijk een zeer goed bedoeld advies. Ik zelf gebruik visolie net zoals mijn kinderen en dus ook de jongste. Nu met mijn zwangerschap gebruik ik het nog steeds en het is idd erg goed voor volwassenen en kinderen. dus die vent is zo gek nog niet! De jongste zowiezo vanaf 6 maanden al .
In alleen het eten van vette vis zit tegenwoordig niet meer voldoende omega 3 vetzuren e.a die je wekelijks nodig hebt dus dat is allemaal een beetje achterhaald. En speciale visolie voor zeer jonge kinderen bestaan dus ook heeft totaal niets met presteren te maken , vreemde uitspraak vind ik om dat te zeggen baby's mogen tegenwoordig helemaal geen baby's meer zijn visolie helpt namelijk mee het imuumsysteem van je kindje te verhogen
Ik blijf het onzin vinden om een baby van 3 maanden al extra supplementen te geven. Maar ieder zijn mening. En in dit geval ging het wel degelijk om een advies met als reden dat visolie goed is voor de intelligentie.