Even afreageren.

Discussion in 'Zwangerschap' started by Elisek, Sep 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elisek

Elisek Lid

Dec 31, 2014
    72
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Sorry misschien komt ik over als een zeur maar ik word echt beetje gek.
    Ik ben bijna 14 weken zwanger dus de heb het de omgeving verteld en bijna iedereen vroeg of ik wel blij was met de zwangerschap. En mensen vinden me te jong enz sorry maar ben 22 ben toch geen 15?

Moest dit even kwijt..

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Gefeliciteerd meid! "De omgeving" heeft altijd wel wat te zeuren. Helemaal wanneer je zwanger bent lijk je wel publiekelijk bezit, mensen vinden je buik te groot/ te klein, je moet voor twee eten, mensen zitten aan je buik etc.
    Ach als je/ jullie maar blij zijn toch? En persoonlijk vind ik 22 een mooie leeftijd, ben je jong moeder.

3. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

Aug 19, 2015
    571
    1
    0
    Ik had graag jong moeder geworden, maar dat was mij helaas niet gegund. Nu ben ik 37 en word ik toch tegen alle hoop en verwachting in voor het eerst moeder...

Zolang dit is wat jij wilt en jij bent er blij mee, laat ze dan lekker kletsen.

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

May 21, 2015
    1,679
    39
    48
    Gefeliciteerd!

Uiteindelijk hebben mensen er natuurlijk geen zak mee te maken. Is er misschien een reden dat ze je "te jong" vinden?
    Ben je bijvoorbeeld alleenstaande studente? Kijk je nog sesamstraat?? ;)
    Of ben je bijvoorbeeld heel onzeker waardoor ze zich er zo over uit durven te laten?
    Zeg niet dat het dan normaal is hoor, maar meestal wordt er ergens op gereageerd

5. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    Och meid ik weet er alles van..
    Ik was 19 toen ik zwanger was van de eerste. en die opmerkingen ongelooflijk

"zeker niet gepland he?"
    "ga je het afstaan?"
    " weet je zeker dat je het aan kan?"

Inmiddels ben ik 26 jaar moeder van 2 kinderen de oudste is nu 5.5 jaar en de jongste 2.5 jaar.. en de oordelen blijven hoor.. het is ongelooflijk..

Meid zolang jullie er gelukkig mee zijn is het goed en lekker laten kletsen.. Of gewoon een hard tegen woord geven..

Als ze zeggen wat ben je jong.. bijvoorbeeld gewoon sarcastisch zeggen ja is in de mode.. dan stoppen ze ook wel hoor..

Knuff meid en gefeliciteerd!!
    pben mag altijd ;)

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Mensen hebben altijd wat op aan te merken, je bent te jong, je bent te oud, kleine buik een te grote buik enz..

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, lekker van genieten en de op of aanmerkingen gewoon langs je heen leggen ook al is dat soms lastig.

Ik was 39 bij de geboorte van mijn derde, acht maanden geleden en je wil niet weten wat ik over me heen heb gekregen omdat je op latere leeftijd moeder wordt pfff...
    Dus jong of oud ligt niet aan de leeftijd maar aan de mensen die hun grote mond niet kunnen houden.

7. Robijn89

Robijn89 VIP lid

Feb 1, 2015
    8,124
    5,042
    113
    Female
    Zodra je zwanger bent, denken mensen dat ze alles kunnen zeggen en doen. Ik word helemaal horendol van opmerkingen zoals 'Je hebt wel een kleine buik he?' En 'Mag je dat wel eten?'. Bemoei je met je eigen leven, denk ik dan.

De vraag of het gepland was heb ik hier ook al gehad.. Vind ik zo'n onbeschofte vraag, gaat niemand toch wat aan? Je kunt het toch nooit voor iedereen goed doen, zolang je het maar goed doet voor jezelf!

Gefeliciteerd met je zwangerschap, lekker van genieten!

8. Elisek

Elisek Lid

Dec 31, 2014
    72
    0
    6
    Female
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties meiden! Dit schijnt dus er bij te horen...
    Vanaf nu ga ik me er niet meer aan ergeren. Daar heb ik ook alleen mezelf mee. Ik ga lekker samen met me man van de zwangerschap genieten.

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,823
    2,249
    113
    Jaaaaa irritant he?! Ben ook 22 en mijn god, wat een opmerkingen. Ik ben nou 25 weken dus een aardig buikje en ook daar vind iedereen watvan. Groot, klein, rond, laag, hoog. Pfft. Achja, thuis zit ik lekker met mn man samen ( ja, zelfs al getrouwd, nou, das ook al niet goed) in ons eigen wereldje te genieten en de rest kan ons gestolen worden!
    Maar, er zijn ook heel veel lieve mensen hoor, die wel leuk reageren!! Geniet daar maar lekker van.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,646
    5,686
    113
    Ach mensen kijken alleen naar je leeftijd en niet hoe je bent als persoon. Kijk als je nog heel jong in gedrag bent, bij je ouders woont noem maar op is het anders maar jij bent zo te zien getrouwd en hebt er samen voor gekozen. Die mensen die zo reageren zijn het niet waard!

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Och lieverd. Ik ben inmiddels 39 en heb al een kind van bijna 6 en wonen klein. Wat wij allemaal al gehoord hebben.Helemaal dol wordt ik er van! Dus wat je ook doet wanneer je het ook doet je zal altijd mensen in je omgeving hebben die wat te zeuren hebben.

Wat je daarmee moet doen. Zo snel mogelijk ene oor in en andere uit.

Veel plezier van je zwangerschap.

12. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Niks van aantrekken. Het is jullie wondertje!
    Ik verwacht straks ook heel vaak die vraag 'is het gepland' te krijgen. 'gaat jou dat iets aan?' Of mensen die zeggen 'ik vind' dan zeg ik altijd maar wat jij vindt, mag je houden.

13. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt heel herkenbaar! Hier ook steeds "was niet gepland hé?" of "Ben je niet veel te jong?"

Nu zl er is is de ergste opmerking die ik heb gehad "Goh is die van jou?" Nee van de buurvrouw nou goed. En zelfs een keer met mijn schoonmoeder dat ze haar feliciteerde met zl en mij met broertje. Ik ben toch echt geen 15 of zo. Ik vind 22 een mooie leeftijd.

Geniet er lekker van met z'n tweetjes!!

14. Elise1990

Elise1990 Actief lid

May 8, 2015
    185
    1
    16
    Female
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Heel herkenbaar die opmerkingen ,

Ik was 22 toen ik zwanger werd van de eerste , 23 toen ik beviel !
    23 zwanger van de 2e en 24 toen ik beviel ..

En nu 24 zwanger van de 3e en 25 als ik ga bevallen..

Zelfs nu als ik op ergens ben zonder de andere 2 kids krijg ik opmerkingen dat ik wel jong ben om moeder te worden in deze tijd !
    Sommige vallen dan zowat stijl achterover als ik vertel dat het al de 3e is .

Gewoon lekker niks van aantrekken en genieten van je zwangerschap!
    Het is toch heerlijk als je zo "jong" al moeder kan worden en je alles voor elkaar hebt !!

15. YL1992

YL1992 Lid

Apr 4, 2015
    95
    87
    18
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!!! Ik ben 23 (uiterlijk kan ik ook door voor 17 maar goed).Krijg ik paar weken geleden een opmerking van een klant in een winkel "wat leuk een jonge moeder, zal wel zwaar worden een tienermoeder zijn" :$. PARDON!!

Voor mijzelf besloten mij er niet meer teveel van aan te trekken en lekker gaan genieten van die kleine in mijn buik.

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

Nov 18, 2011
    2,497
    2
    38
    Ik kan me dat wel voorstellen, omdat ik zelf op m'n 22ste echt geen kind had moeten krijgen. Was vast allemaal gelukt, maar ik had de wens niet. En los daarvan had ik ook geen relatie met m'n levenspartner maar een soort tussendoorvriendje. Dus die opnerkingen van mensen zijn geen rottigheid maar gewoon projectie. Omgekeerd kun jij je waarschijnlijk niet helemaal indenken dat anderen niet trouwen en jong aan kinderen denken omdat ze eerst aan hun carrière willen werken ofzo. Lekker laten gaan joh. Het gaat over hen, niet over jou.

17. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

Oct 16, 2012
    760
    1
    0
    Ach joh! 22 is oud!😜
    Ik was 16 bij de eerste, 20 bij de tweede en nu 22 (vriend 27) bij de derde!
    Allemaal met dezelfde man en we hebben het super goed samen!
    Ik heb ze na 6 jaar, toen ik tienermoeders was, een dikke middelvinger kunnen geven.
    nu is 16 natuurlijk wel extreem jong hoor..
    Maar wil er bij zeggen dat er echt wel mensen zijn die heel de reutemeteut op zo'n leeftijd wel kunnen doorstaan!

18. Lilly1989

Lilly1989 Niet meer actief

Gefeliciteerd meid!!
    En die "omgeving" lekker laten kletsen! Ik ben sinds 2 maanden geleden afgestudeerd en kreeg toen het bekend was ook regelmatig de vraag " was het wel gepland ?" En ik ben bijna 26! Mensen hebben altijd wel iets om te zeuren en het is nooit goed;)

Lekker gaan genieten!!

19. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik was 27, al paar jaar getrouwd, nog veel langer samenwonend en ook wij kregen vragen of het gepland was :D sommige mensen denken gewoon niet zo na ;) of zien het als een vorm van belangstelling

20. Martinelli

Martinelli Actief lid

May 4, 2015
    352
    13
    18
    Daar ben ik ook wel een beetje bang voor hoor, ik ben nu 21 en als alles goed gaat 22 als ik beval.
    Momenteel zijn vriend en ik met een verbouwing bezig waardoor ik nog tot de kerst ongeveer bij mn moeder zal wonen...
    Timing is misschien niet perfect, maar daar heb je niet altijd iets over te zeggen, de wens was heel groot! We weten al een jaar hoe ze gaan heten!
    Schoonmoeder heeft toch altijd al dr mening klaar over me, je bent te dik, kort haar is leuker bij jou, heb je nog steeds last van puistjes?
    Flikker toch op mens denk ik altijd maar!

Heel erg veel succes iig en gefeliciteerd ;)

Share This Page