Snap er helemaal niks van.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MamaZE, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi meiden,

Even een korte schets van de situatie:
    - Ik heb een 0-uren contract bij mijn werkgever
    - Werkgever is niet verzekerd voor de ziektewet en dus eigen risicodrager (waar ik nu pas achter ben gekomen)
    - Ik ben sinds januari met verlof en mijn werkgever heeft de wazo voor mij aangevraagd bij het UWV.
    - UWV oordeelde in februari dat ik geen recht heb op wazo omdat ik ook niet verzekerd ben voor de ziektewet.
    - Ik heb in de laatste drie maanden vrijwel niet gewerkt bij deze werkgever, omdat ik toen een project bij een ander bedrijf deed, waar ik nu wel wazo over ontvang.
    - Ik heb contact gehad met de vakbond en deze vertelde mij dat mijn werkgever het eea moet doorbetalen en terug kan vragen bij het UWV.

Heel duidelijk antwoord heb ik niet kunnen krijgen aangezien de kleine frummel, tijdens het gesprek, ineens oorverdovend begon te krijsen omdat ie honger kreeg.:p

Heeft iemand enig idee hoe het zit met wazo en een werkgever die eigen risico drager is? Ik heb nl geen cent ontvangen, maar heb het er destijds bij gelaten omdat ik dacht dat ik gewoon geen recht op had.

Nu ben ik toch benieuwd...
    Deze werkgever staat erom bekend onder bepaalde dingen uit te komen onder het mom van 'wat niet weet, wat niet deert';)

Liefs MamaZE

2. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Niemand?:)

3. Mats79

Mats79 Lid

27 feb 2014
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik niet snap op uwv staat dat dit een verplichte verzekering is.

Wat betekend dat hij veranrwoordelijk is.

Kan je niet in hoger beroep gaan

Deel Deze Pagina